Toeren door de Achterhoek ?

Echte motorrijders gingen toch al niet rijden in het paasweekend, Corona of niet.
 
Het lijkt erop dat komend paasweekend veel wegen (voor de motor) dicht zullen gaan.
Op dit moment nog mooi weer en op het werk mag ik nu niet komen. Daarom NU nog maar effe een rondje doen!
Ja, en met pasen wordt het natuurlijk overal giga-druk................ :X
 
Wanneer ben je een echte motorrijder en wanneer een neppe?
En wie bepaalt dat?
Iemand die op de eerste warme zondag van het jaar in een grote groep tussen de andere recreanten door gaat laveren hoort in ieder geval niet bij de echte motorrijders, dat is logisch.
 
IK vind het wel vermakelijk. De TS rijdt zelf motor, en woont vlakbij de Posbank. Maar gaat dan andere verbieden om daar te rijden, of althans vragen of ze daar niet willen rijden.
Dat snap ik dus niet. Beetje een boomer gedachte. Zelf wel mooi wonen en genieten van een lekkere stuurweg voor de deur, maar anderen die lol ontzeggen, want dan heb je er last van.

Ik woon zelf in een smalle doorgaande straat in het centrum van een dorp. Daar komt heel wat verkeer voorbij, ook gepimpte auto's, Harley met open pijpen. En dat moet dan niet mogen, want daar woon ik, maar ik mag zelf natuurlijk wel met mijn open pijpen bij een ander door de straat rijden.

Als je gaat rijden en het is lekker weer dan ben je blijkbaar een nepper, een gedacht die ik niet kan volgen.

Ik ga rijden als ik zin en tijd heb, en waar ik wil (en mag). Maar omdat anderen dat dan ook doen ben ik dan blijkbaar geen echte motorrijder. Mijn 4 motoren, twee motorvakanties en aantal circuitdagen per jaar ten spijt.

Nou zal het mij aan mijn reet roesten wat een ander er van vindt of ik wel of niet ga rijden met pasen of met met kerst of met Sint Juttemis, maar ik snap die hokjesgeest niet zo. Typisch Nederlandse kortzichtigheid.
 
Iemand die op de eerste warme zondag van het jaar in een grote groep tussen de andere recreanten door gaat laveren hoort in ieder geval niet bij de echte motorrijders, dat is logisch.

Ik zal het nog 1 keer uitleggen.

Als je alleen motor rijdt, ben je een echte motorrijder; rij je ook auto, ben je nep.

Deze conditio sine qua non is echter, zoals in mijn geval (het is vaak te warm/koud/nat/ver op de motor), uit te breiden, zodat je wel in de auto van je ouders mag rijden, maar dan, en dit is bindend, zonder geldig autorijbewijs. Bij vorderende leeftijd, zoals bij mij, treed de meer uitgebreide clausule in werking dat je ook in de auto van je vrouw mag rijden MET geldig rijbewijs, mits het behalen daarvan is afgedwongen met (dreiging met) psychisch en/of fysiek geweld. Omdat de theoretische kans bestaat (in de praktijk zal dat wel loslopen) dat er ook echte vrouwelijke motorrijders zijn, moet (!) die man lezen waar vrouw staat.

Omdat het nu wel heel makkelijk is om voor echt door te gaan, heb ik recent (na de aankoop van een enduro) de regels iets aangescherpt. De (enige) echte motorrijder moet zowel een straat- als een terreinmotor bezitten.
 
Ik zal het nog 1 keer uitleggen.

Als je alleen motor rijdt, ben je een echte motorrijder; rij je ook auto, ben je nep.

Deze conditio sine qua non is echter, zoals in mijn geval (het is vaak te warm/koud/nat/ver op de motor), uit te breiden, zodat je wel in de auto van je ouders mag rijden, maar dan, en dit is bindend, zonder geldig autorijbewijs. Bij vorderende leeftijd, zoals bij mij, treed de meer uitgebreide clausule in werking dat je ook in de auto van je vrouw mag rijden MET geldig rijbewijs, mits het behalen daarvan is afgedwongen met (dreiging met) psychisch en/of fysiek geweld. Omdat de theoretische kans bestaat (in de praktijk zal dat wel loslopen) dat er ook echte vrouwelijke motorrijders zijn, moet (!) die man lezen waar vrouw staat.

Omdat het nu wel heel makkelijk is om voor echt door te gaan, heb ik recent (na de aankoop van een enduro) de regels iets aangescherpt. De (enige) echte motorrijder moet zowel een straat- als een terreinmotor bezitten.
De regels in mijn huis zijn iets verschillend, die worden namelijk door mijn kat Sjaak gemaakt.😽
 
Dit topic heeft een beetje een "Norman" gehalte.....

this-is-norman-norman-just-rented-a-property-next-to-569375.png


Gewoon elkaar allemaal een beetje ruimte gunnen.....
 
Soms wel, maar als je achter een Gruppenführer aan rijdt, ben je geen echte.

Volgende keer als we met 4 man gaan zullen we lekker naast elkaar gaan rijden. Benieuwd wat de fietsende boomers daarvan vinden, maar dan zijn we in ieder geval wel echte motorrijders, blijkbaar.

Maar goed. Al veel te veel woorden -en tijd- besteed aan een non-discussie.

Ben alleen wel benieuwd of ik vannacht kan slapen nu ik weet dat ik geen echte motorrijder ben. En nog belangrijker; wanneer vertel ik dit aan mijn vrouw en kinderen?
 
Volgende keer als we met 4 man gaan zullen we lekker naast elkaar gaan rijden. Benieuwd wat de fietsende boomers daarvan vinden, maar dan zijn we in ieder geval wel echte motorrijders, blijkbaar.

Maar goed. Al veel te veel woorden -en tijd- besteed aan een non-discussie.

Ben alleen wel benieuwd of ik vannacht kan slapen nu ik weet dat ik geen echte motorrijder ben. Ik nog belangrijker; wanneer vertel ik dit aan mijn vrouw en kinderen?
Ben je wel een "echte" man ??😁
 
Ben je wel een "echte" man ??😁

Breek me de bek niet open, Jan.

Ik drink bier, maar Hertog Jan, dus zal ik wel geen echte bierdrinker zijn. want ....
Ik BBQ, maar op een Green Egg, dus zal ik wel geen echte BBQ-er zijn, want....
Ik kijk voetbal, maar ben voor NAC, dus zal ik wel geen echte voetbal supporter zijn, want...
Ik wintersport, maar ik ben een snowboarder, dus ik zal wel geen echte winterpsorter zijn, want....
Ik werk in de ICT, maar als DBA, dus ik zal wel gen echte ICT-er zijn, want.....

Je weet het tegenwoordig allemaal niet meer he! Wanneer ben je nou een echte, en wanneer een nepper.
Het is ook zo moeilijk.

Ik ben zo bang dat ik het allemaal verkeerd doe nu. Ik schiet werkelijk helemaal in de stress.
 
Breek me de bek niet open, Jan.

Ik drink bier, maar Hertog Jan, dus zal ik wel geen echte bierdrinker zijn. want ....
Ik BBQ, maar op een Green Egg, dus zal ik wel geen echte BBQ-er zijn, want....
Ik kijk voetbal, maar ben voor NAC, dus zal ik wel geen echte voetbal supporter zijn, want...
Ik wintersport, maar ik ben een snowboarder, dus ik zal wel geen echte winterpsorter zijn, want....
Ik werk in de ICT, maar als DBA, dus ik zal wel gen echte ICT-er zijn, want.....

Je weet het tegenwoordig allemaal niet meer he! Wanneer ben je nou een echte, en wanneer een nepper.
Het is ook zo moeilijk.

Ik ben zo bang dat ik het allemaal verkeerd doe nu. Ik schiet werkelijk helemaal in de stress.
T zit je niet mee idd 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan