Toeren en versnelling??

yamaRules

Die hard MF'er
5 aug 2002
836
3
nvt
In welke versnelling rijden jullie bij welke snelheid en hoeveel toeren maakt jou motor dan.
Ik rijd zelf een thundercat en betrap mezelf erop heel snel naar de hoogste versnelling te schakelen.
Als ik een lange 80 of 100 km weg heb dan rijdt ik gewoon in zijn 6 met ±4500 a 5000 toeren.
Ik hoorde van een collega dat hij zijn 6 alleen gebruikt bij +200km/u??

Ik denk alleen bij mezelf. veel toeren is a hoger verbruik en b meer slijtage.
 
In welke versnelling rijden jullie bij welke snelheid en hoeveel toeren maakt jou motor dan.
Ik rijd zelf een thundercat en betrap mezelf erop heel snel naar de hoogste versnelling te schakelen.
Als ik een lange 80 of 100 km weg heb dan rijdt ik gewoon in zijn 6 met ±4500 a 5000 toeren.
Ik hoorde van een collega dat hij zijn 6 alleen gebruikt bij +200km/u??

Ik denk alleen bij mezelf. veel toeren is a hoger verbruik en b meer slijtage.
Dit werkt niet altijd, zo sommige motoren verbruiken meer bij lagere toerentallen in een hogere versnelling.
 
Mmmja, lange stukken 'toeren' gebruik ik de 6 wel maar voor de rest amper...in de 5 en 6 trekt ie toch voor geen meter. :z
 
Ik let alleen op de combinatie toeren/snelheid in de 6e versnelling.

120 = 5500 rpm
140 = 6500 rpm
150 = 7000 rpm

Langere stukken rij ik meestal 7000rpm, dan rijdt ie gewoon harstikke lekker.. Al doet ie dat bij 12.000 ook })
 
ik let er eigenlijk weinig op, ik weet alleen dat ik in de stad (50 km/u) in de 1ste versnelling zit. dan maakt de motor ongeveer 4500 o/min. op de autobaan (120 km/u) in de 3de soms in de 4de, toerental weet ik niet.

dat vind ik wel een nadeel van een sp1 dat je in de 1 de bocht om gaat/moet. ook in de stad is het niet altijd ff lekker in de 1.
 
Hmmz 6 vind de mijne niet echt lekker.. Als ik rustig rijd op de snelweg dan vaak in de 6 maar toch maar vaak in de 5 want hij hapert dan nogal..pas bij 160 begint ie de 6 leuk te vinden.
 
26000 km met thundercat gereden

snelweg = 6

tenzij je snel weg wilt trekken nadat een andere auto je opgehouden heeft :)
 
6 alleen voor snelweg
5 gebruik ik haast nooit...beetje overbodige versnelling voor me, af en toe op een lang recht stuk.

alles daaronder gebruik ik zoals het me uitkomt. :]
 
Rij ook wel eens 60 in de 6e (2500-3000tpm).
Bij versnellen is het heel simpel: Eerst toeren omhoog daarna pas versnellen.
Motorbelasting is zo ong. het enige waar ik op let bij schakelen.
 
Ik rij op de snelweg altijd in 5 ;)

Je kan best in een hogere versnelling rijden tot rond 3000 toeren ofzo. Veel lager zou ik in hogere versnelling niet gaan.

Als je wilt optrekken wel FF terug schakelen want bij dat soort toeren je gas opentrekken is niet echt goed voor je fiets.

Goede vulling dus goede ontploffing in je cylinder en een zuiger die bijna niet naar beneden kan omdat hij zo weinig toeren maakt.
Dat zijn aardig krachten die dan ontstaan.
 
6e gebruik ik enkel vanaf 130 km/h en enkel op autostrade bij lange afstanden. Voor de rest breng ik veel tijd in 3 en 4 door.
Bij 120 doet ie in 6e 6000 toeren. En voor comfortabel te kunnen accelereren is dat net te weinig...
 
Rijdt zelf ook een thundercat de 6 alleen op de snelweg en dan is het bij 160km/h ongeveer 8000rpm en in z'n vijf ongeveer 145km/h en 8000rpm. Voor de rest rijdt ik eigenlijk voornamelijk alleen in z'n 3 of 4.
 
Damn ik denk dat ik teveel met mijn gedachte bij autorijden zit qua toeren dan.
Echt doortrekken doe ik echt niet heeeelllll vaak.
Tuurlijk wel af en toe. maar Al die toeren dat kan toch niet goed zijn.
Maare dat zal ik wel verkeerd hebben.
 
als je teveel toeren maakt komt de begrenser er wel in dus als het blok goed warm is moet het geen problemen geven.
Damn ik denk dat ik teveel met mijn gedachte bij autorijden zit qua toeren dan.
Echt doortrekken doe ik echt niet heeeelllll vaak.
Tuurlijk wel af en toe. maar Al die toeren dat kan toch niet goed zijn.
Maare dat zal ik wel verkeerd hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan