Toeren in Engeland, reis per minicruise: tips en advies

Al 2x ongeveer 2 weken naar schotland geweest in dezelfde periode.
Ook dit jaar weer, laatste week april en de eerste week van mei. 20-25 graden met zon en alleen onze laatste dag was miezer regen en bewolkt.
Het kan dus wel ;-)

Je leest wel eens op mf over motorvakanties van 2 weken in Schotland met alleen maar mooi weer. Ik heb eens in Schotland aan een paar locals gevraagd of dat mogelijk is, en die dachten dat ik iets verkeerds gedronken had. :P
 
statistisch is april voor Schotland de maand met de minste neerslag..
ik had op t dashboard van mn 3aj linkslinkslinks geplakt...
en naar de hebriden gereden...
was wel koud, maar blij dat ik t gedaan heb.
op de veerboot naar Lewis was ik de eerste in t seizoen en moesten ze de "motorpalen" in de boot monteren.

maar is al een poosje geleden..
 
Even het topic wakker schudden. Komende zomer is het plan een weekje schotland te 'doen'. Handige tips hier dus...
Ook nog een vraag; moet de verlichting worden afgeplakt met een masker ofzo?
 
Even het topic wakker schudden. Komende zomer is het plan een weekje schotland te 'doen'. Handige tips hier dus...
Ook nog een vraag; moet de verlichting worden afgeplakt met een masker ofzo?
Verlichting altijd afplakken. Zijn setjes voor bij de ANWB. motoren zijn hierin niet anders dan auto's.
 
als je met gedimd licht rijdt... geen probleem.
tips,
onthouden, vooral de volgende ochtend dat je LINKS moet rijden.
ik had mn dashboard met van die stickertjes volgeplakt.

je wordt "doodgegooid" met B&B' s dus daar hoef je niet naar te zoeken en in de meeste pubs kan je redelijk goed eten, sunday roast zeker niet overslaan..

goedkoop is t niet.. en probeer grotere steden te vermijden, tenzij dat je doel is..
suk7
 
Ik had een sticker om mijn tank geplakt: LINKS RIJDEN! Vooral na koffie en de lunch wil je dat nog wel eens vergeten, opstappen en toeren.......
 
Ik ben er vaak met zowel motor als auto geweest, nog nooit koplamp afgeplakt. Ook nooit seintjes gehad dat het verblindend zou zijn.
 
Ik ben er vaak met zowel motor als auto geweest, nog nooit koplamp afgeplakt. Ook nooit seintjes gehad dat het verblindend zou zijn.

Zelfde hier, ook geen stickers geplakt. De eerste dagen is links rijden even wennen (vooral als je op- en afrijd van bv een tankstation) maar na drie dagen ben je er aan gewend en rij je net als een Engelsman.

Een tip van mij zou zijn: zodra je de ferry afkomt, rij gewoon eventjes een paar minuten achter een Engelsman aan, dan weet je zeker dat je de rotondes goed neemt en op de juiste baan zit :+
 
Zelfde hier, ook geen stickers geplakt. De eerste dagen is links rijden even wennen (vooral als je op- en afrijd van bv een tankstation) maar na drie dagen ben je er aan gewend en rij je net als een Engelsman.

Een tip van mij zou zijn: zodra je de ferry afkomt, rij gewoon eventjes een paar minuten achter een Engelsman aan, dan weet je zeker dat je de rotondes goed neemt en op de juiste baan zit :+
Laatste keer dat ik links heb gereden was in Z.Afrika met een gehuurde motor.
Na verschillende andere keren links rijden, was ik deze keer na 10m al gewend. Althans, het komt dan niet vreemd meer over.
Het gevaarlijkste is, als je er even niet van bewust bent en dan automatisch rechts gaat rijden! :X
 
Laatste keer dat ik links heb gereden was in Z.Afrika met een gehuurde motor.
Na verschillende andere keren links rijden, was ik deze keer na 10m al gewend. Althans, het komt dan niet vreemd meer over.
Het gevaarlijkste is, als je er even niet van bewust bent en dan automatisch rechts gaat rijden! :X


En jij ook nog je koplampen afplakken...
 
En jij ook nog je koplampen afplakken...

Koplampen? Afplakken ????


nikki-sims-electrical-taped-tits1.jpg
 
Thanks voor de tips, ook over die koplampen ;) . Eergisteren hebben we de ferry geboekt om de eerste week van juli naar Schotland te gaan. Plan is een rondrit langs de kust. Ik zie echter ook suggesties over eerst westwaarts en vanaf de westkust dwars door de highlands naar de oostkust.
Tips van dingen die we niet mogen overslaan zijn welkom!
 
Thanks voor de tips, ook over die koplampen ;) . Eergisteren hebben we de ferry geboekt om de eerste week van juli naar Schotland te gaan. Plan is een rondrit langs de kust. Ik zie echter ook suggesties over eerst westwaarts en vanaf de westkust dwars door de highlands naar de oostkust.
Tips van dingen die we niet mogen overslaan zijn welkom!

Naar mijn bescheiden mening verbleekt de oostkust bij de westkust. Ik zou het 70% west en 30% oostkust doen.
 
hoeveel tijd?
ik ben naar Lewis en Harris geweest. ooit..
met doorrijden kan t, in een week..
naar callanish, heel apart.. (als je er van houdt)
 
1 week zou wel heel erg kort zijn.

Wij hebben de Outer Hebrides vanuit Oban gereden, inclusief Barra, Harris en Lewis.
Ik wist niet dat er zulke mooie stranden en zeeën in Schotland waren, oogverblindend mooie eilanden.
Het Schotse weer helpt je er aan herinneren dat je in Schotland bent, anders wan je je in Spanje.

Persoonlijk zou ik eerst de oostkust rijden en daarna de westkust.
Andersom valt de oostkust (ook heel mooi) tegen, puur omdat de westkust zo mooi is.

Afgelopen jaar via Zweden naar Noorwegen gereden.
Zweden is echt mooi, maar op de terugweg is het "mooie" er wel vanaf als je Noorwegen gezien hebt.
 
Laatst bewerkt:
Het Schotse weer helpt je er aan herinneren dat je in Schotland bent, anders waan je je in Spanje.
Voor meest NL-ers is Spanje gelijk aan costa's aan de oostkant. Om dat ze meestal niet verder komen.
Na bezoek aan 'alle hoeken' van Spanje weet ik dat Gallicië en Cantabrië/ Asturië op veel plaatsen net zo groen zijn als Schotland.
NW Spanje heeft ook vaak net zo veel regen!
 
Thanx! Ik ga dus meer westkust in de plannen stoppen....
We gaan 11 dagen, dus we kunnen veel zien, maar willen ook voldoende tijd hebben om uitstapjes te plannen en mogelijk ook Lake district aandoen....
 
Ik ben bezig met een vakantie voor Schotland, en dan pas voor 2021...
Heb mijn ritten voor dit jaar allemaal al gereed en kreeg het idee om volgend jaar weer naar Schotland te gaan.
Zijn er misschien tips, op/aanmerkingen op de bijlage ? Als dat al goed te zien is.
Ik worstel nog het meeste met het gedeelte romdom Dumfries en Glasgow.
Thanks !
 

Bijlagen

  • scotland_2021.JPG
    scotland_2021.JPG
    61,3 KB · Weergaven: 13
Ik ben bezig met een vakantie voor Schotland, en dan pas voor 2021...
Heb mijn ritten voor dit jaar allemaal al gereed en kreeg het idee om volgend jaar weer naar Schotland te gaan.
Zijn er misschien tips, op/aanmerkingen op de bijlage ? Als dat al goed te zien is.
Ik worstel nog het meeste met het gedeelte romdom Dumfries en Glasgow.
Thanks !

Je rijd pal langs het plaatsje Stirling, daar kan je de 'Battle of Bannockburn' bezoeken.

(waar Schotland zijn onafhankelijkheid won, te zien halverwege de film Braveheart)

1582056023297.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan