Toeren in Spanje

opajan

Rookie
23 jun 2005
28
0
Alphen aan den Rijn
In juni ga ik met mijn motormaatje 12 dagen rondtoeren in Spanje. Wie is er al eens met de motor geweest en heeft tips over mooie streken, motorhotels of -campings etc. etc.
Waar kan ik nuttige reisverslagen vinden? Alle informatie is van harte welkom. Bij voorbaat dank!!!
 
Andalusie rules. De wegen zijn perfect, veel cultuur te vinden (alhambra in Granada, mesquita in Cordoba) en sturen kan je daar als de beste. Neem een apartementje aan zee en bij terugkomst van een ritje naar het strand en lekker zwemmen. We hebben dat in 2004 gedaan en ik moet zeggen, een van de beter motorrij streken!! :]
 
In de provincie valencia (valencia, alicante benidorm) en murcia kan je heerlijk rijden. in het binnenland leuk door de bergen, en aan de kust is het schitterend touren :]
 
Ten zuiden van de Spaanse Pyreneën, net als in Toscane, het gebied tussen Andorra en Barcelona :]

cardona1xn5.jpg
 
zoals haantje aangeeft, neem niet de ap7, maar de 332, die ligt er naast en is de tolvrije, schitterende route langs het water vanaf de pyrineeen via benidorm naar alicante. Schitterende route, heb het zelf afgelopen jaar ook gedaan en wil van de zomer weer!
 
De reacties maken me nog enthousiaster dan ik al was. De voorpret van het organiseren etc is bijna net zo leuk als het rijden zelf, nou ja.......bijna dan.
bedankt voor jullie tips tot zo ver. We gaan die zeker in onze planning verwerken.
 
hoog gebergte rond madrid en rond guadalajra , daar liggen enkele meren waar je omheen kunt rijden en super kleine dorpjes tegen komt met allemaal hun eigen charme
 
Haye,

Het gaat er natuurlijk ook om in welk stuk je van Spanje wil gaan rijden.
Ik heb in het noorden gereden en dan vooral langs de kust de weg van Tossa naar St Feliu de Guixolles (elke dag effe meepakken).
http://www.youtube.com/watch?v=aer9CdYDmIs&
Maar ik heb ook rond Benidorm en Allicante gereden,
http://www.youtube.com/watch?v=iR2545JQjms
dus het gaat er maar om waar jullie naar toe willen, en der is zoveel moois te zien en te rijden
BTW dit zijn niet mijn filmpjes maar het geeft een indruk!

Veel plezier :]
 
Ben 1x in Spanje geweest met de motor, effe via Barcelona met pontje naar Mallorca, maar wa ik zeker de moeite waard vond, de kustweg op de grens France met Spanje. In France bij Port Vendres de kustweg op, en via de grensovergang Portbou naar Llanca. Veel bochten, mooie omgeving, nie te druk want zo groot zijn de toeristen plaatsen daaro nie, totdat je bij die Marren komt, Tossa de Mar, Lloret de Mar, Malgrat de Mar etc., maar daar scheur je gewoon langs op 8-)

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=42.443728,3.14827&spn=0.345572,0.63858&z=11&om=0
 
Vorig jaar zomer heb ik een week aan de Costa gezeten met de motor om van daaruit lekker rond te rijden. De kustweg tussen Tossa de mar en St. Feliu de Guixolles is werkelijkwaar het gaafste weggetje dat ik ooit gereden heb. 270 bochten in 17 km! Op deze weg is ook de R1, de MT03 en de SV geintroduceerd aan de pers. Het gebied rondom Breda is ook erg gaaf!

full


Mocht je meer info willen vinden dan kun je mijn reisverslag van deze trip lezen.
 
Laatst bewerkt:
In juni ga ik met mijn motormaatje 12 dagen rondtoeren in Spanje. Wie is er al eens met de motor geweest en heeft tips over mooie streken, motorhotels of -campings etc. etc.
Waar kan ik nuttige reisverslagen vinden? Alle informatie is van harte welkom. Bij voorbaat dank!!!


We zijn inmiddels al weer een aantal weken terug in Nederland na een rit van 5650 km in 12 dagen. Spanje is zo'n geweldig land, uitgestrekt, mooie landschappen, vriendelijke mensen en lekker eten, dat we iedere dag verder wilden om nog meer te zien. Dat was eigenlijk ook het doel van onze reis. We hebben ondervonden dat het beter is om bijvoorbeeld een dag of 3 naar een bepaalde streek te gaan en daar mooie tochten te maken. 12 dagen op de motor bleek achteraf fysiek erg vermoeiend te zijn, maar mentaal waren we helemaal opgeknapt en uitgerust.
We hadden tentjes meegenomen voor het geval we geen hotel of iets dergelijks zouden vinden. Dat doen we een volgende keer niet meer. Op bijna ieder camping waren wel bungalows te huur met of zonder airco, althans in de periode dat wij er waren.
Tussen ongeveer 12,30 uur en 14,30 uur is het in Spanje tijd voor de Comida, of wel lunchtijd. Spanjaarden gaan dan vanaf hen werk naar zo'n restaurant om het menu del dia (dagmenu) te bestellen voor ongeveer 10 euro (3 gangen).
Via Tarbes en Lourdes waren we Spanje ingereden, daarna via Nuévalos (voorbij Zaragoza) in een vrijwel rechte lijn richting Ronda en Malaga. Daarna richting El Algar bij Cartagena langs de OOstkant weer naar het Noorden, rechts langs Andorra door de Pyreneën naar Frankrijk. Daarna via Bourges weer naar huis.
Spanje is een echte aanrader; schitterende wegen, mooi weer, nauwelijks tot geen flispalen, slechts af en toe drempels op doorgaande wegen in dorpen.
 
We zijn inmiddels al weer een aantal weken terug in Nederland na een rit van 5650 km in 12 dagen. Spanje is zo'n geweldig land, uitgestrekt, mooie landschappen, vriendelijke mensen en lekker eten, dat we iedere dag verder wilden om nog meer te zien. Dat was eigenlijk ook het doel van onze reis. We hebben ondervonden dat het beter is om bijvoorbeeld een dag of 3 naar een bepaalde streek te gaan en daar mooie tochten te maken. 12 dagen op de motor bleek achteraf fysiek erg vermoeiend te zijn, maar mentaal waren we helemaal opgeknapt en uitgerust.
We hadden tentjes meegenomen voor het geval we geen hotel of iets dergelijks zouden vinden. Dat doen we een volgende keer niet meer. Op bijna ieder camping waren wel bungalows te huur met of zonder airco, althans in de periode dat wij er waren.
Tussen ongeveer 12,30 uur en 14,30 uur is het in Spanje tijd voor de Comida, of wel lunchtijd. Spanjaarden gaan dan vanaf hen werk naar zo'n restaurant om het menu del dia (dagmenu) te bestellen voor ongeveer 10 euro (3 gangen).
Via Tarbes en Lourdes waren we Spanje ingereden, daarna via Nuévalos (voorbij Zaragoza) in een vrijwel rechte lijn richting Ronda en Malaga. Daarna richting El Algar bij Cartagena langs de OOstkant weer naar het Noorden, rechts langs Andorra door de Pyreneën naar Frankrijk. Daarna via Bourges weer naar huis.
Spanje is een echte aanrader; schitterende wegen, mooi weer, nauwelijks tot geen flispalen, slechts af en toe drempels op doorgaande wegen in dorpen.

Dat is een mooi tripje geweest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan