Ik heb vandaag mijn inlaatrubbers vervangen (wat een K-klus is me dat zeg). De reden daarvoor was dat de motor warm 3000 rmp deed, en dat had te maken met de inlaatrubbers. Verder liep de motor toen prima.
Affijn, ik heb tijdens die fijne klus wat lopen duwen, trekken en wurgen met de carburateurs natuurlijk. 1 van de dingen tijdens het terug monteren was b.v. dat er een naaldje bleef hangen waardoor de benzine eruit gutste. Tikje tegen het bakje en dat was in orde. Ik startte trots mijn motor, en hij liep mooi rond 1500 rpm. Helemaal blij en happy. Opeens (motor warm) lopen de toeren op en giert hij naar 5000/6000. NONDEJU! Dat deed ie daarvoor (met de oude inlaatrubbers) echt niet.
Mijn vraag is dus aan jullie: is het aannemelijk dat er door het gedoe met de carbs hij stationair gaat gieren? En wat kan dat dan zijn? De inlaatrubbers zitten er mooi strak op, ik kan me niet voorstellen dat hij daar valse lucht meer door aanzuigt. Het meurt ook allemaal behoorlijk naar de benzine (uitlaatgassen) heb ik het idee.
Affijn, ik heb tijdens die fijne klus wat lopen duwen, trekken en wurgen met de carburateurs natuurlijk. 1 van de dingen tijdens het terug monteren was b.v. dat er een naaldje bleef hangen waardoor de benzine eruit gutste. Tikje tegen het bakje en dat was in orde. Ik startte trots mijn motor, en hij liep mooi rond 1500 rpm. Helemaal blij en happy. Opeens (motor warm) lopen de toeren op en giert hij naar 5000/6000. NONDEJU! Dat deed ie daarvoor (met de oude inlaatrubbers) echt niet.
Mijn vraag is dus aan jullie: is het aannemelijk dat er door het gedoe met de carbs hij stationair gaat gieren? En wat kan dat dan zijn? De inlaatrubbers zitten er mooi strak op, ik kan me niet voorstellen dat hij daar valse lucht meer door aanzuigt. Het meurt ook allemaal behoorlijk naar de benzine (uitlaatgassen) heb ik het idee.
Laatst bewerkt: