Toeren lopen op

pieranja

Die hard MF'er
30 okt 2006
335
0
Aalsmeer
Ik heb vandaag mijn inlaatrubbers vervangen (wat een K-klus is me dat zeg). De reden daarvoor was dat de motor warm 3000 rmp deed, en dat had te maken met de inlaatrubbers. Verder liep de motor toen prima.

Affijn, ik heb tijdens die fijne klus wat lopen duwen, trekken en wurgen met de carburateurs natuurlijk. 1 van de dingen tijdens het terug monteren was b.v. dat er een naaldje bleef hangen waardoor de benzine eruit gutste. Tikje tegen het bakje en dat was in orde. Ik startte trots mijn motor, en hij liep mooi rond 1500 rpm. Helemaal blij en happy. Opeens (motor warm) lopen de toeren op en giert hij naar 5000/6000. NONDEJU! Dat deed ie daarvoor (met de oude inlaatrubbers) echt niet.

Mijn vraag is dus aan jullie: is het aannemelijk dat er door het gedoe met de carbs hij stationair gaat gieren? En wat kan dat dan zijn? De inlaatrubbers zitten er mooi strak op, ik kan me niet voorstellen dat hij daar valse lucht meer door aanzuigt. Het meurt ook allemaal behoorlijk naar de benzine (uitlaatgassen) heb ik het idee.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dus een vacuüm gestuurde benzinekraan. Daarom is de vacuümaansluiting van 1 cylinder daarmee verbonden. Door het vacuüm wordt de benzinekraan geopend, waardoor ......nouja....jeweetwel....

Wellicht dat die ene met een schroef afgedopte aansluiting iets uitmaakt, maar ik betwijfel het.

Als ik zo de foto zie, zou ik eerst eens alles wat bewegen kan (of zou moeten kunnen) aan die carbs met kruipolie oid inspuiten, zodat alles weer een beetje gangbaar wordt.

Dan zeker even warm laten draaien, stationairknop draaien totdat het gewenste toerental bereikt is en dan zeker de carbs synchroniseren.


Hoe lang heeft die motor niet gelopen?
Potje Forté doet soms wonderen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan