Toeren met een SuperSport ?

Blitzer

Die hard MF'er
19 jun 2003
343
0
Dat behoeft toelichting :)

Ik rij nu iets meer dan een jaar op een gsx600f en heb 1,5 jaar mijn rijbewijs.
Maar ik heb die gsxf nu wel gezien en wil sneller, ruiger en platter!
Ja ik ben een SpeedAddict maar heb een gsxf genomen om toch op een wat rustigere motor te beginnen(en de kosten natuurlijk).
Nu zit ik dus eigenlijk te twijfelen tussen een gsxr600 en yzf r6.
Op die gsxf zit je al een beetje op je polsen(in vergelijking met een Diversion heel erg zelfs :P ) maar ik heb gister in de winkel nog even op de gixxer en r6 gezeten en dat is natuurlijk nog wel even erger.

Nu hou ik dus wel van snelheid en wil ik ook zeker met die r600 of r6 op het circuit gaan rijden maar ik vind lekker toeren door de polder :] op de zondagmiddag ook niet verkeerd. En ik rijd ook vrij veel op de motor naar mijn werk.
Als je zo'n supersport hebt. Ben je dan nog geneigd om even lekker te gaan toeren ? Rijd je daar ook mee naar je werk ? Ben je als je van Amsterdam naar Zandvoort rijd niet al half kapot voordat je op het circuit bent ?
Enzovoort. ik zou graag wat gebruikers ervaringen horen en waarvoor je je supersport allemaal gebruikt.
 
Ik heb zelf een kawa zxr 750 en rijdt regelmatig naar het werk of naar de TU of waar dan ook maar heen.
het lekker toeren kan ook best wel maar als je een hele tijd met 50 door de stad of ergens rijdt voel je je polsen best wel.

We (ik en vriendin ) zijn laatst naar zeeland gereden en komen volkomen relaxed aan. Op het hete weer na dan.

Dus echt een aanrader, enige nadeel is dat je bijna geen bagage mee kunt nemen zonder speciale tassen er aan te hangen maar die zijn er wel en nu kan ik 45 liter x 2 meenemen.
Dus supersport rules.
 
Ik rij zelf een CBR600F. Ook een aardig sportieve motor, hoewel niet helemaal een full-on supersport. Hiermee kun je ook nog aardig toeren en ik gebruik 'm ook om mee naar mijn werk te rijden. Misschien het overwegen waard om die ook eens te proberen?

In het algemeen denk ik dat het vnl. tussen je oren zit of je kunt toeren op een supersport. Als je dat graag wilt kan dat best, hoewel het comfort natuurlijk wel iets minder zal zijn. Overigens zit, volgens de testen, de R6 2003 redelijk comfy.
 
Als je een R6 extreem vind zitten, koop dan maar nooit een R1.
Ik vind de R6 wel te doen omdat die houding wel went, je traint je polzen een beetje als je regelmatig zo zit.
OP de snelweg voel ik met mijn R1 zelfs dat de druk op de polzen weg is doordat ik een beetje teruggeduwd word door de wind.
Als je vaak iemand achterop hebt is het wel zwaar. :]
 
Uit eigen ervaring (voormalig R6-rijder) weet ik dat na een lange rit op een R6 je je polsen en rug gaat voelen! Maar op welke supersport is dat niet! Ik heb dustijds de looks boven het comfort gekozen. En een ritje Amstelveen - Zandvoort is niet zo'n ramp. Ritje Amstelveen - Assen, dat wordt alweer een ander verhaal maar toch ook vaak genoeg gedaan.
Nu licht het ook een beetje aan de doorstroming van het verkeer. D.w.z. als ik bijvoorbeeld binnendoor naar Zandvoort rijd (stoplichten, lage snelheid etc.) dan is dat veelal vermoeiender dan met 140 'cruisen' naar Assen.

Wel vond ik destijds dat de R6 (model 2000) een wat zenuwachtig motorblok had waarmee ik bedoel dat veel toeren maken en snel opschakelen min of meer opgelegd werd door de motor waardoor ik vanzelf ook harder ging rijden. Ofwel in z'n twee of drie 'cruisen' danwel met laagtoerental binnen de bebouwde kom/polder is niet echt iets voor deze motor, hij wil door getrokken worden en harder... Met de R1 die ik nu rijd kan dat veel relaxter en is de motor over de hele linie minder zenuwachtig. Maar goed, had ik mijn R6 destijds niet gecrasht dan reed ik nu waarschijnlijk nog met veel plezier op deze fiets!

Hoop dat je hier wat aan hebt? :?

Patrick
 
heb het eerder gemeld; r1 is dé tourmotor!
nooit last van polsen, rug of weet ik wat gehad.
ook niet bij langere stukken rijden.
op een 'rechtopzit' motor echter wel, kan aan mij liggen.

-edit- zat effe niet op te letten.
gaat over r6, maar r1 is ook een sportmotor, toch :? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit last van me poslen gehad of rug :?

Echt touren kan je niet. In ze 1 en 2 is i erg stotterend. Je schakeld al heel snel op dat je in ze 3 of 4, 40 km/u rijd ofzo met 2,5 duizend toeren. Dan gaat het wel goed. Maar 10 km rijden met zo`n 20 km/u is niet echt fijn.

Vanaf 50 km en hoger heb ik er geen problemen mee, vanaf de 60 helemaal niet meer...
 
Heb ZX9R-98 gereden en daarmee nooit last van mijn polsen / rug gehad.
Nu rij ik een R1 en voel de polsen wel na een dagje rijden.

ZX6R zou een mooi alternatief zijn voor je. Is goed sportief mee te rijden en ook geschikt voor toerwerk zonder rug- en polsklachten.
 
Ja zeker. Maar ik ga voor het 2003 model en heb gelezen dat deze een stuk minder 'bijterig' is en een veel traplozere versnelling heeft.

[edit]
(Dit was een reactie op Racing Artist)
 
Ik heb een CBR600F en daar doe ik zowat alles mee... (behalve kids halen, kratje bier is ook moeilijk ;) )

Zoals Orpheus zegt, die Honda is echt wel het overwegen waard, als je em de sporen geeft supersportief, maar toeren kan ook best...

Het enige wat ik vervelend vind is lange tijd traag rijden, dat wordt wel vermoeiend na een tijdje omdat je dan ook niks winddruk hebt die je polsen wat ontlast.
 
K heb een ZXR 750. Zover ik van mijn vrienden heb gehoord hebben de zxr 750 een extreme zitpositie vergeleken met hun motoren.
Nou gebruik ik de mijne voor woon-werk verkeer. Ik rij elke dag totaal 120 km op en neer naar mijn werk en naar huis en eerlijk gezegd heb ik nooit ergens last van gehad, niet van mijn pols en niet van mijn rug (terwijl ik altijd een rugzak op mijn rug heb). In het begin zal je wel last hebben, maar als je eenmaal gewend ben aan de zithouding zal je ook geen last meer krijgen.

Toeren gaat ook wel erg goed, met de lage snelheden heb ik ook geen last van mijn pols ofzo.

Wellicht kun je eerst even een supersport huren en een daggie "testen"?
 
Ik kan het niet.. Ik vind het ronduit verschrikkelijk om te "toeren" op mijn R6. Dat ding moet gewoon toeren maken.
Voor iedereen die zegt dattie last heeft van zijn polsen op een supersport: Je rijdt te langzaam :)
 
Ik kan het niet.. Ik vind het ronduit verschrikkelijk om te "toeren" op mijn R6. Dat ding moet gewoon toeren maken.
Voor iedereen die zegt dattie last heeft van zijn polsen op een supersport: Je rijdt te langzaam :)
Ach toeren maken is niet zo'n probleem. Maar ik neem wel aan dat je voor je plezier een eindje gaat rijden op dat ding ? Alleen in plaats van de polder kies jij de 80 wegen waar zo min mogelijk flitspalen staan ;)
 
toeren gaat goed als je polsen wat getraint zijn
het was natuurlijk een jaartje geleden dat ik nog gereden had
maar kreeg snel last van mijn linkerpols alhoewel hij soepel
schakelt
voor de rest een pracht van een fiets , goede vering , veel power
in lage toeren en tov je gsxf GIGANTISCHE remmen.
enigste probleem is de maximum snelheid
je kan je er niet aan houden })
de eerste dagen tijdens het "rustig" inrijden kun je je er nog
wat aan houden maar eenmaal ingereden lijkt het of de teller
100km/h liegt O-)

voor mij is de R6 :}
maar de concurentie is ook niet mis (CBR600RR,ZXR600R)
 
toeren gaat goed als je polsen wat getraint zijn

Moet toch geen probleem zijn voor de vrijgezelle motorrijder....Whoehahahahaaaa

Nee, even zonder gekheid. Je KUNT touren op een supersport zolang je maar doorrijdt en een beetje bochten rijdt 8-) Op de snelweg zul je met bijna elke motor last krijgen van je rug, polsen.
Rij nu 3 jaar R1 en heb nooit ergens last van, maar ben ook goed in shape, 4 x per week met gewichten op de sportschool trainen, dat scheelt ook al een hoop ;)
 
Ik rijd nu 4 jaar een zx6r en heb echt nog nooit last gehad van mijn polsen :? . Ook niet bij rustig rijden, door de stad ofzo. Ik denk, dat je bij een wat extremere motor als een Ducati of Gixxer er misschien eerder last van hebt, maar dan moet je er al wel gevoelig voor zijn denk ik.
Ik heb op zo'n GSX-F gereden, maar ik denk, dat je heel gelukkig wordt van een echte Supersport. Kun je alles mee man... :}
 
Als je zo'n supersport hebt. Ben je dan nog geneigd om even lekker te gaan toeren ? Rijd je daar ook mee naar je werk ? Ben je als je van Amsterdam naar Zandvoort rijd niet al half kapot voordat je op het circuit bent ?
Enzovoort. ik zou graag wat gebruikers ervaringen horen en waarvoor je je supersport allemaal gebruikt.

Nee
Ja
Nee

:+
 
Ik ga op mijn R6 naar mijn werk,ik ga ermee toeren,ik ga ermee racen,ik stunt ermee,ik rij er heel de Benelux mee rond... :P

Dus ja je kan er alles mee,een allrounder maar dan met ballen onderin...


*D
 
Ik rij zelf een CBR600F. Ook een aardig sportieve motor, hoewel niet helemaal een full-on supersport. Hiermee kun je ook nog aardig toeren en ik gebruik 'm ook om mee naar mijn werk te rijden. Misschien het overwegen waard om die ook eens te proberen?
:^ op m'n 2000 CBR ook veel dagen 800 + km's gereden en geen last van polsen/rug gehad.
Nu is de positie op een CBR idd wat comfortabeler dan sommige andere (echte ;) )supersport fietsen, maar ik ken ook mensen die op gixxers/R6 touren.
Met touren bedoel ik dan natuurlijk niet suf rondtuffen.....
 
Op donderdag 19 juni 2003 16:47 schreef -=MV=- het volgende:
Ik ga op mijn R6 naar mijn werk,ik ga ermee toeren,ik ga ermee racen,ik stunt ermee,ik rij er..... heel de Benelux mee rond... :P

Dus ja je kan er alles mee,een allrounder maar dan met ballen onderin...


*D
Waar woon je ???
uiterst puntje van zuid Limburg :?
 
Als ik zo onbeleefd maag zijn: Gewoon een kwestie van attitude en alles went. In het begin zal het wel een wereld van verschil zijn in vergelijking met je huidige brik :) , maar als je een paar ritjes hebt gemaakt dan raak je echt wel gewend aan de lage zitpositie en de druk op je onderarmen.

Het feit dat je je hier druk over maakt geeft wellicht al aan dat je beter een motor kunt kopen in de tour/sport categorie. Ikzelf wil een Yammie R1 en het interesseerd met geen fuck of mijn polsen pijn gaan doen. Ik wil gewoon de R1 performance en vind het een vette bike. Het on-comfort :) van de motorfiets neem ik graag op de koop toe 9-)

Appie
 
Ik zal je helpen.

- CBR600 '98 +-70.000km gereden op op 2.5j tijd
- R6 '02 +-20000 op 8mnd (tot ik hem in frut gereden heb)
- CBR600RR '03 +-5500km op 2mnd

Met eerste twee regelmatig 250km aan een stuk gereden. De RR ingereden op 2.5 dag :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan