Toeren met een SuperSport ?

lekker een supersport waar je pijn ana je reet van krijgt na een uur..

die hapert als je niet gas geeft ;)

die zenuwachtig is met het gas..

waarvan je het gas goed moet vasthouden als je over hobbelachtige weg rijd omdat je anders gaat stuiteren (gas geven/ remmen / gas geven / vooriwle omhoog/ remmen )
 
Ik rij op een gsxr 750, en voornamelijk voor woon-werk verkeer. Geen last van polsen of rug, en ja onder de 30 km/h bokt het en beetje, maar voor de rest nergens last van. Oh, en met een supersport bedoel je toch wel een brommer zonder middenbok?
 
Met m'n R1 max. een kmmetje of 1000 gedaan op een dag. Geen punt! R6 idem maar dit geldt dus volgens mij ookk voor de rest van het xxx-R korps.
D'r zijn d'r die in 24 uur met zo'n ding naar Spanje knallen.
Circuitdagje Assen? No problemo. ff 2 uurtjes vanuit het zuiden, bakkie leut en gaan.... Woon/werk? Doe ik niet. Voor dagelijks woon/werk vind ik een ssport niet de oplossing. Ik probeer werk en hobby gescheiden te houden maar ja, ken ook voorbeelden waarbij dat geen probleem is dus dat blijft persoonlijk.
Ergens last van? Neuh.. en zeker niet de polsen/onderstel.
Kortom....kopen dat apparaat (R6). Veel wijsheid toegewenst :]
 
Met iedere supersport kun je 'rustig' toeren. Alleen als het langzaam gaat krijg je links en rechts allemaal vage pijntjes. Maar het went. Heb iig nog nooit last gehad van m'n rug. Sterker nog: ik vind een GSX-R en een R6 nog redelijk comfortabel.

Alleen woon/werk is een beetje zonde: de banden worden zo snel vierkant '(

Wat circuitgebruik betreft: zet het ding op een aanhanger. Na een dag zweten is het wel lekker om droge kleding aan te trekken en op het gemakje met de auto (met legale snelheden) naar huis te rijden. Een paar comfortabele tuinstoelen op de paddock is ook niet verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Overigens zit, volgens de testen, de R6 2003 redelijk comfy.


Mijn langste rit tot nu op de R6 2003 was ongeveer 1.5 uur. Niks last gehad. Was wel voornamelijk op de autoweg. Ik heb er wel een Airflow screen op staan en dat scheelt ook.
Een vriendin die ook op een 2003 R6 reed, had toch wel wat last van haar nek. Dit komt door het standaard lage windscherm. Maar verder ook nergens last van.

Op binnenwegen zul je je polsen uiteraard rapper voelen, maar als je zit zoals het hoort, gebogen armen en buikspieren gebruiken om recht te zitten, zal dat ook wel mee vallen.

Ik heb 2 rugoperaties gehad en heb er op de motor geen last van ondervonden. Comfort is dus wel in orde.
 
Respectievelijk regelmatig met een YZF 750, TL1000S en nu de GSX-R750 in 1 dag naar Zuid-Frankrijk gereden (vanuit het noorden van Friesland ;) ). De YZF was destijds het minst comfortabel, een houten kont kreeg je ervan. Met de TL en de Gixxer geen centje pijn!

In de vakanties rijden we ongeveer 6 a 7.000 km in twee weken, dus dat kan je gerust een aardig tourtochtje noemen.

Probeer het gewoon, maar geef jezelf wel even de tijd om aan de zithouding te wennen.

Veel plezier met je supersport!
 
Ik ben dus al verkocht :P

Ik ga voor de R6 :} !!!
Morgen ga ik met de dealer even een mooi prijsje afspreken voor mijn huidige brommer en dan gaat ie er komen :) :9~
 
Mijn langste rit tot nu op de R6 2003 was ongeveer 1.5 uur. Niks last gehad. Was wel voornamelijk op de autoweg. Ik heb er wel een Airflow screen op staan en dat scheelt ook.
Een vriendin die ook op een 2003 R6 reed, had toch wel wat last van haar nek. Dit komt door het standaard lage windscherm. Maar verder ook nergens last van.

Op binnenwegen zul je je polsen uiteraard rapper voelen, maar als je zit zoals het hoort, gebogen armen en buikspieren gebruiken om recht te zitten, zal dat ook wel mee vallen.

Ik heb 2 rugoperaties gehad en heb er op de motor geen last van ondervonden. Comfort is dus wel in orde.

Beter trainen ;)

Heb zelf ook een lage ruit op m'n Duc. Begon pas na ruim 14 uur op de motor (snelweg 160-170 kph) last te krijgen van m'n nek. En dat kwam waarschijnlijk omdat ik echt omhoog moet kijken om ver genoeg vooruit te zien. Een ander ruitje is IMHO alleen het overwegen waard als je met het originele ruitje last hebt van turbulentie.
 
Beter trainen ;)

Heb zelf ook een lage ruit op m'n Duc. Begon pas na ruim 14 uur op de motor (snelweg 160-170 kph) last te krijgen van m'n nek. En dat kwam waarschijnlijk omdat ik echt omhoog moet kijken om ver genoeg vooruit te zien. Een ander ruitje is IMHO alleen het overwegen waard als je met het originele ruitje last hebt van turbulentie.

Als je 1.87m bent is een ander ruitje ook best aangenaam. Bij de R6 kun je amper vooruit kijken als je achter het originele scherm wil wegkruipen.

Op mijn Thundercat was het ander ruitje geen + punt=> meer turbulenties
Op de R6 is het zeker een + punt.
 
Als je 1.87m bent is een ander ruitje ook best aangenaam. Bij de R6 kun je amper vooruit kijken als je achter het originele scherm wil wegkruipen.

Op mijn Thundercat was het ander ruitje geen + punt=> meer turbulenties
Op de R6 is het zeker een + punt.

En als je 1.94m bent? *D
 
Ik ben dus al verkocht :P

Ik ga voor de R6 :} !!!
Morgen ga ik met de dealer even een mooi prijsje afspreken voor mijn huidige brommer en dan gaat ie er komen :) :9~

Blitzer:
Toppie top --- goede keus zo'n R6.
Alles went.....exept an Goldwing1500 :X

Rijd zelf R1 en scheur heel wat af zonder pijn.... enne no pain no gain. })

Succes met je R6.
 
polsen normaal geen probleem maar afgelopen weekend 850 km. getourd aan een niet al te hoge snelheid en s'avonds voelde ik ze wel. Bij doorgassen nooit problemen, met een supersport moet je knalllllllllllen!!!!
 
Blitzer:
Toppie top --- goede keus zo'n R6.
Alles went.....exept an Goldwing1500 :X

Rijd zelf R1 en scheur heel wat af zonder pijn.... enne no pain no gain. })

Succes met je R6.
Ja bedankt :)

Ik heb hem vandaag besteld. Hij is dus onderweg :9~
Dit worden een paar slapeloze 2 weken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan