ducducdeduc
MF'er
- 1 dec 2009
- 240
- 2
Ik heb een xrv 750 uit 1996, waarvan bij een opgewarmde motor het toerental op 2000 rpm blijft hangen en langzaam (ongeveer 45 seconden) terug zakt naar 1500 rpm. Het toerental is ook omlaag te krijgen door in een versnelling de koppeling op te laten komen. Bij gasgeven blijft het toerental weer hangen op 2000 rpm.
Persoonlijk vermoedt ik valse lucht. Dat ga ik morgen uitproberen met een bus remreiniger. Voordat ik mij vastbijt op valse lucht zou ik ook graag van jullie willen weten wat het nog meer kan zijn. Ik heb bijvoorbeeld ergens gelezen dat het verhoogde toerental werd veroorzaakt door een lek in de uitlaatpakking.
Op het internet kom ik van alles tegen m.b.t. valse lucht waardoor het voor mij juist onduidelijk wordt. Hoe ik het zie:
Valse lucht is lucht die onbedoeld (door een lek) aangezogen wordt en er voor zorgt dat de motor armer draait en dus een licht verhoogd (of onregelmatig/uitvallen) toerental krijgt. Wat voor mij onduidelijk is, is de plekken waarop deze valse lucht kan optreden.
Naar mijn idee zijn dat de volgende punten:
-pilot air jet
-pilot jet
-choke plunjer
-butterfly valve
-pilot mixture screw
-spruitstuk + alle aansluitende slangetjes en nippels
Er vanuitgaan dat mijn carburateur als volgt werkt:
Dus mijn vragen aan jullie:
-kloppen de plekken waarop de valse lucht aangezogen kan worden ?
-wat kan los van valse lucht voor een verhoogd toerental zorgen ?
IK zie graag jullie reactie tegemoet.
Persoonlijk vermoedt ik valse lucht. Dat ga ik morgen uitproberen met een bus remreiniger. Voordat ik mij vastbijt op valse lucht zou ik ook graag van jullie willen weten wat het nog meer kan zijn. Ik heb bijvoorbeeld ergens gelezen dat het verhoogde toerental werd veroorzaakt door een lek in de uitlaatpakking.
Op het internet kom ik van alles tegen m.b.t. valse lucht waardoor het voor mij juist onduidelijk wordt. Hoe ik het zie:
Valse lucht is lucht die onbedoeld (door een lek) aangezogen wordt en er voor zorgt dat de motor armer draait en dus een licht verhoogd (of onregelmatig/uitvallen) toerental krijgt. Wat voor mij onduidelijk is, is de plekken waarop deze valse lucht kan optreden.
Naar mijn idee zijn dat de volgende punten:
-pilot air jet
-pilot jet
-choke plunjer
-butterfly valve
-pilot mixture screw
-spruitstuk + alle aansluitende slangetjes en nippels
Er vanuitgaan dat mijn carburateur als volgt werkt:
Dus mijn vragen aan jullie:
-kloppen de plekken waarop de valse lucht aangezogen kan worden ?
-wat kan los van valse lucht voor een verhoogd toerental zorgen ?
IK zie graag jullie reactie tegemoet.