Toerental doet vreemd?

Hellraiser

MF veteraan
25 nov 2001
1.151
2
Uden
Voor de techneuten (of FJ1200-kenners); als ik mijn gas open trek in de 2e of 3e versnelling schiet het toerental bij ongeveer 7500 tp/m ineens door naar 8000 tot 8500 tp/m :? Het loopt dus niet meer gelijkmatig op. Weet iemand mij te vertellen wat hier het probleem kan zijn? De motor is dan uiteraard goed warm, dus dat kan het niet zijn.
 
DAMN :) Je hebt gelijk, ik moet ook niet zoveel zuipen }) Ik weet het dus echt niet meer.......

[slijmmodus]Ah toe Yammie
bigeyecry.gif
, wat was dat ook weer :? [/slijmmodus]
 
Laatst bewerkt:
Kleine update... mijn koppelingsplaten waren idd gaar en worden nu vervangen :} .
Na de OBT ben ik zo ongeveer zonder koppeling de laatste 5 kilometer naar huis doorgekomen '( , maar ook dat wordt verholpen... En ja, het mooiste van alles; allemaal garantie werk 8-) , dus Yammie :j :j :j :+
 
Hij slipt in 2e en 3e versnelling? Maar niet in 4 en 5?
Versleten platen bij jouw fiets zouden betekenen dattie in de laatste twee versnellingen het eerst gaat slippen. Doortrekken en dan gaat het toerental opeens onhoog om dan weer terug te vallen naar waar ze horen.

Als ze in 2 en 3 al slippen zijn de platen niet de oorzaak denk ik maar eerder het gevolg.

O,ja als die koppeling toch onder garantie valt dan maakt dat verhaal van mij met een CBR1000 ring ook niets uit. Was vooral een kostenbesparende tip.

Succes!
 
indien deze cylinder lekkage vertoont moet deze in zijn geheel vervangen worden omdat er (volgens mij) geen losse afdichtringen te krijgen zijn.
.........
Ik had vorig jaar ook een lekkende koppeling. Verwonderde me ook over het feit dat Yamaha alleen complete setjes verkocht.

De monteur van mijn motorzaak had hier een prachtige (Lees: goekope!) oplossing voor. De ring van de eerste twee types CBR1000 past ook.
En die zijn wel los te koop. FF voorzichtig zijn met de stof ring en de reparatie kost ineens 15 euro aan materiaal ipv. 60 euro.

Was destijds een fijne tip misschien kun jij er ook wat mee.

Groeten
 
Probleem lijkt een heel eind verholpen te zijn :) vandaag geregeld en hij heeft nog niet zo lekker geschakeld als nu. Ben ook ff de snelweg op gegaan, want monteur gaf ook aan dat hij dan in de 4 en 5 zou moeten slippen... 3 keer doorgetrokken tot zo'n 9500 toeren, maar voelde niks vreemds meer. Nog ff afwachten tot morgen (ritje naar mijn werk in 10 minuten }) ) als er tenminste niet van die blauwe apen in de buurt zijn :j
Bedankt voor je mailtje, die van mij kun je nu als niet verzonden beschouwen, want het antwoord had je hierboven al neergezet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan