toerental gaat omhoog bij schakelen

tubs

Rookie
16 feb 2007
13
0
Ik ben in het bezit van een Triumph Tiger.
Nu heb ik weer een probleempje en misschien weet iemand de oorzaak.
Wanneer ik schakel gaat mijn toerental heel even omhoog bij het gas los, ongeveer 500 toeren. Het duurt ook even dat mijn toerental terug bij 0 is wanneer ik het gas loslaat.
Ik heb niet het idee dat de gaskabel blijft hangen.
Zou dit kunnen liggen aan vuile carbs?.
 

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
1
33
Omg. Alkmaar
Vanuitgaande dat je stationair bedoelt is het onregelmatig of traag terugvallen vaak te wijten aan valse lucht, zie hierboven.
 

fzr 600rw

MF veteraan
24 feb 2006
2.840
0
41
Veenendaal
www.mag-nl.org
Ik heb ooit eens hier op MF gelezen dat als je deo langs de carbs en de inlaat spruitstukken spuit het toerental omhoog gaat als ie valse lucht zuigt (niet op het luchtfilter spuiten , dat zou voor een "vals" effect zorgen) Heb het zelf nooit geprobeerd dus ik weet niet wat er van waar is maar proberen kan je het altijd natuurlijk
 
Laatst bewerkt:

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Als het geen kwestie van (beginnende, héél weinig) Valse Lucht blijkt te zijn, flinke kans dat opnieuw inregelen van het stationair-toerental aan warmGEREDEN motor, helpt.

Verder zou het ook nog kunnen liggen aan 1 of meer afstervende (alleen onder goed vergrootglas zinvol te bekijken) vlotternaaldjes; vooral eventueel modern rubber/kunststof sluit-tipje kan al bij lichte vervorming storingen opleveren, zelfs soms afwisselend binnen seconden en uiterst wisselvallig, verzuipneiging door onvoldoende tijdig sluiten en juist droogvallen door "kleven".

O, nog iets anders: komt je choke wel tijdig terug geheel dicht?

Bekijk het eerst wat het gemakkelijkst gaat, iets kan maar over wezen :)
 
Laatst bewerkt:

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.448
1
37
amsterdam
Als het geen kwestie van (beginnende, héél weinig) Valse Lucht blijkt te zijn, flinke kans dat opnieuw inregelen van het stationair-toerental aan warmGEREDEN motor, helpt.

Verder zou het ook nog kunnen liggen aan 1 of meer afstervende (alleen onder goed vergrootglas zinvol te bekijken) vlotternaaldjes; vooral eventueel modern rubber/kunststof sluit-tipje kan al bij lichte vervorming storingen opleveren, zelfs soms afwisselend binnen seconden en uiterst wisselvallig, verzuipneiging door onvoldoende tijdig sluiten en juist droogvallen door "kleven".

O, nog iets anders: komt je choke wel tijdig terug geheel dicht?

Bekijk het eerst wat het gemakkelijkst gaat, iets kan maar over wezen :)
Daar dacht ik ook aan de choke
 

BandY

RIPvH
17 apr 2008
37.112
8.662
www.norm-alert.nl
Ik heb ooit eens hier op MF gelezen dat als je deo langs de carbs en de inlaat spruitstukken spuit het toerental omhoog gaat als ie valse lucht zuigt (niet op het luchtfilter spuiten , dat zou voor een "vals" effect zorgen) Heb het zelf nooit geprobeerd dus ik weet niet wat er van waar is maar proberen kan je het altijd natuurlijk
:Y
 

tubs

Rookie
16 feb 2007
13
0
Dank weer voor jullie reacties.
Choke blijft niet hangen, heb ik gecheckt.
Ga er verder mee aan de slag.