toerental GSX1100

Johnboy

Rookie
25 mei 2002
18
0
Heerlen
Na nieuwe kleprubbers,koppakking,kleppendekselpakking,inlaatrubbers te hebben gemonteerd , dacht ik dat ik van een probleem verlost was.NIET DUS.
Bij het rijden loopt mijn suzuki ongeveer 1500 toeren.Bij het volgende stoplicht draait hij 2500 toeren,dus draai ik hem wat lager.
Bij het volgende stoplicht slaat hij af zodra ik het gas loslaat. :(
Nu sta ik dus om het stoplicht met 2500-3000 toeren te draaien en heb hiermee veel bekijks maar mocht ik hem weer afstellen naar 1500 toeren moet ik weer opnieuw starten bij het volgende stoplicht.
Carburateurs zijn gesynchoniseerd en afgesteld.
Help
 
Wat voor carburateurs zitten er onder, CV? (dingen met ronde onderdrukdoos bovenop)

Zijn de carburateurs uit elkaar geweest en schoon gemaakt (ook de kleine gaatjes onder de gasklep)?

Ontsteking is ook goed (bougies/kabels)? Niet dat de machine soms op 3, dan weer op 4 draait?

Wat voor kleur hebben de bougies?

Dat stationairtoerental, gaat dat steeds van 1500 naar 2500 en dan weer terug of zit er totaal geen regelmaat in en gaat het soms naar 3500?

[EDIT] Het zijn een hoop vragen maar slecht stationair lopen kan door nog veel meer dingen ontstaan.
 
Laatst bewerkt:
HI JB,

Vragen van Jkoehorst zijn zeer relevant, wat meer info nodig dus.

Aanvullend: bij hoger toerental, looptie regelmatig (alsof je meer gas geeft) ?

Alvast wat zaken om te checken (er van uit gaande dat je inderdaad alles "dicht" hebt zitten, zoals rubbers, klemmen etc.):
* Luchtfilter deksel (zat bij mij scheef gemonteerd, gaf zelfde random toerentallen, ook afhankelijk van hoe ik op mijn zadel ging zitten !!)
* Vacuum slangetje naar je "petcock" - benzinekraan controleren (luchtdicht, aansluiting etc).
* Zet je benzinekraan eens op de stand dat je continue doorstroom hebt, dus niet afhankelijk van het vacuum in cyl-2 aanzuigbuis.
* Losgetrilde sproeiers

Suk6,
John
 
Het is inderdaad een carburateur met bovenop een onderdrukdoos maar de rubbers bovenin zijn in takt.
Toen ik vorige maand de nokkenas eruit heb gehad, heb ik alles schoongemaakt.
Alleen met de borstel daar ik geen compressor heb voor de gangen in de carb door te spuiten.
Loopt de motor 3500,dan blijft hij dit ook nog volhouden.
Draai ik hem terug naar 1500 dan blijft hij moedig 1500 lopen tot ik weer een stuk heb gereden.
Alles is dicht wat vacuum betreft.
Mijn benzinekraan kan ik niet meer dicht zetten omdat de kraan rip is.
Dit is echt niet fijn rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan