Toerental met een eigen leven ducati 750ss bouwjaar omstreeks 1995

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.689
14
39
in de buurt van Enschede
Als ik de motor start is het een beetje de vraag hoeveel toeren de motor maakt.
Ene moment maakt hij 3500 toeren en het andere moment 1200 toeren.

Net een stukje gereden er mee en de motor rijdt prima, enige is dat als je overschakelt hij steeds omhoog schiet qua toerental.
Maar rijdend merk je er verder niks van.
Net viel me ook op bij stilstand dat als ik de gashendel aanraak hij naar de 3500 schiet, maar als ik dan de koppeling iets laat opkomen gaat hij terug naar de 1200 en loopt hij netjes. Raak ik dan het gas weer aan schiet hij weer omhoog. Kan misschien toeval zijn maar je kan wel de gaskabels hierdoor uitsluiten.

Carburateurs zijn uit elkaar geweest dua ik vermoed dat er ergens iets niet lekker zit.
Iemand een idee?
 

SP1R

MF veteraan
11 apr 2002
7.900
83
Veenendaal
Ik vermoed valse lucht. Laat hem eens stationair draaien en spuit deo of remreiniger of iets dergelijks rond de inlaat rubbers (verbinding carb-kop).
 

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.813
350
52
Mengselschroeven slagje verder open zetten en weer proberen.
Anders carbs nog niet schoon genoeg of zoals hier boven al gemeld ergens valse lucht
 

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.036
40
Noord Holland
Ik denk ook dat er iets niet goed in elkaar is gezet ? Hetzij in de carburateur of gaskabels ergens blijven hangen of valse lucht door aansluitingen niet goed gemonteerd.
 

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.689
14
39
in de buurt van Enschede
Effe een update. Heb nu 2x met remmenreiniger rond de inlaatrubbers gespoten. Helaas geen resultaat.
Waarschijnlijk geen valse lucht dus.
Gaskabels blijven hangen lijkt me sterk, als ik het toerental omlaag breng door de koppeling iets op te laten komen dan blijft het toerental ook laag.
Probleem lijkt me dus echt in de carbs te zitten, maar ik begrijp dat dit van achter een beeldscherm niet op te lossen is.
Waarschijnlijk zal de motor op de testbank gaan om te zien of hun dan het probleem kunnen vinden.

Ik ga er maar even van uit dat de carburateurs niet goed zijn afgesteld of in elkaar gezet zijn.
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
8.186
293
51
achterhoek
Effe een update. Heb nu 2x met remmenreiniger rond de inlaatrubbers gespoten. Helaas geen resultaat.
Waarschijnlijk geen valse lucht dus.
Gaskabels blijven hangen lijkt me sterk, als ik het toerental omlaag breng door de koppeling iets op te laten komen dan blijft het toerental ook laag.
Probleem lijkt me dus echt in de carbs te zitten, maar ik begrijp dat dit van achter een beeldscherm niet op te lossen is.
Waarschijnlijk zal de motor op de testbank gaan om te zien of hun dan het probleem kunnen vinden.

Ik ga er maar even van uit dat de carburateurs niet goed zijn afgesteld of in elkaar gezet zijn.
Ik zou de gaskabels meer speling geven. Eigenelijk teveel speling, en dan kijken of het probleem er nog is. Nu lijkt het je sterk, dat de kabels de oorzaak zijn, na eenvoudig wat meer speling geven weet je het zeker.
 
  • Like
Waarderingen: Aprilia4fun