Toerental met een eigen leven ducati 750ss bouwjaar omstreeks 1995

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Als ik de motor start is het een beetje de vraag hoeveel toeren de motor maakt.
Ene moment maakt hij 3500 toeren en het andere moment 1200 toeren.

Net een stukje gereden er mee en de motor rijdt prima, enige is dat als je overschakelt hij steeds omhoog schiet qua toerental.
Maar rijdend merk je er verder niks van.
Net viel me ook op bij stilstand dat als ik de gashendel aanraak hij naar de 3500 schiet, maar als ik dan de koppeling iets laat opkomen gaat hij terug naar de 1200 en loopt hij netjes. Raak ik dan het gas weer aan schiet hij weer omhoog. Kan misschien toeval zijn maar je kan wel de gaskabels hierdoor uitsluiten.

Carburateurs zijn uit elkaar geweest dua ik vermoed dat er ergens iets niet lekker zit.
Iemand een idee?
 
Ik denk ook dat er iets niet goed in elkaar is gezet ? Hetzij in de carburateur of gaskabels ergens blijven hangen of valse lucht door aansluitingen niet goed gemonteerd.
 
Effe een update. Heb nu 2x met remmenreiniger rond de inlaatrubbers gespoten. Helaas geen resultaat.
Waarschijnlijk geen valse lucht dus.
Gaskabels blijven hangen lijkt me sterk, als ik het toerental omlaag breng door de koppeling iets op te laten komen dan blijft het toerental ook laag.
Probleem lijkt me dus echt in de carbs te zitten, maar ik begrijp dat dit van achter een beeldscherm niet op te lossen is.
Waarschijnlijk zal de motor op de testbank gaan om te zien of hun dan het probleem kunnen vinden.

Ik ga er maar even van uit dat de carburateurs niet goed zijn afgesteld of in elkaar gezet zijn.
 
Effe een update. Heb nu 2x met remmenreiniger rond de inlaatrubbers gespoten. Helaas geen resultaat.
Waarschijnlijk geen valse lucht dus.
Gaskabels blijven hangen lijkt me sterk, als ik het toerental omlaag breng door de koppeling iets op te laten komen dan blijft het toerental ook laag.
Probleem lijkt me dus echt in de carbs te zitten, maar ik begrijp dat dit van achter een beeldscherm niet op te lossen is.
Waarschijnlijk zal de motor op de testbank gaan om te zien of hun dan het probleem kunnen vinden.

Ik ga er maar even van uit dat de carburateurs niet goed zijn afgesteld of in elkaar gezet zijn.
Ik zou de gaskabels meer speling geven. Eigenelijk teveel speling, en dan kijken of het probleem er nog is. Nu lijkt het je sterk, dat de kabels de oorzaak zijn, na eenvoudig wat meer speling geven weet je het zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan