Toerental stationiar Bandit 600

Ghi

Rookie
8 nov 2008
15
0
Halleu motorvrinden, afgelopen donderdag mijn papiertje gehaalt dus even wat fietsen aan het testen geweest. nu ben ik een leuke bandit 600 tegen het lijf gelopen en die rijd verder ook perfect alleen blijft het toerental hangen op 2300 toeren, toen hij hem starte (motor was koud) was deze rond de 1200 toeren.
motor heeft 31500 gelopen en heeft hem met 30.000 op de teller gekocht bij motocenter in venlo, deze heeft toen ook een grote beurt gehad.
Nu is hij zelf ook meteen terug geweest naar motocenter toen hij het toerental zag en is hem gezegt dat dit normaal was en goed voor de motor is :? vind het maar een beetje broodje aap verhaal maar wil toch graag weten waaraan dit kan liggen voordat ik de koop maak. Alvast dankje :+
 
toerenteller los op de kop tikken?

en een toerenteller geeft alleen aan hoeveel toeren het blok maakt, zonder toerenteller zou je motor ook goed lopen, dus is idd broodje aap verhaal.

het kan zijn dat je toerenteller kabel(elektronisch uitgesloten) een knik inzitten of half doorgebroken. eventeel kan je dan de aansluitingen iets verder aandraaien, kan helpen.

Is die elektronisch zit het denk ik in de teller zelf, optie: nieuwe teller.
1200 toeren is goed voor koud, iets hoger is meschien nog beter.

31500 is niet veel ,. vooral niet voor die motor's want zijn vaak oersterk, mits ze de juiste onderhoud hebben gehad. :)
 
is een bandit uit '99 met carburateurs. is verder ook goed te horen dat het echt meer is als 1200 toeren, hij starte hem met de choke erop en zette deze er meteen weer vanaf en kwam hij inderdaad uit op 1200 toeren. Onderhoud zit denk ik wel goed, verder ook geen rare geluiden in het blok maar wil hem toch eens horen op 1200 toeren als hij warm is
 
Aan het knoppie draaien tot hij 1200 rpm loopt, in een paar seconden gepiept.
Misschien is hij door een mongool in de motorzaak afgesteld, die zijn vaak te lui om een proefrit te maken of de machine fatsoenlijk op te warmen.
 
Kan het mss wel zijn inderdaad. Fiets zat eerst een 25kw kit op en deze is bij motorcenter eruit gehaaalt, en als ik die verhalen zo hoor over die zaak is het 10 keer niks. Maar waar kan ik dit knoppie ergens vinden? moet ik morgen maar weer even testritje erop gaan maken:)
 
Laatst bewerkt:
Ik had vroeger een B1200, daar zat het knopje (een soort wieltje waar je aan kunt draaien) bij de carburateurs, links of rechts weet ik niet meer.
Het kan ook zijn dat het te maken heeft met de 25 kW kit, oa valse lucht via aanzuigrubbers.
 
Ik had vroeger een B1200, daar zat het knopje (een soort wieltje waar je aan kunt draaien) bij de carburateurs, links of rechts weet ik niet meer.
Het kan ook zijn dat het te maken heeft met de 25 kW kit, oa valse lucht via aanzuigrubbers.



Als de motor warm is op 1200 a 1300 rpm zetten. Mijn Bandit1200 loopt het mooist bij 1200rpm ;)
 
idd, knopje zit precies tussen de middelste carburateurs bij een bandit 600 uit 99. met kleine handen kun je er wel bij, met wat grotere handen zul je moeten friemelen.
mijn stationair toerental staat, nu het wat kouder wordt, rond de 1400 toeren bij warme motor. blijft die in de koude zeker lopen :)

hier dus:

full


fijne bike!
kan em je aanraden als eerste motor!
 
Laatst bewerkt:
Dan ga ik vandaag nog eens terug voor een testritje, danku:) Vind het ook een erg lekker fiets om op te rijden vergeleken met de cb500 waarop ik gelest heb. Nu las ik trouwens dat de bandit van het jaar 2000 de zithoogte wat omlaag heeft geschroeft. Zit dit puur in het zadel en zou zo'n zadel eventueel ook op deze bandit passen?
 
Mijn bandit 600 uit 2001 heb ik op 1100 toeren gezet. En hij doet het hier best op. Heb vele andere motoren gehad van 250 tot 1000cc en 1,2,3en 4 cilinders en tot op heden ben ik zeer tevreden over mn bandit. Heb er nu ruim 55000 km mee gereden zonder dat er ook maar iets stuk is gegaan.
 
Dan ga ik vandaag nog eens terug voor een testritje, danku:) Vind het ook een erg lekker fiets om op te rijden vergeleken met de cb500 waarop ik gelest heb. Nu las ik trouwens dat de bandit van het jaar 2000 de zithoogte wat omlaag heeft geschroeft. Zit dit puur in het zadel en zou zo'n zadel eventueel ook op deze bandit passen?

2000 is een ander zadel, is ook niet uitwisselbaar.
ik heb mijn zadel handmatig verlaagd door wat schuim weg te zagen. 2e hands zadel is niet zo duur, dus je kunt het altijd proberen als het nodig blijkt
 
is een bandit uit '99 met carburateurs. is verder ook goed te horen dat het echt meer is als 1200 toeren, hij starte hem met de choke erop en zette deze er meteen weer vanaf en kwam hij inderdaad uit op 1200 toeren. Onderhoud zit denk ik wel goed, verder ook geen rare geluiden in het blok maar wil hem toch eens horen op 1200 toeren als hij warm is

Het kan aan mij liggen, maar hier lees ik dat de motor op 1200 tpm draait als de choke eraf is.

Dan ga ik er vanuit dat 'ie dus met choke meer toeren draait..

Da's toch geen probleem?
 
met koude motor draait hij 1200 toeren, met warme 2300 toeren. Maar ga komend weekeind nog even testritje maken op een andere bandit om even wat vergelijkings materiaal te hebben. Anders maar even terug naar meneer voor nog een testrit, onderweg even stationair goed zien af te stellen en daarna natuurlijk weer op 2300 toeren zetten om de prijs wat omlaag te krijgen.. hehe
 
Mijn motor draait meer toeren stationair als deze koud is dan warm. Nu kun je hem wel terug regelen met de stationair schroef als de motor warm is. Maar dan moet hij ook probleemloos blijven lopen als deze koud is. (met eventueel de choke)
 
met koude motor draait hij 1200 toeren, met warme 2300 toeren. Maar ga komend weekeind nog even testritje maken op een andere bandit om even wat vergelijkings materiaal te hebben. Anders maar even terug naar meneer voor nog een testrit, onderweg even stationair goed zien af te stellen en daarna natuurlijk weer op 2300 toeren zetten om de prijs wat omlaag te krijgen.. hehe


Of jij doet iets niet goed, of die motor is niet goed.

Vergelijk het idd maar eens met een motor die wel in orde is.

Succes en veel :] plezier!
 
een koude motor maakt meer toeren dan een warme motor zonder de choke? laat me niet lachen.. waar heb je die choke dan nog voor nodig?

en die choke gebruik ik altijd bij een koude motor, anders slaat ie gewoon af"of hij valt ver onder de 1200rpm.

valt het kwartje al heren?

edit: als de bandit carbs heeft met handmatige choke en de motor draait KOUD 1200rpm ZONDER choke dan is het vrij zeker dat stationair te hoog staat of je choke hangt gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan