Toerental stationiar Bandit 600

Ghi

Rookie
8 nov 2008
15
0
Halleu motorvrinden, afgelopen donderdag mijn papiertje gehaalt dus even wat fietsen aan het testen geweest. nu ben ik een leuke bandit 600 tegen het lijf gelopen en die rijd verder ook perfect alleen blijft het toerental hangen op 2300 toeren, toen hij hem starte (motor was koud) was deze rond de 1200 toeren.
motor heeft 31500 gelopen en heeft hem met 30.000 op de teller gekocht bij motocenter in venlo, deze heeft toen ook een grote beurt gehad.
Nu is hij zelf ook meteen terug geweest naar motocenter toen hij het toerental zag en is hem gezegt dat dit normaal was en goed voor de motor is :? vind het maar een beetje broodje aap verhaal maar wil toch graag weten waaraan dit kan liggen voordat ik de koop maak. Alvast dankje :+
 
mooi ding, lekker standaard :)

morgen en overmorgen wordt het leuk met de bevriezende carburateurtjes.

de dingen die helpen of schijnen te helpen:

* (originele) carburateurverwarming (matig)
* lampjes in luchtfilterkast (matig/goed)
* spiritus in de tank (ong 200ml op een volle tank) (nog niet geprobeert, schijnt matig/goed te zijn).
* Forte-meuk (geen idee)
* niet rijden (zeer slecht _O-)

verder is het niet onverstandig om je olietemperatuur in de winter in de gaten te houden, en, als deze te laag blijft, je radiateur/radiator(kan beide ;) ) deels af te dekken

Uhmm... de olietemperatuur blijft geloof ik wel laag ja, werkt deze radiateur ook met een thermosstaat ofzo? na een dik uur rijden is deze nog gewoon koud.

Trouwens vandaag achter gekomen dat hij voor en achter voorzien is van hyperpro shocks, vond hem al strakker op de weg als de andere waarop ik heb proef gereden *D
 
Ik zou maar eerst eens goed de eigenschappen van aceton bestuderen want ook dat is geen lieverdje tegen veel materialen.
http://hondadominator.forumup.nl/about95-0.html

Ben ik met je eens, maar gek genoeg wordt aceton de laatste tijd veel genoemd als een soort nieuw wondermiddel. Het zou minder vervuilen en je blok zuiniger laten lopen.

Uit een test bleek daar overigens niets van. En inderdaad, aceton is best een agressief goedje........
 
Uhmm... de olietemperatuur blijft geloof ik wel laag ja, werkt deze radiateur ook met een thermosstaat ofzo? na een dik uur rijden is deze nog gewoon koud.

Klopt. Dat de radiateur (eigenlijk een oliekoeler....) koud blijft kan ook best kloppen, het duurt al best lang met de huidige temps voor je olie op bedrijfstemperatuur komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan