toerental vd begrenzer CDI unit verleggen

alexje

MF'er
23 mrt 2003
123
3
Kaatsheuvel, sprookjesbos
Wie kan mij aan adressen helpen van bedrijven die CDI units repareren/afstellen :P

Mijn MZ skorpion loopt iedere keer in z'n begrenzer als ie net los komt :]
dit gebeurd bij de 7200 rpm, weet dat het verlegd kan worden naar de 8400.

is trouwens een xtz660 1 cilinder :X _O-
 
elke willekeurig motortuningsbedrijf in bezit van een assortiment laptops, dynorunners en wat dies meer zij wetebn wel raad met CDI's. kwestie van even 'goudengidsen' in je regio lijkt me
 
Wie kan mij aan adressen helpen van bedrijven die CDI units repareren/afstellen :P

Mijn MZ skorpion loopt iedere keer in z'n begrenzer als ie net los komt :]
dit gebeurd bij de 7200 rpm, weet dat het verlegd kan worden naar de 8400.

is trouwens een xtz660 1 cilinder :X _O-

Imho zou ik dan meteen ook even overwegen om een (grotere) oliekoeler te monteren; 7200tpm voor een 660cc ééncilinder is al vrij rap, 8400 is nog veel rapper. Ik denk dat je dan de motor mechanisch behoorlijk gaat belasten (zuigersnelheden, krukasbelasting, warmteafvoer enz) Zonder aanpassingen om je motor qua warmteafvoer en smering in orde te houden denk ik dat het niet lang goed gaat.
Of je materiaal (krukas, drijfstang e.d.) zulke belastingen kunnen hebben is ook nog maar afwachten (bijna 20% hogere draaisnelheid).
Even navragen bij Rotax (volgens mij zit er een rotax blok in een mz) of bij een tuningsbedrijf.. Alleen het toerengebied omhoog zetten en afwachten lijkt mij vragen om problemen.
 
Ik weet dat het goed te doen is met dit yamaha blok. (komt uit de tenere ed )
Onze duitse vrienden racen er nog veel mee en daar kreeg ik de info vandaan.

In Helmond zit een bedrijf die het doet, alleen vind ik 180 euro ex btw wel erg aan de hoge kant.

Eerst zal ik kijken met een ketting/tandwielset om de 5 wat minder lui te krijgen.
van 15/39 naar 16/43 geeft iets meer prik in z'n 5.

Kijk daarna wel verder....... :9

thx voor de reactie's
 
Imho zou ik dan meteen ook even overwegen om een (grotere) oliekoeler te monteren; 7200tpm voor een 660cc ééncilinder is al vrij rap, 8400 is nog veel rapper. Ik denk dat je dan de motor mechanisch behoorlijk gaat belasten (zuigersnelheden, krukasbelasting, warmteafvoer enz) Zonder aanpassingen om je motor qua warmteafvoer en smering in orde te houden denk ik dat het niet lang goed gaat.
Of je materiaal (krukas, drijfstang e.d.) zulke belastingen kunnen hebben is ook nog maar afwachten (bijna 20% hogere draaisnelheid).
Even navragen bij Rotax (volgens mij zit er een rotax blok in een mz) of bij een tuningsbedrijf.. Alleen het toerengebied omhoog zetten en afwachten lijkt mij vragen om problemen.

Grotere koeler is niet nodig en een oliekoeler al helemaal niet. Voor straat zou ik geen 8400 toeren aanraden, als je verder toch niets aan je blok hebt gedaan win je er ook niet zoveel mee. De begrenzer naar 8000 ongeveer rijdt wel lekkerder. (Weet zo niet uit me hoofd op hoeveel toeren hij dan komt te liggen aangezien het niet traploos te regelen is)
Ik laat mijn SZR cdi ook aanpassen en heb hier wel een adres voor. Heeft de cdi voor mijn racer ook gedaan (8750rpm)
Een straatblokje kan makkelijk 7800 toeren draaien, dat is geen probleem. Uiteraard belast je het blok wel zwaarder.

In een MZ skorpion zit geen rotax blok, in de oude mz's wel. Skorpion heeft een yamaha xtz/szr blok.

Stuur mij maar een mailtje en ik kan je wel in contact brengen met de persoon die het voor mij ook heeft gedaan. (Koste mij een jaar terug iets meer dan de helft van wat je nu incl btw bij het door jou genoemde bedrijfje zou moeten betalen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan