toerental zakt haast niet terug

nossy

Rookie
23 mei 2010
4
0
bij mijn kawasaki 44ltd uit 83 blijft het toerental hangen de gas regeling tussen de carburateurs gaat helemaal terug als ik met rijdende moter rem en dan bijna stil sta dan loopt hij wel weer netjes stationair maar onder het rijden niet als ik schakel..
heb net nieuwe mebrane er in gezet ze zitten goed op zijn plaats en lekken daar niet
heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen.
ben niet zo technies maar wel een meid die graag sleutelt
 
klinkt als valse lucht aanzuigen.
check of de inlaatrubber niet gescheurd zijn.
of dat de carburateurs wel goed in de inlaatrubbers zitten.

ook is het mogelijk dat het stationairmengsel erg arm is.
maar als de motor voorheen goed gelopen heeft lijkt mij de afstelling van de carb in principe goed, of de carb zou vervuild moeten zijn.

nog een mogelijkheid is dat de koppeling niet goed vrijkomt.

valt het toerental wel goed terug als je in vrij gas geeft?
 
Laatst bewerkt:
Hoe was het voor het vervangen van je membramen ? Als ie toen wel goed was, heb je wat verkeerd gedaan. Anders, en ik weet niet of je fiets dit heeft, maar in die bouwjaren heb ik ze wel gezien. Blijft je vervroeging van je ontsteking niet hangen ?? / als deze van toepassing is.
Of heb je toch gewoon een geraffelde gaskabel ?
 
hoi alvast bedankt voor jullie reacties
gas kabel heb ik meteen vervangentoen ik de mebrane heb vervangen die komt goed terug en valt ook naar het onderste punt.
heb ook even gekeken of de chocke kleppen terug komen en dat doen ze ook.
en wat is deodorant proef ? dat weet ik helaas niet.

groetjes nossy fijne pinksterdag
 
en wat is deodorant proef ? dat weet ik helaas niet.

Er stond een linkje bij, voor het gemak toch maar ff voor je neergeplakt hier:

Deodorant test/Valse luchttest is niets meer/minder dan dat de motor op een andere plek een mengel aanzuigt dan zou horen.
Bijv.je verdenkt het inlaatrubber,spuit er wat remmenreininger/deodorant omheen/op en je motor reageert hierop door anders stationair te gaan draaien.

Deodorant(maar ook bijv. remmenreiniger, of nog beter: StartPilot) zijn snel ontvlambare gassen, als jouw motor die dus aanzuigt hoor je de motor even wat sneller lopen.
 
Laatst bewerkt:
Klint inderdaad als valse lucht. Wat doet ie als je vanuit stationair gas geeft en dan weer loslaat?
Blijft ie dan ook even doorrazen?
Mogelijk heb je na het membraam vervangen de carbjes niet goed genoeg vast gezet op het inlaatrubber?
 
hoi heb net de deo test gedaan bij de inlaat rubbers en dan begint hij harder te lopen zit lijkt het wel een klein scheurtje kan ik dat lijmen of moet ik nieuwe zien te krijgen als ze er nog zijn

emgi ja dat doet hij en boven bij die cabs gebeurt er niets

groetjes nossy
 
mja, het betekend dat de rubbers slecht zijn, en er ergens anders makkelijk ieen andere scheur kan komen. bovendien kan lijm oplossen door de benzine.
Gewoon nieuwe rubbers inzetten. Valse lucht is niet iets waar je mee wil kloten.
 
Nooit gaan klooien met lijm, het werkt niet en kan zelfs naar binnen worden gezogen, dan ben je niet blij......
Gewoon nieuwe rubbers halen.
 
ok doe ik dat heb net gekeken op de site en ze hebben ze.
ik bedank iedereen voor alle raad en zonder die deo test was ik er nooit achter gekomen .

bedankt nossy
 
Terug
Bovenaan Onderaan