Toerental zakt in en komt weer terug?

kawa-max

Die hard MF'er
18 nov 2002
387
1
Helmond
Topictitel is misschien wat onduidelijk maar het volgende is het geval met mijn ZXR750 '91.
Iedere keer als ik licht aan het gas draai als ik stil sta dan zakt het toerental tot onder stationair, ik geef een voorbeeld....
Motor loopt warm mooi stationair, (±1050 rpm), als ik nu een rukje aan het gas geef dan klimt het toerental netjes, maar zakt (als het gas is losgelaten) dan even terug tot 750 rpm om vervolgens weer netjes naar ±1050rpm terug te klimmen.
Nu vraag ik mij af, waarom isda :?
Mijn ZiXxeR 750 loopt verder wel als de brandweer en is netje door Paul R. afgesteld. Dat terugzakken in toeren is er overigens wel altijd geweest maar het is iets wat ik me allang afvraag. Verzuip je 'm eigenlijk een beetje met een klein rukje aan het gas, ijlt er iets na.....
Heren, en natuurlijk ook dames, lanceer is wat ideeen.
 
ok

heb je al eens je carberateurs schoongemaakt :?

Je hebt een plaatje wat je omdraait op het moment dat je aan je gashendel trekt
komt er lucht door je carbeurateurs die je brandstof verneveld in je ontsteking
Op het moment dat je je gas openrukt en dichtdraait moet de vacuum weer veranderen waardoor er even geen verbranding is en dan langzaam weer op oud niveau doorgaat...

Hall ze maar eens uit elkaar en bekijk het systeem redelijk logisch dan..
 
spoor de locatie enigzins op door,telkens die zelfde handeling op 3 cillinders te doen met dus een bougiedop los.
lijk je bij een cillinder uit te komen kun je daar de bougiekabel met dop en al switchen met zijn tweelingbroer en kijken of het probleem mee verhuist zoniet blijft de carburateur over en alles wat eraan vast zit :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan