toerental

johan31

Rookie
15 okt 2021
9
1
beste scooteraars

kan iemand mij vertellen welk toerental normaal is bij een suzuki burgman 400 bij 100km/uur
het is een 2009 model
 
7000rpm bij 100km/h is wat aan de hoge kant tov mijn Burgman 400. Die komt meer overeen met dat filmpje. Met tegenwind/bergop zal de vario er uiteraard wel voor zorgen dat de motor bij 100 wat meer toeren draait. Dat is wel een verschil met een gewone versnellingsbak. Snelheid vs toerental hoeft niet altijd een precieze verhouding te zijn. Ik moet wel zeggen dat de Burgman wel wat meer toeren lijkt te maken dan de Beverly 350 die ik hiervoor had. Maar dat is een gok want de Bev had geen toerenteller. Wat moet je daar ook mee bij een automaat? Maar het verbruk van de Burgman is 1 op 25 (4 liter) en dat is toch wel een teken dat het wel in orde is.
 
Ondertussen variorollen en snaar vervangen door origineel suzuki delen . Loopt nu mooi 5800 tpm bij 100 km/uur constant
 
Dat klinkt heel wat gezonder. De mijne zit wat hoger in de toeren. Ik weet dat de riem er 6000km op heeft zitten maar geen idee of de rollen origineel zijn. Is nog wat te vroeg om de boel open te halen. Eerst maar eens kilometers maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan