Toerenteller aansluiten

HCBF

Die hard MF'er
15 jan 2011
425
3
Haarlem
Ik ben een 'motor' aan het ombouwen naar een caferacer, maar ik weet niet hoe ik de toerenteller moet aansluiten, aangezien er op de originele 'motor' geen toerenteller en accu zit.

de 'motor':
foto-ICNKUX4R.jpg


De toerenteller:
Foto-FA3LUVPG-D.jpg


De tussenstop van de rode draad is een lampje, en heeft verder weinig met de schakeling te maken.
Er staat boven de grijze draad een min-teken en boven de rode het nummer 59.

Foto-Z4EVQRA7-D.jpg




de motor is eigenlijk een oude schakelbrommer en ik mag nog geen eens motorrijden O-)
 
Ik heb een accu gekocht van een yamaha fs1, die ik op de lichtspoel kan aansluiten. dus een accu heb ik dan. en het schijnt dat je de signaaldraad om de bougiekabel kan wikkelen. of op de bobine.

maar uiteraard is de vraag welke draad de plus, de min of de signaaldraad is en hoe ik die moet aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Iets anders, gooi die bussenvoorvork weg, en stop er een tomos revival vork in, heb je een goede vork met een enkele schijf.

( heb ik ook op mijn caferacer zitten, en dat is een 178cc 4takt "bromfiets" met een top van +-140.. en die remt prima )

Op marktplaats staat er nu 1 compleet ( vork + wiel + remmerij ) voor 30 euro.

plaatje ( van de vork in de originele brommer, niet mijn caferacer! :P )
revival.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee, thanks, ik vind een trommelrem sowieso mooier op een Café en die duitse bussenvoorvork is kwalitatief waarschijnlijk beter dan dat Sloveense vorkje.



Dat ter zijde: rot aub op met je advertenties en reageer on topic. danku O-)
 
Zo zo.. grote praat, voor zo'n klein jongetje...

Ontopic zei je?

Pas op he, dit is een motor-forum, je zal niet de eerste zijn die naar scooterboyz.net word verwezen.
Brommers op een motor-forum is minstens net zo off-topic als mijn tip voor jou.

En dat is wat ik je gaf, een tip.
En waar zie jij advertenties? je ziet ze vliegen jongen.

En daarbij, dat "sloveense vorkje" dempt/veert/remt wel ietsiepietsie beter dan die oude fs1 bussenvork.
Maargoed, als je je netjes aan de regels houd qua snelheid ( 45 km dus ) zal jij daar geen last van hebben. :W

Graag gedaan.

P.S.
Niet gelezen wat een van de moderators de vorige keer tegen je zei?


Meangreengirl

Geplaatst op zondag 06 maart 2011 12:41Bekijk berichtVoeg toe als favoriet
Moderator
Helaas, brommers zijn niet toegestaan op MF.
Je kunt het wel in dit centrale brommertopic plaatsen.

Centraal Brommertopic
 
Laatst bewerkt:
Zo zo.. grote praat, voor zo'n klein jongetje...

Ontopic zei je?

Pas op he, dit is een motor-forum, je zal niet de eerste zijn die naar scooterboyz.net word verwezen.
Brommers op een motor-forum is minstens net zo off-topic als mijn tip voor jou.

En dat is wat ik je gaf, een tip.
En waar zie jij advertenties? je ziet ze vliegen jongen.

En daarbij, dat "sloveense vorkje" dempt/veert/remt wel ietsiepietsie beter dan die oude fs1 bussenvork.
Maargoed, als je je netjes aan de regels houd qua snelheid ( 45 km dus ) zal jij daar geen last van hebben. :W

Graag gedaan.

P.S.
Niet gelezen wat een van de moderators de vorige keer tegen je zei?


Meangreengirl

Geplaatst op zondag 06 maart 2011 12:41Bekijk berichtVoeg toe als favoriet
Moderator
Helaas, brommers zijn niet toegestaan op MF.
Je kunt het wel in dit centrale brommertopic plaatsen.

Centraal Brommertopic
:r :r :r Nortonboy heeft een punt. Hij is een topic gestart over het aansluiten van een toerenteller, jouw reactie is inderdaad erg offtopic en je reactie nu je daar op gewezen wordt is ronduit kinderachtig :(
 
Je doet wel een uitgebreid onderzoek zie ik?

Die indruk maakte je wel met je tip, dat die advertentie van jou is. En er zijn wel vaker mensen die zomaar even tussendoor wat proberen te slijten, terwijl ik een oplossing zoek naar iets totaal anders. Daarom reageerde ik wat agressief.


Maar anyways; heb je enig idee hoe ik die toerenteller moet aansluiten?
 
Laatst bewerkt:
Kinderachtig is het om iemand met een tip af te wimpelen, en "rot op met je advertentie" te zeggen.
Dát is kinderachtig.
Dan kan je van mij onderstaande krijgen.

Ik zeg ( zoals altijd ) kort en bondig hoe de situatie in elkaar zit, ongezouten.
Als je daar niet tegen kan is dat jouw probleem.

Lees het nog maar eens, hier een paar leidraden

Ik vertel hem mijn ervaring met die voorvork.

Ik leg hem uit dat ik een tip geef.

Ik zeg hem dat ik geen advertentie plaats.

Ik zeg hem dat "brommermeuk" net zo off topic is als 'een irrelevante tip geven"

enz..
succes ermee

Als je me zegt waar die toerenteller afkomt, kan ik je misschien wel helpen.
 
Laatst bewerkt:
Foto is niet heel duidelijk maar zo te zien zit er maar 1 draad vast aan het lampje. Dat zou inhouden dat de min aan het huis van de teller ligt en dat de rode draad de plus is. De grijze blijft dan over en zou aan de primaire kant van de bobine aangesloten moeten worden.
 
Kinderachtig is het om iemand met een tip af te wimpelen, en "rot op met je advertentie" te zeggen.
Dát is kinderachtig.
Dan kan je van mij onderstaande krijgen.

Ik zeg ( zoals altijd ) kort en bondig hoe de situatie in elkaar zit, ongezouten.
Als je daar niet tegen kan is dat jouw probleem.

Lees het nog maar eens, hier een paar leidraden

Ik vertel hem mijn ervaring met die voorvork.

Ik leg hem uit dat ik een tip geef.

Ik zeg hem dat ik geen advertentie plaats.

Ik zeg hem dat "brommermeuk" net zo off topic is als 'een irrelevante tip geven"

enz..
succes ermee
En hij vroeg alleen maar hoe hij zijn toerenteller moest aansluiten.....meer niet.
 
Ik heb al vaker op "deze manier" mensen geholpen.

Om een voorbeeld te noemen:

Iemand postte een foto van z'n motor die bijna af was, en had een vraag over het zadel.

Ik zag dat er iets niet klopte met de voorpartij en melde dat.
De TS reageerde daarop: Verrek, dat heb ik helemaal over het hoofd gezien, bedankt dat je me daarop wijst.

Ook heb ik op eenzelfde manier als in dit ( nortonboy ) iemand geholpen qua koplampkeuze.
Om maar een paar voorbeelden te geven.
 
Laatst bewerkt:
Kinderachtig is het om iemand met een tip af te wimpelen, en "rot op met je advertentie" te zeggen.
Dát is kinderachtig.
Dan kan je van mij onderstaande krijgen.

Ik zeg ( zoals altijd ) kort en bondig hoe de situatie in elkaar zit, ongezouten.
Als je daar niet tegen kan is dat jouw probleem.

Lees het nog maar eens, hier een paar leidraden

Ik vertel hem mijn ervaring met die voorvork.

Ik leg hem uit dat ik een tip geef.

Ik zeg hem dat ik geen advertentie plaats.

Ik zeg hem dat "brommermeuk" net zo off topic is als 'een irrelevante tip geven"

enz..
succes ermee

Je zegt dat ik offtopic zit met mijn brommertopic, terwijl ik in het zelfde segment 'techniek, vragen en antwoorden' een topic zie over gereedschap showen.

De meeste motortechniek is uiteraard ingewikkelder dan brommertechniek. Daarom kom ik naar motorforum, omdat hier mensen zitten die waarschijnlijk eerder een antwoord weten op mijn vraag.

En toerentellers van een brommer en een motor zullen qua mechaniek zo weinig verschillen, dat mensen het niet eens hadden gemerkt dat dit een brommer was, als ik niet onderaan het begin van de topic had gezegt dat het eigenlijk een brommer is.
 
off-topic en off-forum zit een verschil in, vandaar dat ik ook zei dat je niet de eerste zou zijn die verwezen word naar scooterboyz.net

maar:
Wat voor brommer/toerenteller is het nou?
Misschien kan ik licht laten schijnen op de zaak.
 
Laatst bewerkt:
Foto is niet heel duidelijk maar zo te zien zit er maar 1 draad vast aan het lampje. Dat zou inhouden dat de min aan het huis van de teller ligt en dat de rode draad de plus is. De grijze blijft dan over en zou aan de primaire kant van de bobine aangesloten moeten worden.

DANKJE! dat is een antwoord waar ik op zat te wachten. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan