Toerenteller doet het soms niet (bij koude start)

Globetrekker

Banned User
29 apr 2006
733
1
Hallo, sindskort een "probleempje":

Ik heb een Bandit 1200 S uit 2003. Als je hierbij het contact aanzet horen de naalden van de toerenteller en snelheidsteller uit te slaan, als een soort test ofzo.

Maar sindskort weigert de toerenteller nog weleens. Het rare is, dat hij dit alleen doet als ik de motor voor de eerste keer van de dag wil starten. Als ik de motor dan daadwerkelijk start doet ie het vaak nog niet, maar soms wel. Zet ik het contact dan uit en aan dan doet ie het weer wel de rest van de dag.

Wat kan dit zijn? En kan iemand dit probleem in het Duits vertalen zodat ik het ook op het Banditforum.de kan vragen? ;)
 
Zeker weten dat de teller wel altijd het stuursignaal krijgt?

Wellicht een "zwaar punt" in de lagers van de teller?
Ooit zoiets gehad op een veel oudere fiets. Na starten nooit het toerental aangeven totdat je even tegen de behuizing aan tikte.
 
Aaah, dacht dat je de balhoofdlagers bedoelde _O- Vatte het al niet ;)

Maar dat weet ik niet: heb hem nog niet open gehad :) Maar tikken helpt ook niet. Contact uitzetten en weer aan helpt, dan doe ie het weer. En is dus alleen s morgens.. rest van de dag niet. Maar de laatste dagen is het weer helemaal niet :?

Zou het kunnen liggen aan de omgeving van de stalling? Op vakantie had ik het veel meer en daar stond hij s nachts buiten. Thuis staat ie 's nachts droog en overdekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan