Toerenteller GS1000 geeft te laag aan

maarten12

MF'er
13 mei 2004
35
0
Wassenaar
De mechanische toerenteller van mijn Suzuki GS1000 geeft een te laag toerental aan. Dit komt (volgens mij) omdat de het schroefje uit het cilinderblok te langzaam draait. Weet iemand hoe je dit op kan lossen? De toerenteller zelf werkt nog wel, want als je een boor er inzet dan geeft hij wel het goeie toerental aan.

die worm draait wel of niet maar niet te langzaam, dat kan niet, het is alles of niks..........

smeer je kabel maar eens goed door denk ik............

bij de weg, hoe weet je dat hij te weinig aangeeft eigenlijk, absoluut gehoor ofzo :)

die worm in het blok is van nylon en draait op de nokkenas, die kun je makkelijk vervangen maar hij geeft niet te weinig aan, zoals ik zei , hij is goed of niet, halfgoed kan niet.......

maar het ding kost ook bijna nix dus je kunt het altijd proberen...........

Toch kan dat wel... Dat er ergens dus wat tandjes missen, als het van kunststof is, is het niet onmogelijk.. Maar door slijtage?? lijkt me sterk.. Misschien ooit door sleutelen of iets?

Ik zou het gewoon eens openhalen en er naar kijken.

Het is NIET mogelijk dat het uitgaande asje een verkeerd toerental heeft (zoals al eerder correct is opgemerkt) het uitgaande asje is niet van kunstof, maar gewoon van staal.
Als er een of meerdere tandjes missen, dan loopt eea stuk, en staat daarna gewoon helemaal stil!!
Ik denk dat je toerenteller aan een revisie toe is.

Bedankt voor de reacties. Heb gisteravond opnieuw een boor van 3000 toeren in de kabel gezet en de wijzer van de toerenteller kwam niet van zijn plaats af. Als ik de kabel op de worm aansluit zie je, als je veel gas geeft, de toerenteller tot max. 2000 toeren oplopen. Heeft iemand een idee of je die toerenteller dan kan reviseren en hoe dat moet? Het werkplaatshandboek zegt hier weinig over.

Terug
Bovenaan Onderaan