Toerenteller/Kilometer glas schoonmaken van Yamaha YX600 Radian bj.1990

Ruudxj700

Rookie
30 jul 2023
13
12
Ridderkerk
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Yamaha YX600 Radian gekocht waarvan ik caburateurs moet schoonmaken en voorvorkseals vernieuwen.
Nu wilde ik binnenkant schoonmaken van de toerenteller en kilometer teller maar ik weet even niet hoe ik aan de binnenkant kan komen van het glas?
Tellers zijn er wel af en chrome kap is los en lampjes zijn er al uit zie even niet hoe ik hem verder uit elkaar kan halen.

Hoop dat iemand er ervaring mee heeft en mij op weg kan helpen.

Mvg,

Ruud
 
Toch maar begonnen aan het openmaken van de toerenteller en naar wat uren preutsen met eem schroevendraaier is het toch gelukt.
Morgen weer verder met ander voorspatbord erop zetten heb hem vandaag al gespoten.
 

Bijlagen

  • IMG_0525.JPG
    IMG_0525.JPG
    201,9 KB · Weergaven: 2
  • IMG_0526.JPG
    IMG_0526.JPG
    182,3 KB · Weergaven: 3
Morgen ook maar even steun van knipperlichten spuiten is te roestig geworden. Gelijk maar even koplamp poetsen.
Ook maar even kijken of ik caburateurs schoon kan maken zonder er ze af te halen door vlotterkamers leeg te laten lopen en er dan caburateur cleaner in te doen en dan even te laten lopen.
 

Bijlagen

  • IMG_0533.JPG
    IMG_0533.JPG
    260,6 KB · Weergaven: 3
  • IMG_0534.JPG
    IMG_0534.JPG
    231,2 KB · Weergaven: 3
Nadat ik caburateurbakjes had laten leeg lopen weer gevuld met carburateurreiniger en nachtje laten staan. Vandaag starten en stukje rijden maar loopt niet goed en zag benzine lopen. Blijkt uit luchtfilter te komen en het lijkt erop dat gasschuif die je kan zien door luchtfilterhuis niet helemaal sluit. Denk dus toch dat ik de carburateurs er helemaal moet afhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan