Toerenteller op XR600 monteren

Me

Die hard MF'er
16 mrt 2004
272
0
Hoogvliet (R'dam)
Iemand ervaring hiermee? Ik heb de ballen verstand van elektronica, en een mechanische aansluiting voor een toerenteller zit er niet op voor zover ik weet.

Wat ik wel ooit gelezen heb (voor zover ik me herinner) is dat op een XL wel een toerenteller zit standaard. Waar is die op aangesloten? Of heb ik gedroomd dat er een toerenteller op zit?
 
Is toch leuk! Hoe meer metertjes, hoe leuker _O-

Dan heb je een idee van je toeren. Heb ik met me koekblik ook, geen toerenteller. Denk wel eens, tjoh hoeveel toeren zal dat ding nou draaien?

Je hebt het niet NODIG ofzo... het is meer voor de kick.
 
als je een universele toerenteller koopt moet je vaak heel simpel 1 kabeltje daarvan om een bouigie kabel wikkelen.
Daarna instellen op aantal cilinders en 2 of 4 takt en klaar is klará.
 
als je mechanisch wilt, moet je kleppendeksel + nokkenas van XL hebben, dus zou voor digi gaan..dat is een kwestie van op je gelijkstroomcircuit aansluiten en de trigger aan je bobine hangen. er zijn er die wat oppikken van een wikkeling om de bougiekabel, maar ze zijn er volgens mij ook die de puls pakken, dan moet je em uit het stekkertje tappen wat je in je bobbie steekt (pulsespoel die rechts in je blok zit).

Let wel op, xr heeft wasted spark, wat inhoudt dat ie een keer loos vonkt tijdens de uitlaatslag. Moet je als het goed is in kunnen stellen op die toerenteller anders geeft ie dus het dubbele aan, maar wasted spark wordt wel vaker toegepast dus dat zal wel kunnen.
 
Kijk, dat zijn goede reacties ;)

Dat vroeg ik me ook af, of hij nou twee keer of één keer per cyclus vonkte...is dus twee keer...ja, ik heb het blok opengehad maar kan niet alles onthouden :P (wphb? nooit van gehoord!)

Ik zal maar eens rond gaan neuzen dan, handig dat ze zo te koop zijn! Werkt dus in principe hetzelfde als een stroboscoop.

En idd, het is absoluut niet nodig, wel leuk.
 
Is toch leuk! Hoe meer metertjes, hoe leuker _O-

Precies :Y

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan