toerenteller werk niet

markcbr600

MF'er
23 jun 2010
55
0
Maastricht-Hoogeveen
* Bekijk Mijn Motor-Forum
* Bekijk onderwerpen

Berichten:
26
Reg. datum:
23 jun. 2010
Locatie:
Maastricht-Hoogeveen

Hallo mensen

Ik heb een toeren teller van een ktm duke 2 640 uit 2005

nu wil ik deze op mijn honda cbr pc19 monteren

maar na alle kabels van de pc19 te hebben omgezet (olie,neutraal,knipperlicht,verlichting)
en ook de 3 kabels van de toeren teller.

Ik heb met de werkplaats handboeken van beide motors de bekabeling gecheckt en naar mijn mening zitten deze goed gemonteerd.

Maar de toeren teller geeft geen signaal de wijzer gaat niet omhoog.

Nu was ik al beetje aan neuzen op forum en leesde ik dat het kan zijn omdat de Ktm duke 2 uit 2005 maar 1 bobine heeft voor de 4t 2cil waardoor bij iedere omwenteling van de krukas de bobine een signaal stuurt oor de vonk.

Mijn cbr heeft 2 bobines voor de 4t 4 cill waardoor de bobine van mijn motor de cbr 2 omwentelingen maakt voor een signaal voor de vonk.

Zou dit ook de reden kunnen zijn dat mijn toeren teller niet werk, of zou deze toch een signaal moeten krijgen waardoor hij niet goed zal werken maar wel werk (op halve kracht ofzo)

Zou dit een mogelijkheid zijn of lijkt het erop dat ik het toch verkeerd heb aangesloten of de meter stuk is.

Bvd hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

mvg mark


ecusses voor dubbel post maar de eerste was de titel beetje onduidelijk
 
Als het goed zit aangesloten(!) moet je ook bij afwijkend aantal bobines / impulsen in ieder geval een uitslag krijgen, kan zijn te hoog of te laag.

Wat er eventueel kapot kan zijn als alles goed zit en je ziet toch niets, valt moeilijk te raden.

Lijken de ontstekings-units van de 2 voertuigen erg verschillend?
 
Laatst bewerkt:
Als het goed zit aangesloten(!) moet je ook bij afwijkend aantal bobines / impulsen in ieder geval een uitslag krijgen, kan zijn te hoog of te laag.

Wat er eventueel kapot kan zijn als alles goed zit en je ziet toch niets, valt moeilijk te raden.

Lijken de ontstekings-units van de 2 voertuigen erg verschillend?


Dit zou ik niet weten ik heb de completen unit gekocht via marktplaats met km teller lamp en toerenteller

dan zou ik dit even moeten uitzoek
 
Nu was ik al beetje aan neuzen op forum en leesde ik dat het kan zijn omdat de Ktm duke 2 uit 2005 maar 1 bobine heeft voor de 4t 2cil waardoor bij iedere omwenteling van de krukas de bobine een signaal stuurt oor de vonk.

Mijn cbr heeft 2 bobines voor de 4t 4 cill waardoor de bobine van mijn motor de cbr 2 omwentelingen maakt voor een signaal voor de vonk.
Jouw CBR geeft ook per bobine een vonk per omwenteling dus de aanwijzing, als die er is, moet kloppen.

Het enige wat roet in het eten kan gooien is de spanning op de impulsdraad.

Bij een normale ontsteking (puntjes of transistor) is die pulsspanning 12 V, bij een CDI is die veel hoger, boven de 200 V.

Laatste (on)mogelijkheid. Weet jij zeker dat het een werkend toerenteller is? De verkoper kan wel eens niet de waarheid verteld hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan