Toerentellerkabel inkorten?

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
7.384
305
Enschede
Heb een niet-OEM toerenteller-kabel gekocht voor mijn XT600Z.
De binnenkabel is echter 1-2mm te lang waardoor hij niet past; ik kan hem niet aandraaien in de tellerunit (ja, hij zit echt tot het eind). Ook aan de andere kant zit geen speling meer.

Heeft iemand zo'n kabel wel eens afgezaagd met een kettingzaagje en daarna weer rond gevijlt? Dit zou het probleem oplossen. Geen zin om weer te wachten op nieuwe etc.

kabel.jpeg
 
En als je nou eens een ringetje tegen de buitenkabel in de schroefbus legt?
Waar dan? Ik kan met de "schroefbus" (links) nu nét bij het schroefdraad op de tellerunit. Maar als ik die ook maar 1 slag aandraai, zit alles moervast omdat de binnenkabel geklemd wordt. De unit rechtsonder zit op een vaste plek door de bout die hem op z'n plek houdt, dus daar kan ook geen ring.


500_7340326_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de gok gewoon wagen, ff stiftje tegen slijpsteen, braampjes eraf vijlen en klaar lijkt me
Lees hier en daar dat het eind gebrazed/gelasd moet worden, anders heb je kans dat de draden los komen?

Maar zie net aan de artikelcode dat ik van KEDO de verkeerde kabel heb gekregen. Bij MLMparts hebben ze de goede voor €6,50 liggen...voor die paar euro ga ik niet kloten. Probeer die eerst wel eens.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan