Toeristisch rijden in Duitsland kan onderhand wel weer (?)

Hoe weet je zo zeker dat er zonder gegronde reden geen doorgang was?
Simpel, er moesten Nederlanders omdraaien. Dat doen die echt niet voor de lol. Bij de Nederlandse Marechaussee lag dat anders. Die mocht alleen de inkomende Duitsers indringend toespreken. Dat helpt echt😑
 
gisteren, lunchtijd, over van pakweg Driebergen naar DHg.. ingehaald door heel veel duitsers, some in convooitjes van 2 of 3.
dit weekend: parking hieronder vol met duitse platen..

ik kan zelf ook bijna niet wachten om weer eens een flinke expeditie te gaan rijden, maar alle "werk excuses om te reizen" zijn afgezegd...
 
Morgen via Brussel naar Luxemburg-Stad. Maar weer op de tweewieler, gezien de weersverwachting. Kijken hoe dat loopt. Donderdag weer thuus.
 
Gister met de motor naar Haltern am See gereden. Mooi binnendoor prachtige omgeving , diverse terrassen bezocht , geen enkel probleem. Wel even bepaalde regels naleven. Maar daar hadden we geen moeite mee. In Duitsland hebben ze wat meer discipline dan bij ons. Dus verloopt t bestellen en bedienen vlotjes Heb diverse motoren gezien met de bekende gele nummerplaten 🤣 toeristen zijn gewoon welkom
 
Dus TS kan nu wel de titel van dit draadje aanpassen naar:

Toeristisch rijden in Duitsland weer mogelijk. :)
Nee hoor. Het is formeel tot 15 juni nog verboden! Alleen zwaarwichtige reden zijn noodzakelijk om er te mogen rijden. Dat er al veel zijn die het toch doen is geen reden om het ook maar te doen.
 
Nee hoor. Het is formeel tot 15 juni nog verboden! Alleen zwaarwichtige reden zijn noodzakelijk om er te mogen rijden. Dat er al veel zijn die het toch doen is geen reden om het ook maar te doen.

Dat is dan wel tegenstrijdig met de informatie van het pension dat wij kregen dat dit weer was vrijgeven. En waarom zouden ze dan al die motorrijders niet bekeuren dan als het verboden is? Maar goed, het is niet mijn draadje en ik geef alleen mijn ervaringen en informatie die ik daar heb gekregen. Ik hoop voor iedereen (toerisme/horeca/motorrijders) dat we weer stap-voor-stap terug kunnen naar het normale leven en het virus wegblijft.
 
Helemaal met je eens dat er tegenstrijdige berichten zijn.
Hier de formele site:

Ook de handhaving is erg wisselend.

Bedankt voor het delen, stuur het ook eens door naar het pension. Die krijgen overigens 2-3 per week nieuwe informatie, dus onduidelijk alom dan. Ik ben mij er niet bewust van geweest als ik in overtreding zou zijn geweest, zeker ook omdat Duiters best aardig zijn in handhaving of in ieder geval spreekt iedereen je aan als je iets doet wat ongewenst is (mondkapje vergeten bij tankstation e.d.)

Je bent in ieder geval in het toerisme en horeca meer dan welkom daar heb ik gemerkt. Sommige terrassen zaten zelfs overvol!
 
Simpel, er moesten Nederlanders omdraaien. Dat doen die echt niet voor de lol. Bij de Nederlandse Marechaussee lag dat anders. Die mocht alleen de inkomende Duitsers indringend toespreken. Dat helpt echt😑
Oké. Het verbaasd me. Mijn ervaringen bij een andere grenscontrole (en tevens andere grensovergang) zijn anders. Maar je zag eerder dat het Nederlandse Heuvelland ook vrij vroeg werd afgesloten, misschien zit men er aan beide kanten van de grens wat strakker in.
 
Nee hoor. Het is formeel tot 15 juni nog verboden! Alleen zwaarwichtige reden zijn noodzakelijk om er te mogen rijden. Dat er al veel zijn die het toch doen is geen reden om het ook maar te doen.
Dat blijft vreemd. De Polizei in Kreis Aachen laat Nederlandse motorrijders gewoon passeren.
 
Ik was dit weekend in Duitsland. Geen grenscontroles gezien. Noch heen noch terug überhaupt iemand aan de grens gezien in Niedersaksen. De terrassen zaten vol. Ook in de dorpen was het druk op straat. Vrijwel niemand droeg een mondkapje, ook niet bij de benzinepomp.
 
We zijn gisteren weer in Gildehaus geweest, bij Oldenzaal de grens over.
Bij de Ostmuhle, een vaste motorstek, stonden weer veel motorrijders op gepaste afstand.
Politie kwam langs, maar meer dan af en toe wijzen op afstand houden werd het niet.
Ook geen enkele grenscontrole gezien, uitgaand en terug ingaand ook niet.
 
Zondag voor de eerste keer dit jaar weer in Duitsland geweest.
Bij een bakker/lunch room een broodje gegeten .
Daar moest iedereen naam en telefoonnummer op een lijst schrijven.
En alle klanten droegen een mondkapje.
 
Met hemelvaart al 2 dagen in de eifel geweest en volgende week vrijdag vertrekken we weer voor 4 dagen :] 8-)

Wel mondkapje op overal maar zodra je op je plek op het terras zit mag deze weer af, geen probleem lijkt me
 
Gewoon de maatregelen in acht nemen en genieten van het goede eten....

8684E583-B160-4153-972A-50B95BC6DE57.jpeg
 
Ik hoor iedereen over grensbewaking en terugsturen. Waar het omgaat Is het feit dat het gebied oranje is, alleen noodzakelijke reizen. Gewoon rijden levert geen probleem op, vallen En ongelukken daarentegen..motor niet verzekerd, ziekenhuiskosten voor jezelf want je zorgverzekering keert niet uit. Dit werd mij trouwens ook door een motormaat ontraden. Ik wilde ook de Eifel in. Toch maar even wachten..
 
Ik hoor iedereen over grensbewaking en terugsturen. Waar het omgaat Is het feit dat het gebied oranje is, alleen noodzakelijke reizen. Gewoon rijden levert geen probleem op, vallen En ongelukken daarentegen..motor niet verzekerd, ziekenhuiskosten voor jezelf want je zorgverzekering keert niet uit. Dit werd mij trouwens ook door een motormaat ontraden. Ik wilde ook de Eifel in. Toch maar even wachten..

Onjuiste info. Heb zelf gebeld met verzekeringen (Interpolis en CZ). Beiden verzekeringen zijn gedekt! Dus zorg- maar ook WA Volledig Casco. Zwart op wit! Reisverzekering denkt niet, maar de twee belangrijkste wel.
 
Onjuiste info. Heb zelf gebeld met verzekeringen (Interpolis en CZ). Beiden verzekeringen zijn gedekt! Dus zorg- maar ook WA Volledig Casco. Zwart op wit! Reisverzekering denkt niet, maar de twee belangrijkste wel.
Goed om te weten, ik vond het logisch klinken en had het aangenomen.
 
Quote van CZ in mail:

Hallo Bart. Dat wordt met de huidige weersvoorspellingen vast een prachtig weekend voor je. Ik kan me voorstellen dat je duidelijkheid wilt en ik geef je graag meer uitleg. In je zorgverzekering is een vergoeding opgenomen voor spoedeisende zorg in het buitenland. Dat is medische zorg die niet kan wachten tot je weer in Nederland bent. Uit je basisverzekering vergoeden we 100% van het Nederlandse tarief (met verrekening openstaand eigen risico). Heb je een aanvullende verzekering? Dan is hierin een extra vergoeding opgenomen. We vergoeden dan maximaal het gedeclareerde Duitse tarief. Deze vergoeding geldt ook als je naar Duitsland gaat bij een negatief reisadvies. Dit heeft geen gevolgen voor de dekking van je zorgverzekering bij CZ. Wel kan het zo zijn dat dit van invloed is op bijvoorbeeld een reisverzekering. Weet je zo voldoende? Veel plezier alvast! Groet, Shirley
 
Terug
Bovenaan Onderaan