Toeristisch rijden in Duitsland kan onderhand wel weer (?)

Jou zou nu niet moeten willen reizen met 40 personen corona is niet verdwenen het is niet in de lucht opgelost.

Hoe wil je met 40 personen de corona regels gaan volgen ,

Ik heb zojuist het hotel nog even gebeld, gaat om Herrloh in Winterberg en deze wist mij te vertellen dat vanaf vandaag/morgen je weer met 10 man samen mag zijn zonder de 1.5 meter in acht te hoeven nemen, dat was in de deelstaat NRW besloten. Nu gaat wij ondertussen met een man of 30 aangezien er een aantal zich afgemeld hebben, maar wij rijden altijd in groepjes van max 8 man. En bij het hotel kunnen ze tafels zetten waar 10 man aan kunnen zitten.
Ik zelf ben niet echt bang voor corona, natuurlijk wil ik het liefst niets oplopen. Maar langer als een jaar niets doen wat waarschijnlijk dan gaat gebeuren zie ik ook niet zitten ;)
 
Laat ik het zo zeggen als iets mag wil niet zeggen dat je het moet doen. of dat het verstandig is.
Ik begrijp niet waarom in deze tijd iedereen zo bij elkaar wil hokken.

Je hoeft ook niet bang te zijn, voor corona maar je weet ook dat er erg veel mensen flinke klachten hebben na Kuch genezen te zijn < wat heet.
Ik gun ieder zijn plezier alleen dat men kost wat kost de groep reizen maar wil en moet door drukken dat gaat in mijn geval de pet te boven.
 
Afgelopen week waren de 'terrassen onderweg' in de Eifel zeker niet allemaal geopend onderweg. Een groot deel van de terrassen is geblokt/afgezet en je kunt er maar met een paar man zitten, steeds een tafeltje ertussen. Wellicht verandert dit na 1 juni?
 
Enige probleem is dat je reisverzekering niet geldig is in het buitenland. Overal geld nog steeds code oranje of rood aangegeven door buitenlandse zaken.
 
Enige probleem is dat je reisverzekering niet geldig is in het buitenland. Overal geld nog steeds code oranje of rood aangegeven door buitenlandse zaken.
Volgens mij is je reis verzekering niet geldig bij een negatief reisadvies. En dat geldt voor Duitsland niet. Wij rijden al 2 weekenden rond in Duitsland. Al diverse keren ingehaald door de Streifenwagen. Geen enkel probleem. En de terrassen zijn gewoon open. Tafels verder uit elkaar bediening heeft mondkapjes en voor je besteld , even een formulier invullen. Naam adres en tel nummer.
 
Volgens mij is je reis verzekering niet geldig bij een negatief reisadvies. En dat geldt voor Duitsland niet. Wij rijden al 2 weekenden rond in Duitsland. Al diverse keren ingehaald door de Streifenwagen. Geen enkel probleem. En de terrassen zijn gewoon open. Tafels verder uit elkaar bediening heeft mondkapjes en voor je besteld , even een formulier invullen. Naam adres en tel nummer.
Exact.
De reisverzek mag dan niet dekken, je zult de repatriëring via de helikopter dus zelf moeten betalen. En... hoe realistisch klinkt dat?
 
Volgens de Duitse instanties mag je tot 15 juni nog steeds niet recreatief reizen. Alleen zwaarwegende redenen zijn akkoord.
donderdag binnendoor naar de Eifel gegaan. Een terrasje gedaan. Tot zover goed gegaan. Toen we echter in Vaals Nederland weer binnenreden zagen we aan de andere kant dat Der Polizei wel degelijk alle voertuigen tegenhield. Wel zes tot acht agenten geteld. Zonder gegronde reden geen doorgang! Daarnaast was er bij De Bikersrach te Siimerich een grote drukte en ook daar was de politie. Wij zijn maar vlug doorgereden, dus hebben niet gezien welke acties deze uitvoerden. Concreet: Je kunt wel doorrijden, maar als ze je aanhouden en je kunt geen zwaarwichtige reden opgeven, dan ben je wel degelijk het haasje.
 
Volgens de Duitse instanties mag je tot 15 juni nog steeds niet recreatief reizen. Alleen zwaarwegende redenen zijn akkoord.
donderdag binnendoor naar de Eifel gegaan. Een terrasje gedaan. Tot zover goed gegaan. Toen we echter in Vaals Nederland weer binnenreden zagen we aan de andere kant dat Der Polizei wel degelijk alle voertuigen tegenhield. Wel zes tot acht agenten geteld. Zonder gegronde reden geen doorgang! Daarnaast was er bij De Bikersrach te Siimerich een grote drukte en ook daar was de politie. Wij zijn maar vlug doorgereden, dus hebben niet gezien welke acties deze uitvoerden. Concreet: Je kunt wel doorrijden, maar als ze je aanhouden en je kunt geen zwaarwichtige reden opgeven, dan ben je wel degelijk het haasje.
Lieden die zich in de Coronatijd verzamelen bij een Biker Ranch verdienen een zeer hoge boete.
 
Helemaal mee eens! Was eerder 1,5 cm ipv 1,5 meter afstand, zo druk was het. Onvoorstelbaar. De bakkerij waar ik was had de zaken beter voor elkaar. Netjes wachten tot je doorkreeg welke tafel al gereinigd was en er waren meerdere tafels afgeschermd.
overigens bij het tanken wel een vreemde gewaarwording. Daar waar je eerst verplicht je helm moest afzetten kreeg ik te horen dat ik hem nu juist niet af mocht zetten. Pas toen ze zagen dat ik netjes een mondkapje droeg was het goed.
 
Volgens de Duitse instanties mag je tot 15 juni nog steeds niet recreatief reizen. Alleen zwaarwegende redenen zijn akkoord.
donderdag binnendoor naar de Eifel gegaan. Een terrasje gedaan. Tot zover goed gegaan. Toen we echter in Vaals Nederland weer binnenreden zagen we aan de andere kant dat Der Polizei wel degelijk alle voertuigen tegenhield. Wel zes tot acht agenten geteld. Zonder gegronde reden geen doorgang! Daarnaast was er bij De Bikersrach te Siimerich een grote drukte en ook daar was de politie. Wij zijn maar vlug doorgereden, dus hebben niet gezien welke acties deze uitvoerden. Concreet: Je kunt wel doorrijden, maar als ze je aanhouden en je kunt geen zwaarwichtige reden opgeven, dan ben je wel degelijk het haasje.
Ik heb een zwaarwegende reden: maandag moet ik me om 8:00 uur melden bij de ADAC in Grevenbroich. 😁
 
En nog wil iemand hier met 40 man naar het sauerland ik denk je hebt je niet goed ingeleefd wat er om je heen gebeurt en je verpest het voor velen onder ons maar ach ik denk dat er 40 man heel anders over denken.
 
Toen we echter in Vaals Nederland weer binnenreden zagen we aan de andere kant dat Der Polizei wel degelijk alle voertuigen tegenhield. Wel zes tot acht agenten geteld. Zonder gegronde reden geen doorgang!
Hoe weet je zo zeker dat er zonder gegronde reden geen doorgang was?
 
Lieden die zich in de Coronatijd verzamelen bij een Biker Ranch verdienen een zeer hoge boete.
Ik heb er afgelopen woensdag nog gezeten, niks mis mee hoor, alle regels die wij a.s. maandag op de terrassen toepassen zijn daar dus al in gebruik.
 
Ja, gisteren lekker op het terras gezeten in centrum Aken, geen probleem.....veel Ollanders
 
Net in Tüddern wezen tanken. Uit nieuwsgierigheid niet binnendoor Sittard gereden, maar via de randweg tussen Op de Vos en Nieuwstadt. Daar staan de 3 km verderop met diverse Streifenwagen en Transporters te controleren.
Maar ook deze keer werd ik zonder te hoeven stoppen door gelaten.
Maar auto’s met passagiers worden allemaal stil gezet.
 
Ik rijd maar zelden in nederland, want ik vind het zo saai.
Dld is om de hoek, maar hoef het niet te proberen geloof ik.
Inmiddels is de corona-stop met zijn buitengewoon fraai weer, nog langer als de winterstop.
Tsjonge, wat heb ik een zin om weer te gaan, ik kan niet meer wachten.
 
Dit weer is wel héél verleidelijk en dat denken er al veel, hier hadden we koopzondag en de Duitse gasten waren er weer goed vertegenwoordigd .
Als je kunt ga je na de feestdagen, geen enkel thema hoor,.👍
 
Op 2e pinksterdag..🤨,

Dat is juist.
A5695557-D2FE-44A1-9D16-D85DD33E2C3B.jpeg
 
Zojuist terug van weekend Sauerland, met pension in Winterberg. Geen centje pijn, alleen mondkapje dragen binnen in tankstations e.d en bij bv ontbijtbuffet als je eten haalt. Mooi gebied voor de motard, ga zeker nog eens terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan