Toermotor???

Status
Niet open voor verdere reacties.

duo-trippers

Banned User
6 nov 2005
266
0
Borsbeek
Wat is eigenlijk de definitie van 'n toermotor?
Want toeren kan je bijna met elke motor, al is dat met 'n echte enduro of supersport minder evident.
Onze Transalp valt officieel niet echt onder deze categorie maar desondanks is het een zeer veelzijdige bike en dus ook erg geschikt om te toeren. Zo bedoel ik maar: "toermotor" is 'n ruim begrip :X :X :X
 
Uit motorrijden voor dummies:

De eerste toermotoren waren niet meer dan een naked bike voorzien van een kuip en koffers. Nadat fabrikanten speciale modellen op de markt brachten ontwikkelde de toermotor zich snel tot een uiterst betrouwbare kilometervreter.



1. Het zadel is ruim voor zowel rijder als passagier. De zit is ontspannen en rechtop. De voetsteunen zijn zo geplaatst dat een vrij haakse kniehoek gemaakt wordt. Voor lange mensen kan de kuip een probleem vormen omdat de knieën de kuip raken.

2. Een toermotor is voorzien van een riante stroomlijn die meestal ook het hele motorblok bedekt. De ruit is hoog en houdt de rijder uit de regen en wind. Op die manier zijn hoge snelheden lang vol te houden. De kuip zorgt wel voor een hoger gewicht van de motor.

3. De tank is groot om voor een grote actieradius te zorgen. De meeste toermotoren beschikken over een twee-, drie- of viercilindermotorblok met een forse cilinderinhoud. Hierdoor hebben de motoren zowel een goede trekkracht als een behoorlijke topsnelheid.

4. Toermotoren zijn gezien hun doel vaak voorzien van een kofferset en andere extra's om het comfort te verhogen. Meestal zijn ze voorzien van een onderhoudsvrije cardanaandrijving.
 
Een echte toermotor heeft koffers :Y
:Y

Uit motorrijden voor dummies:

De eerste toermotoren waren niet meer dan een naked bike voorzien van een kuip en koffers. Nadat fabrikanten speciale modellen op de markt brachten ontwikkelde de toermotor zich snel tot een uiterst betrouwbare kilometervreter.



1. Het zadel is ruim voor zowel rijder als passagier. De zit is ontspannen en rechtop. De voetsteunen zijn zo geplaatst dat een vrij haakse kniehoek gemaakt wordt. Voor lange mensen kan de kuip een probleem vormen omdat de knieën de kuip raken.

2. Een toermotor is voorzien van een riante stroomlijn die meestal ook het hele motorblok bedekt. De ruit is hoog en houdt de rijder uit de regen en wind. Op die manier zijn hoge snelheden lang vol te houden. De kuip zorgt wel voor een hoger gewicht van de motor.

3. De tank is groot om voor een grote actieradius te zorgen. De meeste toermotoren beschikken over een twee-, drie- of viercilindermotorblok met een forse cilinderinhoud. Hierdoor hebben de motoren zowel een goede trekkracht als een behoorlijke topsnelheid.

4. Toermotoren zijn gezien hun doel vaak voorzien van een kofferset en andere extra's om het comfort te verhogen. Meestal zijn ze voorzien van een onderhoudsvrije cardanaandrijving.
:Y

Echte toerrijders hebben altijd een snor. :Y
mmm, ja :+


En een systeemhelm :)
:Y :Y


En een enorme glimlach *D
:Y

En veel dode vliegen op hun vest :Y
:N :N
die zitten op het windscherm :+

en die genieten altijd ;)
:Y

maar ook op de Naked Bike :Y
 
Hahaha,.....mooie thread heb je weer opgestart!! Wil je er straks ook één aanmaken bij de afdeling Offroad/SM.....kan ik ook weer meeposten! :+ Of ga je voor elke motor een dergelijke thread starten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan