toermotor ?

Road King

Rookie
2 feb 2006
9
0
België
beste medeforumer, ik heb een vraag
is deze Road King een chopper of een toermotor ?
Volgens sommige in de chopper-afdeling hier is dit
absoluut geen chopper... volgens vandale voldoet ie aan
2 van de 3 chopper voorwaarden... is het dan een toermotor..
of een beetje van beide dan?
full
 
Je bepaalt lekker zelf wat je motor is. Als jij er gek op bent en je wil ermee toeren, dan is het toch daarmee een (jouw) toermotor?
:)
Laat je niet teveel wijs maken door mensen die zo nodig alles moeten categoriseren.
 
effe ter info, het kan me absoluut geen reet schelen wat andere denken over mezelf of mij motor(s). Wat ik echter wel interesant vond, was de manier waarop sommige reageren. De manier van reactie was (is) soms interesanter dan de reactie zelf (daarom ook de vraag hier, beste mensen )
Ik zou zeggen laat u maar eens goed gaan en reageer er op los :Y

ps: ik heb ook nog een varadero (ook geen toermotor, maar een allroad volgens sommige ;)
daarnaast nog 2 gillets, 2 aermacchi's, 2 jawa, 3 moto guzzi's, zundapp brommers, .... deze laatste vallen ZEKER onder de cat oldtimer (geen discussie over mogelijk ;) )
 
tis een supersport... yepz duidelijk :?


dit valt denk ik onder de noemer: Cruiser (wat weer onder de choppers valt)
 
Cruiser.

Een toermotor kan je (tegenwoordig) meer schouwen als een motor die vanaf de tekentafel is ontworpen om mee te toeren. Dit is meer een kale HD waar een ruit en koffers/tassen op gemonteerd zijn.
 
Hè ja, lekker in hokjes duwen *O* *O* ....

Vroegâh zouden we dit een chopper noemen, maar tegenwoordig valt het in de (chopper)subcategorie cruiser. En je zult er best op kunnen toeren, maar eigenlijk moet je cruisen :P .
 
-> tis pas een chopper, as je er vanalles vanaf gaat slopen
-> het wordt een custom, as je er na het choppen vanalles terug op vijst/last
-> tis geen toerder, wegens geen abs-plastiek & rij-bij-slecht-weer-foefkes
Ergo:
tis een CRUISER ... een nogal zware fiets, uitstekend geschikt om te choppen, te customizen en om rustig mee te toeren ... cruisen dus !!!
 
coole cruiser ... doet denken aan de ouwe Electra Glide (maar deze zal wel langer heel blijven) 8-)

img_Touring_FLHT_r_e_C01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voordat er weer mensen zich op hun :o getrapt voelen!
Dit is een Cruiser (of toermotor).
Een Chopper is een fiets die "gechopt" is. (op welke manier dan ook.)

Ondanks wat vele mensen zeggen, dit is dus weldegelijk een discussie.
Ik vindt het net zo dom als je auto een pick-up noemen terwijl
het een staion is ! |(

Het maakt niet uit wat voor motor je rijdt en of je die een naam wil geven, maar als je het een naam wil geven doe het dan goed.
 
Voordat er weer mensen zich op hun :o getrapt voelen!
Dit is een Cruiser (of toermotor).
Een Chopper is een fiets die "gechopt" is. (op welke manier dan ook.)

Het maakt niet uit wat voor motor je rijdt en of je die een naam wil geven, maar als je het een naam wil geven doe het dan goed.

OK, gaan we het moeilijker maken; wat is dit dan? Zonder dat jij weet wat er aan gedaan is.........

full
 
Custom
(en een mooie ook trouwens)

Een motor die in een origineel frame met origineel kenteken zit, en aangepast is aan de smaak van zijn eigenaar is een custom. (hieronder vallen dus ook de "dressers", oftewel de met glimmers volgehangen motoren.)
Komt van Customizen.

Een Chopper daarentegen is een motor met of zonder o.e. frame en dito kenteken die gechopt is. (komt van hakken) Oftewel gestript van alles wat enigsins niet nodig is om te rijden.

Dan heb je nog de categorie Eigenbouw. Makkelijk te herkennen, deze motoren hebben op hun kenteken de term"eigenbouw"staan en zijn dus one-of-a-kind.
 
nou dan snap ik er niks meer van want ik dacht dat als je van alles van je bike afsloopt je een naked krijgt... en alsje er dan weer vanalles anders anhangt je een streetfighter krijgt. :Z
 
Mike Schenk,dat was geen antwoord op de oorspronkelijke vraag.De Road King is een toermoto, niets anders.
@Hakman: "...maar deze zal wel langer...dit is onzin: Electra Glide is basic, Road King, Road King Classic (lederen tassen)Road King Custom (geen ruit, beach handlebar) Electra Glide Classic (met topkoffer) en E.G. Classic ULTRA (met cruise-control, radio-cd-speler, intercom en C.B. zender) hebben ALLEN dezelfde motor van 88 c.i.(=1450 cc). Alleen de Ultra Screaming Eagle heeft 105 cubic inches=1730 cc.Als je het niet weet vraag het dan.
 
Laatst bewerkt:
ter info :
vandale zegt het volgende
chopper = "motorfiets met een verlengde voorvork en een zeer lang zadel met achteraan een rugsteun" :P

Tja, volgense van dale bestaat een toermotor niet eens, en is een cruiser een soort van boot. ;)

Ik denk dat het veel uitmaakt aan wie je het vraagt, in de volksmond is het een chopper denk ik...

Veel motorfanaten maken weer onderschijd tussen een cruiser, custom, toermachine, chopper,... Sommige zijn hier enorm streng in, persoonlijk neem ik die grenzen niet zo serieus, termologie verandert nu eenmaal,..


Ik persoonlijk vindt het iets weghebben van een cruiser, chopper en een toermachine... Heb je dus helemaal niks aan

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan