toermotor

rene14

Rookie
23 mrt 2005
7
0
Asten
Hoi

Ik ben momenteel in het bezit van een yamaha diversion 900. Ik ben echter op zoek naar een andere toermotor. Een motor waar ik onder alle weersomstandigheden mee kan rijden en ook voor zover als dt mogelijk is, beschut zit tegen regen en wind. Nu twijfel ik tussen een BMW 1100 RT en een Honda Pan European. Het zou fijn zijn wanneer er mensen zijn wlke mij zouden kunnen informeren over de voors en tegens van beide toermotoren.
Graag hoor ik terug.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dat zelf moet ondervinden, iedere motor heeft wel voor en nadelen.
Ga op beide maar eens een uitgebreide proefrit maken.
 
Wil je probleemloos 150.000 kiometer afleggen op een goedsturende snelle comfortabele toerfiets?.........koop dan een ST1100.
Hou je van "karakter" en vind je het niet erg om regelmatig in de garage te staan met een kapotte koppeling/versnellingsbak etc.?.........koop dan een 1100RT. :)
 
Of je gaat voor een R1150RT, zonder problemen. Staan bij bosjes in de tweedehandsetalages.
Maar het belangrijkste is idd een uitgebreide testrit met de motoren van jouw keuze en eventueel het net afschuimen. Ga 'ns kijken op de betreffende sites, daar worden problemen dikwijls uitgebreid besproken.
Succes.
 
voor het zelfde dilemma gestaan en wat is mijn keus geworden een "pan". Wat is wijsheid? de BMW waar ook niets op af te dingen is, is toch duurder en je zit is rechterop. dat kost je een beetje je onderrug. Bij de pan zit je iets meer voor over, je leunt wat meer op je stuur en dat was voor mij doorslaggevend. Qua techniek en onderhoud zitten zij voor mij in hetzelfde segment dus goede raad is duur, ga testrijden bij een goede dealer en maak dan je beslissing.
Veel succes
Rendy
 
Wil je probleemloos 150.000 kiometer afleggen op een goedsturende snelle comfortabele toerfiets?.........koop dan een ST1100.
Hou je van "karakter" en vind je het niet erg om regelmatig in de garage te staan met een kapotte koppeling/versnellingsbak etc.?.........koop dan een 1100RT. :)



:?
 
voor het zelfde dilemma gestaan en wat is mijn keus geworden een "pan". Wat is wijsheid? de BMW waar ook niets op af te dingen is, is toch duurder en je zit is rechterop. dat kost je een beetje je onderrug. Bij de pan zit je iets meer voor over, je leunt wat meer op je stuur en dat was voor mij doorslaggevend. Qua techniek en onderhoud zitten zij voor mij in hetzelfde segment dus goede raad is duur, ga testrijden bij een goede dealer en maak dan je beslissing.
Veel succes
Rendy


Ga naar een Motoport of zoiets, in elk geval een zaak waar ze
beide hebben staan. (en of je nou de R1150RT er ook naast zet, moet je zelf weten...)
Zet ze naast elkaar, en vergelijk ze.

Vervolgens achter elkaar proefrit maken.
Enne, wellicht een week later weer op allebei een proefrit doen,
maar dan in andere volgorde.
 
Heb een R1100RT, had een st1100. Mijn keuze voor de RT kwam vooral doordat ik hem veel mooier vindt dan een Pan. Dat is toch wel een heel saaie motor om te zien vooral omdat ze ook alleen in saaie kleuren worden geleverd. Doe mij maar een RT met het blok van een ST1100, zou dat passen?
Wegligging van een RT, souplesse van een ST1100.

Ik neem afscheid van mijn RT, kan er niet aan wennen.
 
Heb een R1100RT, had een st1100. Mijn keuze voor de RT kwam vooral doordat ik hem veel mooier vindt dan een Pan. Dat is toch wel een heel saaie motor om te zien vooral omdat ze ook alleen in saaie kleuren worden geleverd. Doe mij maar een RT met het blok van een ST1100, zou dat passen?
Wegligging van een RT, souplesse van een ST1100.

Ik neem afscheid van mijn RT, kan er niet aan wennen.
Nou wil ik niet lelijk doen, maar is je nickname dan niet een tikkie verkeerd?
veel "fun" heb je er blijkbaar niet aan dan.
Dat je op een BMW meer rechtop zit is makkelijk te veranderen. In mijn geval zijn er op de k100 meerdere stuurhoogtes geleverd. Er is ruimte genoeg om bij maximale stuuruitslag een plat stuur te monteren. Hierdoor kun je je zithouding aanpassen. (ik heb zelf een bijna plat stuur besteld waardoor ik 10cm lager kom te zitten met mijn handen)
 
Ik rij bijna mijn leven lang al BMW met af en toe wat anders tussendoor.
Mijn ervaring in die ruim 30 jaar is dat Ik nooit problemen heb gehad met de BMW's , vanaf de R27 , R50, R100, tot en met de R1100R die ik nu rij. Natuurlijk is aan iedere motor iets wat je persoonlijk anders zou willen.
Maar als het aankomt op betrouwbaarheid dan kies ik steeds weer voor BMW.
De Suzuki was geen onverdeeld succes (vx800), dat heb ik hier en daar geventileerd tot ongenoegen van een aantal mf lezers.

Dus het is net wat je wil, wat verwacht je van een motor.

Gr,
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan