Toertocht met politiebegleiding

kevin_oort

MF'er
25 feb 2014
69
2
Sittard
Hallo,

Ik ben afgelopen zaterdag in de eifel gaan toeren met de motor. Nu kwam ik in de omgeving van Monschau (Hőfen) meerdere groepen motorrijders tegen die aan het toeren waren onder politiebegeleiding.

In eerste instantie dacht ik dat ze die groep aan de kant zouden zetten. Maar daarna kwamen er nog 3/4 groepen voorbij waarbij iedere keer de eerste en laatste motor rijder een politiemotor was.

Het was trouwens niet alleen de Duitse politie maar heb ook gecombineerd Nederlandse en Belgische politie motoren gezien.

Weet iemand hier meer over ?

Alvast bedankt
Gr kevin
 
Hoe groot waren die groepen? Zijspannen erbij? Achteropzitters? Het klinkt een beetje als een goede doelen toerrit voor bv. gehandicapten.
 
De laatst-genoemden dachten zeker dat ze een dagje UIT waren.
Zeker blijven hangen in de eeuwige Waals-Vlaamse spraakverwarring. Tsja, het blijven Belgen!!
 
Alleen de eerste en laatste motoren waren dienstmotoren. De rest gewoon normale motoren. Ze zaten allemaal alleen op de motor. Geen zijspan of strikes.

De groepen waren +/- 10 motoren.

Toevallig stopte er ook een groepje op de parkeerplaats waar wij stonden. En het leek me dat de overige deelnemers niet bij de politie hoorden.

Het kan inderdaad zijn dat ze aan het oefenen waren.
 
Zo dom zijn die Belgen niet hoor! Die denken gewoon anders dan “Hollanders”

In hun ogen zijn Nederlanders juist vaak dom
 
In hun ogen zijn Ollanders juist vaak dom
Paar jaar terug was ik in Frankrijk ook in gesprek over dit onderwerp.
WAT schetste mijn verbazing.....???
De Fransen denken net zo over de Belgen als dat wij in NL dat doen.
Uiteraard nemen de Fransen dan vooral de Walen op de korrel.
Grappen die NL-ers maken over de Vlamingen waren bijna 1:1 vertaald in het Frans maar dan over de Walen.

Raar land waar men elkaar 5km verderop niet kan verstaan :?
In Groningen en Limburg praten ze ook anders, maar daar begrijp ik alles nog wel. (redelijk) Splaakgeblek!!
 
Paar jaar terug was ik in Frankrijk ook in gesprek over dit onderwerp.
WAT schetste mijn verbazing.....???
De Fransen denken net zo over de Belgen als dat wij in NL dat doen.
Uiteraard nemen de Fransen dan vooral de Walen op de korrel.
Grappen die NL-ers maken over de Vlamingen waren bijna 1:1 vertaald in het Frans maar dan over de Walen.

Raar land waar men elkaar 5km verderop niet kan verstaan :?
In Groningen en Limburg praten ze ook anders, maar daar begrijp ik alles nog wel. (redelijk)
Splaakgeblek!!

Denk je dat nu echt 🤔 de walen en vlamingen verstaan elkaar echt wel (frans om nederlands)
in nederland is het zo raar dat we een staat in een staat hebben : friesland ,en daar versta ik geen kut van evenals noord limburgs bij het plaatsje Neer.

Dus wat de fransen en "wij" nederlanders ervan denken,zal me jeuken🤗
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Denk je dat nu echt 🤔 de walen en vlamingen verstaan elkaar echt wel (frans om nederlands)
Neeeee, de Belgen verstaan elkaar echt niet.
Vorige week was ik nog in Wallonië en sprak een Belg aan in (uiteraard) Nederlands. (want in B spreek ik geen Frans)
Eerst dacht ik van weer een onwillende Waal. Maar nee, Vlamingen om me heen meldden dat er veel zijn die het ECHT niet kunnen verstaan/ spreken.
Ook gaven ze aan dat het ook andersom zo is dat veel Vlamingen het Frans niet machtig zijn.

Voor mij blijft dit onbegrijpelijk!!! Wat een land:?
 
Neeeee, de Belgen verstaan elkaar echt niet.
Vorige week was ik nog in Wallonië en sprak een Belg aan in (uiteraard) Nederlands. (want in B spreek ik geen Frans)
Eerst dacht ik van weer een onwillende Waal. Maar nee, Vlamingen om me heen meldden dat er veel zijn die het ECHT niet kunnen verstaan/ spreken.
Ook gaven ze aan dat het ook andersom zo is dat veel Vlamingen het Frans niet machtig zijn.

Voor mij blijft dit onbegrijpelijk!!! Wat een land:?

Dat zal dan bij de jongere generaties het geval zijn.
Ik hoor dikwijls vlamingen ,naadloos op frans overgaan.
Ook vlamingen moeten lachen als een "hollander" "met-tet"zegt,het is namelijk "met-teh"qua uitspraak.
Verder is het,qua natuur, een mooier land dan nederland,ook het wat meer "maniana" gevoel van de belgen is een pluspunt 🤗 👍

Verder is er ,dacht ik,geen land in de wereld dat zoveel dialecten kent als nederland.
Over onbegrijpelijk gesproken
 
Voor mij is het langs de konijnen af, dat in een tweetalig land, de twee talen niet verplicht zijn op school.

In Wallonië is/was Nederlands geen verplicht vak.
Ik heb begrepen dat in Vlaanderen gekozen kan worden tussen Engels en Frans als vreemde taal.

Hoe kun je nu een land besturen, wanneer de helft elkaar niet verstaat?
 
Voor mij is het langs de konijnen af, dat in een tweetalig land, de twee talen niet verplicht zijn op school.

In Wallonië is/was Nederlands geen verplicht vak.
Ik heb begrepen dat in Vlaanderen gekozen kan worden tussen Engels en Frans als vreemde taal.

Hoe kun je nu een land besturen, wanneer de helft elkaar niet verstaat?
Niet.
En zie het resultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan