Toertocht R1200RT

Welk weekeinde voor de toertocht?

  • 21 t/m 24 april

    Stemmen: 2 28,6%
  • 28 t/m 30 april

    Stemmen: 1 14,3%
  • 26 t/m 28 mei

    Stemmen: 1 14,3%
  • 3 t/m 5 juni

    Stemmen: 3 42,9%

  • Totaal aantal stemmers
    7

derk

Die hard MF'er
8 sep 2005
417
3
De inschrijving is opnieuw open, de eerste stap is het inventariseren van mogelijke datums. Zie de poll en maak je keuze voor 31 januari.


<hr>
In het voorjaar (mei of zo) wil ik een toertocht organiseren voor R1200RT rijders. Voordat ik daar al te veel aandacht aan ga besteden de volgende vragen:

1) Wie van de R1200RT rijders wil er mee?
2) Solo of duo?
3) Een dag of een weekeinde?
4) In Nederland of over de grens?
5) Hotel of kamperen? (als we een weekeinde gaan)
6) Ingeval hotel: single of double
7) Ingeval kamperen: eigen tent of "logeren"

En last but not least: wie wil me helpen?

----
Belangstellenden (MF):
1) Derk
2) MotoMarz met passagier (als hij een R1200RT heeft of huurt)
3) Henk K. met passagier
4) Marc la tour
5) Homecargo
6) exPan
7) Evom met passagier?
Belangstellenden (BCN):
8) Helios met passagier
9) bmwrijder
Samenvattend (bijgewerkt tot 23-12-2005 13:15): 9 rijders en 3 a 4 passagiers. Leuk clubje al! :Y
 
Laatst bewerkt:
In het voorjaar (mei of zo) wil ik een toertocht organiseren voor R1200RT rijders. Voordat ik daar al te veel aandacht aan ga besteden de volgende vragen:

1) Wie van de R1200RT rijders wil er mee?
2) Solo of duo?
3) Een dag of een weekeinde?
4) In Nederland of over de grens?
5) Hotel of kamperen? (als we een weekeinde gaan)
6) Ingeval hotel: single of double
7) Ingeval kamperen: eigen tent of "logeren"

En last but not least: wie wil me helpen?


ikzelf dan maar de spits afbijtend:
1) ikke! :Y
2) waarschijnlijk solo
3) weekeinde
4) een ritje langs de moesel lijkt me geweldig, maar ben in voor andere ideeen
5) hotel, maar geen bezwaar tegen kamperen
6) maakt me nix uit (ik snurk wel geweldig!) :W
7) idem, heb eigen tentje, maar geen probleem om te delen.
 
Waarschijnlijk krijg ik het niet voor elkaar om voor het voorjaar een R1200RT
te hebben.
Anders zou ik graag meegaan.
(Huren is wel een optie hoor O-) )

1) Wie van de R1200RT rijders wil er mee?
- wil wel, maar heb er (nog) niet een.
2) Solo of duo?
- duo
3) Een dag of een weekeinde?
- weekend is top! Eerder gedaan, je ziet zoveel meer dan in een dag.
4) In Nederland of over de grens?
- weekend: over de grens. Eifel, Ardennen, ...
5) Hotel of kamperen? (als we een weekeinde gaan)
- als je zeker weet dat het mooi weer is en blijft is kamperen goed te doen.
(voor een weekend trouwens ook wel met regen).
6) Ingeval hotel: single of double
- double.
7) Ingeval kamperen: eigen tent of "logeren".
- eigen.

aanvulling:
Een hotel boeken kost wel wat meer dan kamperen, maar scheelt een hoop
bagage (solo geen probleem, maar met duo toch wat lastiger...)
en een hoop "stress" van het gedoe met tent opzetten, afbreken enzo.
Met "slecht" weer: je krijgt je motorkleding met geen mogelijkheid droog in
een tent.
 
1) Indien de agenda het toelaat zijn wij van de partij.
2) Duo
3) Een dag of een weekeinde, maakt me niet uit. Eventueel eerst 'n dag organiseren, naderhand 'n weekeinde.
4) Een dag in Nederland, 'n weekeind in Nederland/"Buitenland"...
5) Hotel, Zomerhuisje..., geen uitrusting voorhanden.
6) Hotel/Zomerhuisje: Double
7) N.v.t.

Afhankelijk van de klus/benodigde tijd kan ik wellicht m'n bijdrage leveren.
 
Als alles volgens planning loopt, rij ik eind maart op "mijn" leasemotor R1200RT. En het lijkt me als beginnend rijder heerlijk om samen met andere motorcollega's een weekeind lang rijervaring op te doen, zeker als het R1200RT rijders zijn. Dus (onder voorbehoud) ik heb zeker zin om mee te doen.
2) Solo
3) Een weekeinde
4) Over de grens
5) Maakt niet uit (Hotel of kamperen?)
6) Maakt niet uit (Ingeval hotel: single of double)
7) Ingeval kamperen: eigen tent

En last but not least: wie wil me helpen? Licht er een beetje aan waarmee, maar zeker met het uitzoeken van een route e.d. wil ik zeker helpen.
 
Als alles volgens planning loopt, rij ik eind maart op "mijn" leasemotor R1200RT. En het lijkt me als beginnend rijder heerlijk om samen met andere motorcollega's een weekeind lang rijervaring op te doen, zeker als het R1200RT rijders zijn. Dus (onder voorbehoud) ik heb zeker zin om mee te doen.
2) Solo
3) Een weekeinde
4) Over de grens
5) Maakt niet uit (Hotel of kamperen?)
6) Maakt niet uit (Ingeval hotel: single of double)
7) Ingeval kamperen: eigen tent

En last but not least: wie wil me helpen? Licht er een beetje aan waarmee, maar zeker met het uitzoeken van een route e.d. wil ik zeker helpen.

Zou jij even in dit: Zakelijk motorlease - interesse?
topic willen vertellen hoe/waar/wat je geregeld hebt voor die leasemotor?
Alvast bedankt!
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O*


Lijkt me wel een leuk idee.

solo, hotel,single,midweek/lang weekend,
mag ook paasweekend(vr-ma).
Sta bijna overal voor open.

:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Een oud Topic zegt Forum Oma maar niet te min: actueel in het voorjaar!
Ik wil best helpen een rit te organiseren. Ieder jaar organiseer ik twee ritten voor de Varadero Vrienden, we kunnen daar een rit (rondom Eindhoven) gewoon van overnemen. Alleen de stopplaatsen regelen, een keer narijden en klaar!

Groeten
Expan
 
1) Wie van de R1200RT rijders wil er mee?
2) Solo of duo?
3) Een dag of een weekeinde?
4) In Nederland of over de grens?
5) Hotel of kamperen? (als we een weekeinde gaan)
6) Ingeval hotel: single of double
7) Ingeval kamperen: eigen tent of "logeren"

Ik bleef effe achter maar nu m'n RT in de garage staat:

1. Evom wil wel mee (mits passend in de immer voller lopende agenda...)
2. Waarschijnlijk Duo
3. Weekeinde is prima, zoniet, dag ook...
4. Over de grens is vaak wat uitdagender (bergen+bochten)
5. Hotel
6. Double (indien zie 2.)

Groeten!

EVOM
 
Wat dachten de belangstellenden van:

het weekeinde van 6 en 7 mei?

Tour in de richting van / langs de Moesel

Startpunt in de buurt van Arnhem

Overnachten in (de buurt van) Trier
 
*O* *O* *O* Hallo,


Goed idee. Maar vrijdags is het 5 mei, voor velen ook een vrije dag.
Vrijdag weg zondag terug, iets meer tijd, 1 dag heen een dag terug en zaterdag een leuke tour door de omgeving.

Homecargo *O* *O* *O*
 
Klinkt nog steeds goed. Ik zit alleen midden in het regelen van een lease R1200RT. Begin januari zal mijn "boss" zijn handtekening moeten zetten (heeft al toegezegd *O* *O* ). Afhankelijk van de levertijd zal ik voor het eerst kunnen gaan rijden ergens eind februari begin maart. Dus kan ik me net even inrijden en dan wil ik graag van de partij zijn.
 
:] :] :] *O* *O* *O* Fijn *O* *O* *O* :] :] :]


Heb je al een accomodatie op het oog of staat alles nog open ?

Heeft iemand al een mooie route voor de GPS.

Ik wil eigenlijk de navigator II van te voren programeren, en eens goed uitproberen. Nog meer GPS-freaks aanwezig?

grtz homecargo
 
Ik heb helaas (nog) geen navigatie. Wat misschien wel bruikbaar is, is een boek wat ik laatst in Duitsland gekocht heb en waarin allerlei "schönsten traumstrassen europas" staan waaronder een van Trier via Koblenz en Stuttgart helemaal naar Bregenz. Is wat ver, maar het eerste deel, met beschrijvingen van de route en veel bezienswaardigheden, is te gebruiken. Mocht diegene die de route gaat plannen dit willen inzien dan scan ik het wel en stuur het door. Ik heb er nu al zin in :9~
 
Voor zover ik weet is de BMW Navigator II plus gelijk aan de Garmin 2610 met 2 Gb geheugen. Garmin heeft trouwens een nieuw model, de 2720, welke heel europa in zijn geheugen heeft en tijdens "voicenavigatie" niet alleen de afslag en richting noemt, maar ook de naam/nummer van de straat of snelweg waarheen je moet. Klinkt ook een stuk beter.
 
:] :] :] *O* *O* *O* Fijn *O* *O* *O* :] :] :]


Heb je al een accomodatie op het oog of staat alles nog open ?

Heeft iemand al een mooie route voor de GPS.

Ik wil eigenlijk de navigator II van te voren programeren, en eens goed uitproberen. Nog meer GPS-freaks aanwezig?

grtz homecargo

ik wil zeker ook de PerfectPilot (Garmin 2610) eens goed aan de tand voelen. Daar moeten we (als we het eens zijn over reisdoel) nog eens voor gaan zitten om een leuke route uit te denken.
 
Schopje en terug on-topic...

Het huidige voorstel is:

* Vertrek op vrijdag 5-5 vanuit omgeving Arnhem naar Koblenz. Dat is (snelweg) zo'n 265 kilometers. Als we de hele vrijdag nemen, zouden we dus een toeristische route naar Koblenz kunnen rijden, en daar lekker de tijd voor nemen. Als we laat in de middag of begin avond willen vertrekken kunnen die 265 km in een paar uurtjes worden afgelegd.

* Op zaterdag 6-5 toertocht in de buurt van / langs de Moesel. Van Koblenz naar Trier is slechts 130 km, maar als ik me goed herinner (20 jaar geleden dat ik er was) is er voldoende gelegenheid om te stoppen en onderweg van de omgeving te genieten.

* Op zondag rustig aan terugtuffen. Dat zouden we dan bijvoorbeeld via St. Vith - Ardennen - Limburg - Brabant - Arnhem op de toeristische manier kunnen doen.

In dit scenario hebben we (teams van) mensen nodig om het volgende te regelen:

1) Route en programma vrijdag
2) Route en programma zaterdag
3) Route en programma zondag
4) Iemand die twee overnachtingen regelt, vr-za in Koblenz en za-zo in Trier
5) Iemand die een leuk aandenken regelt en de kas beheert

commentaar wederom welkom!
 
Hey Derk,

Ik zag in de profielen dat er ook rijders uit eindhoven, Roermond en Geleen zijn.
Lijkt me handig om daar met de route rekening mee te houden, bijv. via Aachen het land uit en via Belgie terug. verder even checken of we allemaal vrijdagochtend kunnen vertrekken ! Meestal voordeliger om 2 nachten in het zelfde bivak te blijven. Heb 16 jaar bij een touroperator gezeten en heb nog wel enkele adresjes.

Misschien is het handig om een keer iets af te spreken. Effe kennis maken en praat makkelijker.

Hoor het wel

Homecargo die wel wil helpen en regelmatig in Arnhem werkt.
 
Hey Derk,

Ik zag in de profielen dat er ook rijders uit eindhoven, Roermond en Geleen zijn.
Lijkt me handig om daar met de route rekening mee te houden, bijv. via Aachen het land uit en via Belgie terug. verder even checken of we allemaal vrijdagochtend kunnen vertrekken ! Meestal voordeliger om 2 nachten in het zelfde bivak te blijven. Heb 16 jaar bij een touroperator gezeten en heb nog wel enkele adresjes.

Misschien is het handig om een keer iets af te spreken. Effe kennis maken en praat makkelijker.

Hoor het wel

Homecargo die wel wil helpen en regelmatig in Arnhem werkt.

Goed plan! We zouden bijvoorbeeld in maart een keer een zaterdagmiddag of zo kunnen overleggen. En hulp is zeker welkom, ik heb 0 ervaring met organiseren van dit soort dingen!
 
hey Derk,

Het is wel beter om nu al te weten hoeveel kamers er nodig zijn.
Dan kunnen die alvast gereserveerd worden. Het is dan ook "meivakantie" en er zullen zeker veel meer tochten e.d. zijn in die periode.
Dus even weten of er nog meer liefhebbers zijn dan de tot nu toe opgegeven mensen.
Routes e.d. kan idd later.

grtz Homecargo

Was trouwens vanmorgen even bij de dealer voor een nieuwe helm, ze waren volop bezig met de nieuwe fiets. CB-ruitje zat er al op en zag er goed uit.Kweet alleen niet of ik de topkoffer zal spuiten in kofferkleur. Nu past het bij kofferrek,montagebeugel van tanktas en stuurkleur. Toch veel geld voor een beetje spuitwerk(ca170 euro).De 14e ga ik hem ophalen.
 
hey Derk,

Het is wel beter om nu al te weten hoeveel kamers er nodig zijn.
Dan kunnen die alvast gereserveerd worden. Het is dan ook "meivakantie" en er zullen zeker veel meer tochten e.d. zijn in die periode.
Dus even weten of er nog meer liefhebbers zijn dan de tot nu toe opgegeven mensen.
Routes e.d. kan idd later.
Als ik het huidige lijstje tel zouden er een stuk of 9 double kamers moeten worden gereserveerd, ik kan me voorstellen dat een hotel bij reservering een vooruitbetaling wil. Er moeten dus wat afspraken worden gemaakt over betaling, annulering etc.

Zullen wij elkaar binnenkort eens treffen, en onszelf uitroepen tot organisatiecomitte? (wie zich aan wil sluiten sluite zich aan). Mijn mogelijkheden op werkdagen zijn ma/vr ergens langs de route Amsterdam-Arhem (A2-A12 of A1-A30-A12) rond een uur of zeven.
Was trouwens vanmorgen even bij de dealer voor een nieuwe helm, ze waren volop bezig met de nieuwe fiets. CB-ruitje zat er al op en zag er goed uit.Kweet alleen niet of ik de topkoffer zal spuiten in kofferkleur. Nu past het bij kofferrek,montagebeugel van tanktas en stuurkleur. Toch veel geld voor een beetje spuitwerk(ca170 euro).De 14e ga ik hem ophalen.
[me]derk heeft dit in een apart onderwerp gezet, zie Spuiten topkoffer[/me]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan