Toffe Agent

Helaas is het niet zo simpel.

Maar *WIE* gooit dat grind dan neer? Het lijkt me de mensen die aan de dijk wonen?

Anyway, je zit nog met allerlei lastige dingen zoals het bewijzen van schuld/opzet.

Artikel 289 WvS Moord:
Hij die opzettelijk en met voorberade rade een ander van het leven berooft......

(Is lastig te bewijzen lijkt me... )

Artikel 288 WvS Doodslag:
Hij die een ander opzettelijk van het leven berooft......

(Ook lastig te bewijzen...)

Anyway.. nu eerste even F1 kijken hoor!

Poging tot dood door schuld :? ;)
 
Helaas is het niet zo simpel.

Maar *WIE* gooit dat grind dan neer? Het lijkt me de mensen die aan de dijk wonen?

Anyway, je zit nog met allerlei lastige dingen zoals het bewijzen van schuld/opzet.

Artikel 289 WvS Moord:
Hij die opzettelijk en met voorberade rade een ander van het leven berooft......

(Is lastig te bewijzen lijkt me... )

Artikel 288 WvS Doodslag:
Hij die een ander opzettelijk van het leven berooft......

(Ook lastig te bewijzen...)

Anyway.. nu eerste even F1 kijken hoor!

Je zit inderdaad met het probleem dat je niet kunt bewijzen dat de politie (even aangenomen dat het verhaal waar is) het grind heeft gestrooid. want dan is het dood door schuld, anders is het dood door nalatigheid (het niet opruimen van het grind). Maar je moet dan wel bewijzen dat iemand het grind heeft "verloren" of express niet heeft opgeruimd.

Moeilijk is het inderdaad. Maar een smerig verhaal is het zeker!
 
Grind strooien tegen hard rijden is gewoon strafbaar! Zit er niet toevallig een jurist bij de bezoekers van MF die hier werk van kan maken?

ik ben 'wannabe' jurist 2e (bijna 3e-) jaarsrechtenstudent inmiddels.

Als je weet dat de wegbeheerder dit heeft gestrooid is er zeker een zaak van te maken.
Doodslag; er is hier sprake van opzet met mogelijkheidsbewustzijn of voorwaardelijk opzet.
hiermee wordt het opzetbestandsdeel vervuld in de tenlastegging.
 
Dit is al topic 2 over goede motorwouten... tijd voor goedemotorpolitie-forum.nl...

Wat betreft grind strooien... :( :j

Dat kan toch gewoon niet... willen ze perse motordoden scoren in het verkeer of zo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan