Toltarief Nancy-Lyon

Single Minded

MF veteraan
12 okt 2003
1.830
7
Overijssel
Ik ga volgende week op vakantie naar Italie met de motor en ben van plan om het eerste stuk over de snelweg te rijden. Om vanaf Lyon binnendoor naar Monaco te rijden en vandaar te kijken hoe het verder gaat.

Nu heb ik de zoekfuncie gebruikt op MF maar kan niet tot een eenduidig antwoord komen wat nou het toltarief is van Nancy tot Lyon. (ook niet op de franse site aangezien mijn frans niet goed is en de pagina niet echt duidelijk)

Ik vraag het hier dan ook maar, misschien dat iemand die het vorig jaar heeft gereden het nog weet.... of een indicatie...

Alvast bedankt
 
Weet de bedragen niet meer, maar iig niets om je druk over te maken.
 
Wel bij zo'n mannetje afreken.
Ik heb vorig jaar, zoals ik dat met de auto ook altijd doe, de strook voor creditcard betalers genomen.
Een motard heeft echter een lager tarief dan een auto, maar dat weet de betaalautomaat natuurlijk niet.
 
Als je naar Monaco afzakt moet je dat via de route Napoleon doen.Erg lekker rijden vind ik zelf
 
Ik heb ongeveer 3 weekjes geleden bij de anwb een gratis boekje gehaald, genaamd "ANWB Handboek Europa". Wel makkelijk, en hierin staan ook de toltarieven.
In dit boekje staan ook de tarieven voor de motor. Ik kan alleen zo snel niet de route nancy-lyon vinden (nancy wordt nergens genoemd). Als je het specifieker aan kan geven (incl wegnummer) dan kan ik het precies voor je nazoeken.
 
http://www.mappy.fr

Geef je route in en geef bij opties aan dat je met de motor gaat. De site is gewoon in het nederlands en geeft bovendien nog radarcontroles aan. Tevens laat ie zien waar je je tolkaartje koopt, waar je afrekent en wat dat kost.

In geval van Toul-Lyon, € 13,90 met de motor, € 23 met de auto.
 
Bedankt voor alle tips :} . Ik ben eruit. Vandaag de route vast gesteld, het wordt snelweg tot Lyon, aangezien we eerst ff wat km willen maken. Vanuit Lyon binnendoor naar Monaco (waaronder over de grand canyon du verdon) en verder zien we het wel.

Nogmaals dank voor de tips
 
Bedankt voor alle tips :} . Ik ben eruit. Vandaag de route vast gesteld, het wordt snelweg tot Lyon, aangezien we eerst ff wat km willen maken. Vanuit Lyon binnendoor naar Monaco (waaronder over de grand canyon du verdon) en verder zien we het wel.

Nogmaals dank voor de tips

Top! De Grand Canyon du Verdon is schitterend op de motor. Je kijkt mooi over alle muurtjes heen die langs de afgronden staan. Zorg wel dat je er voor het donker uit bent, want dan is het er niet prettig rijden op de motor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan