Tom tom mount heeft geen spanning meer

Hunebert

Die hard MF'er
18 nov 2006
456
64
Assen
Mijn tomtom mount heeft geen spanning meer .vermoedelijk een kabelbreuk , is de kabel gemakkelijk in te korten of moet de mount vervangen worden ?
 
Als het een TomTom Rider is, dan is de kabel tot aan de mount twee-aderig en 12V. Die kun je naar believen inkorten. Wel eerst even meten of het daadwerkelijk aan de kabel ligt.
 
Ik heb 12v spanning op de aansluiting op de motor en op de polen geen spanning waar 5v op zou moeten staan
 
Welke TomTom heb je? De modernere Riders hebben een stekkerverbinding vlakbij de mount, en de oudere geloof ik direct in de mount. Maak die stekker los en meet of daar spanning is.
 
Is dat zo'n draaibare?
En draai je die nooit?
Onlangs gehoord dat die interne contacten dan oxideren. Dus een paar keer draaien kan het wellicht oplossen.
(Als het geen draaibare is, heb ik niets gezegd)
Ik weet niet of er verschil in zit, maar ik heb recent mijn draaibare houder helemaal uit elkaar gedraaid tot op het laatste schroefje. Zat speling in en heb deze veren strakker gezet. Maar zat geen draaibaar contact in. Kabel gaat rechtstreeks op de pinnetjes.
 
Ik weet niet of er verschil in zit, maar ik heb recent mijn draaibare houder helemaal uit elkaar gedraaid tot op het laatste schroefje. Zat speling in en heb deze veren strakker gezet. Maar zat geen draaibaar contact in. Kabel gaat rechtstreeks op de pinnetjes.
Je hebt die navi waar je het scherm horizontaal en verticaal kan draaien. Die bedoel ik.
 
Je hebt die navi waar je het scherm horizontaal en verticaal kan draaien. Die bedoel ik.
Ja die heb ik.

zijn de contacten die je hieronder ziet niet geoxideerd?
550x287.jpg
 
Ik heb geen probleem he? Ik gaf alleen als mogelijke oplossing dat ding een keer te draaien. Die contacten zitten op een ring wrs in de mount en daar kan hij ook oxideren. Die 2 daar worden telkens geveegd als je hem eraf en erop zet.
Dat weet ik, was ook bedoeld voor TS.
Echter gaf ik al aan, dat ik bij exact de houder als hierboven afgebeeld geen sleepcontactje of iets dergelijks tegen kwam.
 
Is dat zo'n draaibare?
En draai je die nooit?
Onlangs gehoord dat die interne contacten dan oxideren. Dus een paar keer draaien kan het wellicht oplossen.
(Als het geen draaibare is, heb ik niets gezegd)
Ook geprobeerd geen resultaat ,maar heb een nieuwe besteld voor 50 euro bij louis
 
Dank voor jullie reacties top voor het mee denken .
Ga de oude uit elkaar halen en kijken of er een kabelbreuk in zit en of ik hem kan repareren
 
Op de printplaat zit meestal een zekering, dit kan een soldeerzekering zijn, even meten en indien defect daar een nieuwe overheen solderen en weer testen.
Dit probleem heeft zich al vaker voorgedaan bij de oudere mount's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan