Tom Tom Rider 550 of de Garmin XT Zumo !?

Glockie

Rookie
1 jul 2018
14
6
Maastricht
Ik weet het even niet meer !!!
Ik ben me aan het oriënteren voor een navigatiesysteem van Tom Tom of van Garmin (Rider 550 of de XT Zumo).
De info die je links en rechts leest van de mensen die met deze toestellen ervaring hebben is enorm.
Daar door zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.
Maar even niet kijkend naar de prijs, welke van de twee is nu “beter” of fijner en makkelijker mee te werken.
Natuurlijk is het een persoonlijke keuze en het is van belang wat je er mee wil, snap ik allemaal, en toch blijft het moeilijk kiezen tussen deze twee navigatiesystemen.
Welk van de twee werkt bijvoorbeeld fijner met Apple producten (telefoon, IPad, Laptop).
Welk van de twee is bijvoorbeeld makkelijker te monteren en goed tegen diefstal te beveiligen.
Dit zijn maar een paar vraagjes maar zo kan ik wel nog even doorgaan .......
Er zijn heus antwoorden te vinden als je alles gaat lezen wat je tegenkomt wat er al over deze twee apparaten geschreven is.
Maar alles staat gigantisch door elkaar en sommige mensen gaan dan ineens over op hele andere dingen als waar de vraag betrekking op heeft.
Maar ik zou het erg op prijs stellen (en makkelijk vinden) als ik op EEN topic jullie ervaringen zou kunnen lezen.
Dat scheelt een hoop gezoek en research.
Alvast heel erg bedankt voor jullie eventuele bijdrage.

Met vriendelijke groet,

Glockie.

02857976-987C-4950-B3D1-2154AD8FF6D2.jpeg9C192F91-1608-46ED-B0FF-09C34647FA9A.jpeg
 
Er is geen voorkeur.
Zelfde als Apple - Android

Wat past het beste voor jou en daar kom je na plussen en minnen inderdaad niet achter (had ik ook ;) )
Ik ben zelf voor de TT550 gegaan omdat die steeds goedkoper werd en doet wat hij moet doen.

Kortom een antwoord ga je hier niet krijgen alleen meer meningen en opmerkingen die allemaal in de andere topics al eens voorbij gekomen zijn.
 
Zelf heb ik op advies van enkele gebruikers gekozen voor de Garmin XT Zumo, mooi apparaat trouwens
 
Er is geen voorkeur.
Zelfde als Apple - Android

Wat past het beste voor jou en daar kom je na plussen en minnen inderdaad niet achter (had ik ook ;) )
Ik ben zelf voor de TT550 gegaan omdat die steeds goedkoper werd en doet wat hij moet doen.

Kortom een antwoord ga je hier niet krijgen alleen meer meningen en opmerkingen die allemaal in de andere topics al eens voorbij gekomen zijn.
Dat is precies het probleem waar ik tegen aan loop Frank.
Er is reeds van alles en nog wat voorbij gekomen in al deze topics en iedereen heeft er zijn eigen mening over.
Maar die mening van ervaringsdeskundigen onder EEN topic zou wenselijk zijn.
Een groot voordeel van de TT550 is inderdaad zijn prijs, maar dan stel ik weer de vraag : is de Garmin de meerwaarde waard en waarom !?
Het zal er inderdaad op neerkomen dat je twee rijtjes moet maken met plussen en minnen hahahahahaha......
Maar toch vriendelijk bedankt voor je reactie Frank. 👍🏻👍🏻👍🏻
 
Zelf heb ik op advies van enkele gebruikers gekozen voor de Garmin XT Zumo, mooi apparaat trouwens
En weet je ook nog een beetje wat dat advies was !?
Dat zou ik heel fijn vinden, namelijk om mijzelf een beter beeld te kunnen vormen om straks zelf een goede keuze te maken.
Alvast bedankt. 👍🏻👍🏻👍🏻
 
Welk van de twee werkt bijvoorbeeld fijner met Apple producten (telefoon, IPad, Laptop).
Als ik de TomTom-topics zo lees blijft het samenwerken met de iPhone problematisch, bij Garmin werkt de communicatie een stuk beter.
Ik zou overigens sowieso voor Garmin kiezen, al ben ik lichtelijk bevooroordeeld (ik heb er al een paar liggen...;))
 
Je hebt er een aantal liggen schrijf je eeeuuuhhhhh........maar hoe komt dat !?
Waren de apparaten stuk of te oud of iets dergelijks !?
Of wilde je gewoon het nieuwste van het nieuwste !?
 
En weet je ook nog een beetje wat dat advies was !?
Dat zou ik heel fijn vinden, namelijk om mijzelf een beter beeld te kunnen vormen om straks zelf een goede keuze te maken.
Alvast bedankt. 👍🏻👍🏻👍🏻
De Garmin heeft een beter en duidelijker beeldscherm, vooral bij zonlicht. Voor de komst van de XT Zumo ging mijn voorkeur uit naar de TomTom 550. Garmin heeft met de XT Zumo een inhaalslag gemaakt, ook de vormgeving spreekt mij aan.
 
Hoe ervaar jij het het inbrengen/instellen van de routes !?
Gaat dat een beetje makkelijk.
Ik heb deze Garmin net 1 week, dus nog weinig praktische ervaring. Wel al wat geprobeerd en dat gaat erg eenvoudig. De Garmin kan zelf routes maken inclusief bochtige wegen.
 
Hoe bevalt je de montage voor op je motor trouwens.
Was het een beetje makkelijk monteren en had je er genoeg onderdelen bij om alles goed op je motor te monteren !?
 
Hoe bevalt je de montage voor op je motor trouwens.
Was het een beetje makkelijk monteren en had je er genoeg onderdelen bij om alles goed op je motor te monteren !?
Ik heb een steun van SW Motech boven de tellerpartij. Ziet er super uit. Trouwens, de montage is gedaan door Motoport Zelhem!
 
Mijn Zumo XT is weer verkocht.
De TomTom bevalt mij veel beter. Minder bugs, minder omslachtig in gebruik, betere verkeersinfo, betere bochtige en spannende routes.

en voor mij het belangrijkst herberekenen werkt bij TomTom Rider 550 echt goed dus je kunt als je dat wilt gewoon een stuk van de route afwijken. (Ik ben niet graag een routeslaaf)

Bij mij hingen ze naast elkaar op de motor. Ja TFT van XT is beter en groter maar het verschil viel mij tegen.
Nu hangt er (weer) een telefoon naast wat mij betreft doet OsmAnd alles wat de TomTom niet kan beter als de Zumo XT. (B.v. Off-Road en track overlay)
 
  • Leuk
Waarderingen: mc2
Wil je simpel plug & ride: neem de TomTom.
Wil je avonden lang verdiepen, uitpluizen en instellen: ga voor de Garmin.

Ik heb de TT 550, heel fijn apparaat.
Paar tikken op het scherm (selecteren van plaatsen) en hij maakt een prima rondrit bijvoorbeeld. Of easy van A naar B via kronkelroute. En ze zijn niet meer zo duur, ik had hm voor €280.

Succes met je keuze!
 
Wil je simpel plug & ride: neem de TomTom.
Wil je avonden lang verdiepen, uitpluizen en instellen: ga voor de Garmin.

Zo is het ....

De Garmin biedt meer mogelijkheden, maar je moet wel ermee willen leren werken.
TomTom is plug and play...


Heb ze hier beide.. mijn voorkeur gaat uit naar Garmin.
 
Wil je simpel plug & ride: neem de TomTom.
Wil je avonden lang verdiepen, uitpluizen en instellen: ga voor de Garmin.

Ik heb de TT 550, heel fijn apparaat.
Paar tikken op het scherm (selecteren van plaatsen) en hij maakt een prima rondrit bijvoorbeeld. Of easy van A naar B via kronkelroute. En ze zijn niet meer zo duur, ik had hm voor €280.

Succes met je keuze!
Waar heb jij hem gekocht als ik vragen mag.
 
Zo is het ....

De Garmin biedt meer mogelijkheden, maar je moet wel ermee willen leren werken.
TomTom is plug and play...


Heb ze hier beide.. mijn voorkeur gaat uit naar Garmin.
Die meer mogelijkheden is dat ook echt een aanwinst waar je iets aan hebt en wat je gaat gebruiken !?
Of is alles zover “weggestopt “ dat het de moeite niet loont.
 
Die meer mogelijkheden is dat ook echt een aanwinst waar je iets aan hebt en wat je gaat gebruiken !?
Of is alles zover “weggestopt “ dat het de moeite niet loont.

Ligt er een beetje aan wat je van zin bent met dat ding...

Heb je al ervaring met Garmin?

Voor mij persoonlijk is de mogelijkheid tot rijden van tracks, en dat je die tracks samen met de route op het scherm kan zien al een gigantisch pluspunt.


TomTom laat zich wat makkelijker bedienen, met een Garmin ga je wat meer je best moeten doen.

Om van punt A naar B te rijden, zelfs over mooie wegen, dan kan zo'n TomTom perfect.
Routes afhalen van het net, routes rijden die gedeeld worden tijdens een event, het kan allemaal perfect met beide toestellen...
Ben je wat veeleisender... dan zou ik aan een Garmin denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan