Tom Tom Rider 550 of de Garmin XT Zumo !?

Standaard heeft TT een goede spannenderoute optie, vd week ook weer ondervonden dat hij je over prachtige wegen leidt, hoef je geen 100 extra voor uit te geven…

en buienradar onderweg, boeien, ik ben een mooiweerrijder en mocht ik onderweg in een bui komen dan heb ik pech…ga echt geen toestanden uithalen om hem te ontwijken.
Je moet altijd van de bui afrijden. Een bui met zwangere zware wolken regent leeg, dus met wat geluk haalt het jou niet in.

Lees, meestal gaat het goed 👍
 
Je moet altijd van de bui afrijden. Een bui met zwangere zware wolken regent leeg, dus met wat geluk haalt het jou niet in.

Lees, meestal gaat het goed 👍
Ik bepaal vooraf of ik op stap ga, richting/duur etc. zelden dat ik onderweg nat geworden ben. Zelfs een paar keer gehad dat ik met een paar druppels de motor in de garage parkeerde en het toen los barste…. _O-

Maar idd, meestal gaat het goed, heb ik geen buienradar op de navi nodig.

Al met al mijn motoren worden natter van de wasbeurten dan van buien…:+
 
De buienradar heeft ons een paar weken geleden wel geholpen bij lokale buien om op tijd een schuilplaats te vinden en hierna er omheen te rijden. Je kan natuurlijk ook even stoppen en op je GSM buienradar bekijken. Is een grappige feature, maar hoe Garmin bedenkt om regen groen weer te geven ..........
 
Nee, bij WayPoint kost hij € 519 :
- zumo XT
- ZumoLock
- Draagtas
- OnRoute Select
- OnRoute Motorkaart
Maar de Rider maar € 275,-. Laatst ging daar zelfs nog 5% nieuwsbrief korting af. Weet niet of dat nog zo is.

Dus wie de prijs meeneemt in het vergelijk, kan moeilijk om de Rider heen momenteel.
 
Laatst bewerkt:
Als je niet:
-in auto gaat gebruiken: XT zit een autohouder bij
-offroad gaat rijden: XT kan tracks aan en heeft TOPO kaarten
-fervent Garmin gebruiker bent

Dan is voor de meeste gebruikers de TomTom Rider aan te raden, gezien eenvoudigere werking en goedkopere prijs.
 
Als je niet:
-in auto gaat gebruiken: XT zit een autohouder bij
-offroad gaat rijden: XT kan tracks aan en heeft TOPO kaarten
-fervent Garmin gebruiker bent

Dan is voor de meeste gebruikers de TomTom Rider aan te raden, gezien eenvoudigere werking en goedkopere prijs.
Ik zou dan nog toevoegen:
- het mooiste/helderste scherm wil

Dat was voor mij toch de doorslag voor de Garmin
 
Het is vanwege de hierboven genoemde prijs dus een Tomtom geworden.
Probeer hem nu aan de gang te krijgen en ben er alweer helemaal klaar mee.

Vroeger drukte je op "aan" en deed een apparaat het gewoon.
 
Het is vanwege de hierboven genoemde prijs dus een Tomtom geworden.
Probeer hem nu aan de gang te krijgen en ben er alweer helemaal klaar mee.

Vroeger drukte je op "aan" en deed een apparaat het gewoon.
😖
Helaas herken ik dit maar al te goed.
 
Ik denk dat ik er uit ben.
Je kunt ook af en toe naar rechts en dan komen er meer functies.

Een route maken in de app gaat dan weer formidabel 👌
 
Ik twijfel ook al een tijdje. Ik heb nu een Garmin 395LM en ik ben wel toe aan iets nieuws. Ik weet alleen niet of ik voor de Garmin XT of de nieuwste TomTom Rider ga. Wat ik weet is dat de Garmin tracks aan kan en de TomTom niet. Sommige mensen hoor ik over de grafische kwaliteiten van de TomTom en het hogere gebruikers gemak. Ook het feit dat de TomTom wifi heeft en dus draadloos te updaten is en het feit dat de kaarten van de TomTom online te vinden zijn en niet op je computer geïnstalleerd hoeft te worden. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet kiezen.
 
TomTom heeft juist een voorkeur voor tracks. Alleen wordt er altijd een route van gemaakt die over de toegankelijke wegen op de kaart gaat. Eigenlijk dus hetzelfde als je bij Garmin zelf moet doen. Grootste verschil is dat bij TomTom herberekenen altijd aan staat maar ook gewoon goed werkt. Bij de Zumo XT werkt herberekenen nog steeds zeer matig bij het rijden van routes gebaseerd op een track en kun je herberekenen beter uit zetten.

Off-road gaat dus niet lukken met de TomYom.

Met een truukje kun de de orginele trackpunten wel in beeld krijgen op je TomTom.
https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2
Kun je lezen en schrijven met je Garmin en vind je BaseCamp het beste route planning en bewerkingsprogramma ooit gemaakt dan is de Zumo XT een betere keuze.
Mag het allemaal wat vlotter en gebruiksvriendelijker en rijd je niet off-road dan is TomTom de betere keuze.
 
De zumo XT heeft net als de TomTom Wifi en kan via die weg ook geupdate worden.
De kaarten lokaal op je computer installeren heeft juist de voorkeur (behalve als je geen PC met Windows of een Mac hebt)
 
Ik vind de TT heerlijk, al dat gemak van de fraaie gegenereerde routes… :]

Voorgebakken routes van clubs/bladen/internet rij ik allang niet meer, mankeert er altijd wat aan als je in groepen wilt rijden. Merk/type etc geeft altijd gezeik….eigenaren die er geen reet van snappen hebben vaak ook de luidste commentaar…. :+
 
Ik twijfel ook al een tijdje. Ik heb nu een Garmin 395LM en ik ben wel toe aan iets nieuws. Ik weet alleen niet of ik voor de Garmin XT of de nieuwste TomTom Rider ga. Wat ik weet is dat de Garmin tracks aan kan en de TomTom niet. Sommige mensen hoor ik over de grafische kwaliteiten van de TomTom en het hogere gebruikers gemak. Ook het feit dat de TomTom wifi heeft en dus draadloos te updaten is en het feit dat de kaarten van de TomTom online te vinden zijn en niet op je computer geïnstalleerd hoeft te worden. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet kiezen.

De meeste verschillen die jij noemt zijn van oudere modellen.
> Garmin & tom tom kunnen beide gewoon tracks aan, echter kan de tom tom dat alleen maar gebruiken op de weg, dus niet offroad waar geen wegen zijn.
> Grafisch is de XT juist beter dan de tom tom.
> Beide kunnen draadloos updaten (en routes inladen)
> bij de XT zou je ook kurviger of MRA kunnen gebruiken in plaats van basecamp. dan heb je alles online.
 
Zojuist na jaren een Garmin Zumo 550 te hebben gebruikt overgestapt op de TT 550.
Mijn eerste conclusie is dan ook; wat een verbetering in gebruiksgemak.
Kaarten updaten en routes overzetten via WiFi is een fluitje van een cent.
Ik moet nog wel even uitzoeken hoe ik mijn GSM/headset moet instellen om te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden tijdens het rijden.
 
Ik moet nog wel even uitzoeken hoe ik mijn GSM/headset moet instellen om te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden tijdens het rijden.
Juist dan kunnen de problemen ontstaan…….. _O-

Ik wil je niet bang maken maar de BT kanalen koppelen/of niet leveren de meesten problemen op, Ik heb nog een oude iPhone met ios12 erop en dat werkt prima op één ding na… 8-) …wat ik overigens niet erg vind.

Tip: mocht de kaartupdate via WiFi niet lukken dan je kun je via de usb kabel/SW update van TT ook vlot voor elkaar krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan