tom tom rider V2

eclipse1919

Rookie
26 sep 2009
8
0
nederland
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenBerichten:1Reg. datum:26 sep. 2009Locatie:nederlandhoi,
ik wil de tom tom rider V2 kopen, nu kom ik er bij de pda shop in R `dam en bij Cardo systems niet achter of de headset ook onderweg door de accu ken worden opgeladen, dat mag dan wel een week standby staan , maar ik wil dat toch onderweg kunnen opladen zonder de thuislader , ken iemand mij daar antwoord opgeven,
heeft de headset dezelfde spanning als de rider en de zelfde stroomaansluiting ( afgezien van het docking station) ik zag wel een oplader voor het kastje voor onder het zadel , maar over de blue tooth cardo wordt niet gesproken....
ken iemand mij duidelijkheid geven aub
.........................
ik heb de tom tom rider first edition, deze laadt niet meer op in het docking station, maar wel op de accu met een transformator 5 volt ook de blue tooth op te laden met 5 volt
het docking station geeft 5 volt aan, de 4 pinnetjes maken contact, maar laadt niet op....
iemand dezelfde ervaring en eventueel laten repareren...
maar ik wil de nieuwe V2 maar moet wqeten of ik de headset ken opladen met de accu en geen thuislader gr han
 
Eerlijk gezegd vind ik je posting/vraagstelling wat onduidelijk. Dat kán door het hatsemekrats taalgebruik komen......
 
Mijn 2 cent:
De Cardo headset is gemonteerd aan je helm. De truc met bluetooth communicatie is nou juist dat het draadloos is, dus het zou een beetje raar zijn om jezelf onderweg alsnog weer aan de motor vast te maken om de set op te laden. Bovendien is dat niet nodig, het uithoudingsvermogen van de batterij is voldoende voor een hele dag navigeren via bluetooth, terwijl je via datzelfde bluetooth ook nog rustig naar MP3tjes kan luisteren.
Bij mijn Cardo headset (Scala Rider Q2) zat alleen een oplaadmogelijkheid voor 220V, vind ik ook meer dan zat.
 
gewoon tomtom een mailtje sturen dat je docking kapot is krijg je gewoon een nieuwe opgestuurd .[heb mijn 2de al]
 
ja ik heb ook m `n tweede docking al, maar daar geeft ie ook 5 volt spanning op, dus ben bang dat het kastje niet goed meer werkt wat betreft het opladen in de docking, ..voor de rest doet ie het prima, maar na 5 à 6 jaar toch maar een nieuwe, en zoals de ander zegt vastgebonden aan je motor/scooter ?? ik wil zelf bepalen waar en hoe ik deze oplaadt, wel makkelijk als ik ergens in de bergen me tent opsla... vandaar opladen via de accu.. en adapter... maar ik lom bij cardo systems niet verder en bij tom tom verwijzen zij naar cardo systems...dus zoek een ervarings deskundige zeg maar,,, zit me scheel te googlen... hoopte van de motormuizen een mooi antwoord te krijgen, maar ken nog komen groet han
 
heb even gekeken op de garmin 550, 660 , vage specificatie ` s zoals bijv.gebruiksduur afhankelijk van gebruik ???? dat kastje wordt toch wel op de motor opgeladen ???? er zit een speaker op ???? nou mag die wel 50 watt zijn anders versta ik het niet op de motor... blue tooth ""ja"" maar voor de fm radio ????? wil graag weten of ik af moet slaan ... nee geef me de tom tom maar , weet je wat je hebt.... en als je daar de specificaties bekijkt zijn ze duidelijk, behalve over de oplaadmogelijkheden van de cardo, maar daar is na enig speur werk een adapter voor .............
 
Laatst bewerkt:
zijn er alternatieven voor de tom tom die wel met een blue tooth oortje vertelt of je de afslag moet nemen of op de verkeerde weg zit ?? en die wordt opgeladen door de accu tijdens het rijden...
 
de zumo's worden opgeladen tijdens het rijden.
nee ze hebben geen radio aan boord.

scala wordt vaak icm met zumo aangeboden maar de info die gegeven wordt heeft niets met garmin te maken. ik heb zelf just speak icm met zumo en dat gaat prima.

bij de zumo is de gebruiksduur inderdaad afhankelijk van het gebruik. Op de motor is dat eindeloos want hij wordt opgeladen. Maar de 660 kun je ook lopend gebruiken, dan is het afh van je batterij hoe lang die het doet.

je postings klinken een beetje alsof je je bij een goeie winkel eea eens goed moet laten uitleggen
 
zijn er alternatieven voor de tom tom die wel met een blue tooth oortje vertelt of je de afslag moet nemen of op de verkeerde weg zit ?? en die wordt opgeladen door de accu tijdens het rijden...
Bluetooth oortjes die tijdens het rijden worden opgeladen heb ik nog nergens gezien. Gaat (zoals ik eerder stelde) ook een beetje voorbij aan het idee van draadloze communicatie. Zowel Garmin Zumo als Tomtom Rider worden opgeladen tijdens het rijden.

En inderdaad: als je het allemaal niet helemaal begrijpt, wat is er dan tegen om je voor te laten lichten bij één van de speciaalzaken op dit gebied? Daar lopen mensen rond die al je vragen goed kunnen beantwoorden.
 
heb hetzelfde probleem gehad, onderweg op vakantie kunnen opladen op de motor.
de scala rider Q2, is wel leverbaar met een autolaadsnoer. ik heb hem wel op een engelse site moeten bestellen, welke weet ik zogauw niet meer.

de kabel is hier te bestellen.
cardowireless.co.uk
 
Laatst bewerkt:
, ja Dat vragen aan die winkels , daar wordt je dus niet vrolijk van, belde ik tom tom support, heb ook me eigen site daar voor de rider first edition, op de site is de vraag al Ca 4 weken in behandeling, dus bellen , nee meneer dat weet ik niet meneer, daar moet u voor bij cardo systems wezen meneer wij maken die ontvangers niet , op de vraag of de blue tooth van de oude tom tom compitable was hadden ze ook geen antwoord , dus ik bellen naar cardo systems, met de oersimpele vraag , is de BLUE TOOTH cardo op te laden via de scooter ( nee niet tijdens het rijden TDM prutser:-) ) maar gewoon als deze bijna leeg is , wil ik onafhankelijk gewoon met de accu opladen, op de vraag hoeveel volt het kastje is géén antwoord op de vraag hoeveel volt de cardo is géén antwoord. op de vraag of ze beiden dezelfde voedings aansluiting hebben , ja meneer met de thuisoplader waarschijnlijk wel ????? ...Ik heb een winkel geschreven en die heeft de accu oplader voor de Cardo 24 euro, op de vraag of deze dan ook het kastje ken opladen wist deze meneer niet , en waarom ik dit zo belangrijk vindt is dat ik al eens heb gehad dat de tomtom rider first edition NIET MEER OPLAADDE via het docking station , de pinnetjes maakten géen contact meer met het docking station ... dus was om de Ca 6 à 8 uur even onder het zadel opladen en ik kon weer verder, soms liet ik hem maar gewoon onder het zadel aan de stem heb ik genoeg, .. jongens zo ingewikkeld is deze vraag toch niet..
 
zijn er alternatieven voor de tom tom die wel met een blue tooth oortje vertelt of je de afslag moet nemen of op de verkeerde weg zit ?? en die wordt opgeladen door de accu tijdens het rijden...

maak je geen zorgen, dat ding gaat erg lang mee, ik doe er meer als een week mee, voordat ik hem weer op moest laden als ik hem elke dag gebruik.
voor een lange tocht van 1000km ofzo zou hij het dus zeker ook uit moeten houden.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, als je net zo praat als je schrijft kan ik me voorstellen dat je geen duidelijk antwoord op je vraag krijgt. Ook hier niet. Wat ik uit je verhaal begrijp wil je iets laden dat een lagere spanning verlangt als je motorakku. Antwoord kan kort zijn, álles wat minder als akkuspanning nodig heeft kun je met je motorakku laden, of dit nu je videocamera- bluetooth- of whatever akku dit is. Enige wat je moet weten is welke spannning je nodig hebt en met wat simpele elektronica maak je wat je wil. En wel zonder allerlei onnodig lompe stekkers, aansluitdozen en noem maar op. Mijn auto Tomtom heb ik op mijn motor gemonteerd en die krijgt maar 5 Volt, en dit kan prima zonder alle voornoemde dingen die je ook nog een plek moet kunnen geven. Maar goed, ik weet eigenlijk niet wat je exact wil en daarom is een antwoord moeilijk te geven.
 
haha ben toch écht Rotterdammer hoor :-) maar ik weet ook niet meer hoe ik de vraag moet stellen....

mijn oude tom tom rider is 5 volt ik heb een 5 volt oplader voor de headset , daarmee kan ik indien nodig de tom tom en de headset( blue tooth) onder het zadel opladen
.de oude tom tom rider moet ook onder het zadel , de 4 pinnetjes van het docking station maken geen contact meer...

Mijn vraag is , al ken de Cardo een week mee , heeft deze dezelfde spanning als de tom tom V2... en naar ik begrepen heb, is de cardo op teladen via de accu mocht deze leeg raken terwijl ik in de middle of nowhere ben , maar ken ik de V2 ook opladen onder het zadel dus op adapter van 12 volt naar ??? van de nieuwe V2 ... dus kort "hebben het kastje tom tom V2 en de cardo headset dezelfde spanning en aansluiting ) groet Han ,
 
Mijn vraag is , al ken de Cardo een week mee , heeft deze dezelfde spanning als de tom tom V2... en naar ik begrepen heb, is de cardo op teladen via de accu mocht deze leeg raken terwijl ik in de middle of nowhere ben , maar ken ik de V2 ook opladen onder het zadel dus op adapter van 12 volt naar ??? van de nieuwe V2 ... dus kort "hebben het kastje tom tom V2 en de cardo headset dezelfde spanning en aansluiting ) groet Han ,
Ik zal je morgen even een plezier doen, en even op de oplader van mn Scala kijken. Die ligt nu ff buiten bereik. Dan kan ik je in ieder gevallen wat voor spanning dat ding uit geeft.
 
Als je in Rotterdam woont dan is toch het advies om je licht op te steken bij Waypoint in Moordrecht. Daar krijg je echt goed advies.
Overigens kijk ook echt eens naar de Garmin, want naast stereo blutooth voor de muziek, kan je met het programma Mapsource heel gemakkelijk routes maken en laden in je apparaat. De Garmins laden met een kleine USB kabel, dus dat is redelijk universeel en geeft zelden stooring bij het laden. Ze laden op tijdens het rijden, beide dus zowel de 550 als de 66o hebben een batterij die het ook doet als je loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan