tom tom rider

interessant dit,ik volg het topic van de zumo en deze dus ook.Ik wil mezelf ook zoon stuk speelgoed aanschaffen.Dan wordt het dus een Zumo of toch de Rider......... Maar ik had goede verhalen gehoord over de Zumo en minder goede over de Rider maar als ik dit lees ga ik toch weer nadenken,wordt het weer niet makelijker van :?
Wie kan mij helpen beslissen (prijs niet laten meewegen)?

Likt me niet écht moeilijk. Zet de prijs tegenover de voordelen/nadelen.

De TTR is een nogal "basic" apparaat voor het rijden van routes en mist een aantal extra's die de Zumo wel heeft (meer waypoints, kaartsoftware, "kruimelspoor", meer opties mbt routes uitzetten en rijden).
Denk je genoeg aan te hebben aan een apparaat zonder die extra's, dan koop je de TTR, omdat die goedkoper is. Ik ga er dan van uit dat TTR de problemen met de mount inmiddels heeft opgelost, dát lijkt mij namelijk een reden om hem niet te kopen.

Wil je meer weten, zet dan even de extra's etc. op een rijtje en kijk wat er aan tests is op het Internet. Google is your friend..... en er zijn genoeg onafhankelijke tests te vinden. Wat mensen ook vinden van Waypoint, al die tests ondersteunen wél het verhaal van Waypoint.....
 
Likt me niet écht moeilijk. Zet de prijs tegenover de voordelen/nadelen.

De TTR is een nogal "basic" apparaat voor het rijden van routes en mist een aantal extra's die de Zumo wel heeft (meer waypoints, kaartsoftware, "kruimelspoor", meer opties mbt routes uitzetten en rijden).
Denk je genoeg aan te hebben aan een apparaat zonder die extra's, dan koop je de TTR, omdat die goedkoper is. Ik ga er dan van uit dat TTR de problemen met de mount inmiddels heeft opgelost, dát lijkt mij namelijk een reden om hem niet te kopen.

Wil je meer weten, zet dan even de extra's etc. op een rijtje en kijk wat er aan tests is op het Internet. Google is your friend..... en er zijn genoeg onafhankelijke tests te vinden. Wat mensen ook vinden van Waypoint, al die tests ondersteunen wél het verhaal van Waypoint.....

Goed verhaal Jan.
Alleen de laatste regels..hm. zij werken daar nog met oud materiaal betr. de TTR en blijven bij hun mening, kennen nieuwe features niet eens. (zelf geconstateerd)
Mijn TTR heeft nieuwste software en nieuwe onderdelen en werkt perfect.
dan moet je wel je mening durven/kunnen herzien.

Het is ook heerlijk om met de TTR gewoon de route te volgen van A naar B via C en te genieten van alle weggetjes zonder dat je gepland hebt.
Soms rij ik expres verkeerd en volg wat later de rectificatie. Wéér nieuwe weggetjes.
Prachtige uitvinding :] :] :]
 
Heb de tomtom rider nu bijna een jaar en ben er zeeer blij mee. De routes haal ik veelal van gpstracks.nl en heb er zo al heel wat bijna foutloos gereden.

Bediening is erg eenvoudig, ik heb er een 4GB kaartje ingedaan om alle routes ook te kunnen bewaren. Dat heel europa erop zit is super, als ik naar de usa ga dan schaf ik alle usa kaarten voor slechts 99 dollar(dacht ik) ook aan. die komen er dan gewoon bij te staan.

Deze week heb ik tyre eens bekeken, lijkt wel aardig om daar zelf de routes mee te maken want dat missen we nog bij tomtom, dat is dan weer mooier bij garmin.

Google maps(niet google earth dat vind ik niet echt overzichtelijk) met een mooie routeplanner zou zeer welkom zijn.

Bedankt voor de tip! Ik heb zelf een Tomtom one. Niet bedoeld voor op de motor, maar doet het perfect in het kaartenvak van de tanktas. Geen geluid natuurlijk, gewoon af en toe op het display kijken.

Binnenkort dus eens een echte route rijden. Ben benieuwd of dat wat wil...
 
Als je de TTR alleen op die manier gebruikt (noem het maar de "op de bonnefooi" methode....) is er niks mis mee. De TomTom software is op zich prima geschikt voor "A naar B" werk. Is dat het enige dat je wilt, dan ben je wat mij betreft gek om meer geld uit te geven voor een Zumo oid.
Op het moment dat je meer verwacht van een Satnav op een motor, dan blijf ik zeggen dat een Garmin de betere keus is. Natuurlijk, met wat kunst- en vliegwerk (omzetten van routes etc.) is met de TTR best nog wat meer te doen. Maar in dat geval span je het paard achter de wagen.

De vraag moet niet zijn welk apparaat het beste is.
De vraag moet zijn welk apparaat het beste past bij JOUW manier van motorrijden, uiteraard speelt budget daar ook een rol bij.

Dat is ook de reden waarom tevreden TTR eigenaren en Zumo (of andere types) eigenaren het nooit eens zullen worden. De één is perfect tevreden met een relatief eenvoudig apparaat, waar de ander gewoon meer of andere eisen stelt. Da's dus appels met peren vergelijken.
Sommige mensen werken naar volledige tevredenheid met een PDA als Satnav. Ik moet er niet aan denken, dat geëmmer met een Otterbox of tanktas. Hebben die mensen dan ongelijk? Nee, voor hun werkt het naar tevredenheid en ze zijn nog een stuk goedkoper uit ook.

Ik heb lang getwijfeld over een TTR of Zumo. Het scheelt toch aardig wat geld en ik moet er ook gewoon voor werken. In de auto vind ik zo'n TT een prima ding. Maar uiteindelijk vond ik de extra mogelijkheden, juist voor gebruik op de motor, van de Zumo de doorslag geven.
Ook de ruim 400 Eurie voor een TTR is nog een hoop geld, al helemaal als het apparaat niet doet wat ik er van verwacht. Dát was voor mij de reden om er wat meer geld aan uit te geven en te kiezen voor de extra mogelijkheden van de Zumo. Dan weet ik tenminste zeker dat ik een voor mij bruikbaar apparaat heb.
Wil dat dan zeggen dat de tevreden TTR eigenaren ongelijk hebben? Vanuit hún standpunt niet, zoals ik duidelijk hoop te hebben gemaakt.
 
Je hebt zeker gelijk. Gedoe met een TT in een tanktas is natuurlijk helemaal niets. Een Tomtom Rider oid is absoluut veel makkelijker op de motor.
Ik gebruik mn TT enkele keren per jaar op de motor, en twee keer per week in de auto. Ik wilde niet de meerprijs betalen voor een Rider, omdat ik hem zelden op de motor gebruik.

Voor sporadisch gebruik op de motor is de Tomtom one denk ik wel redelijk geschikt. Binnenkort de Noord-west Friesland route rijden. Dan weet ik meer :P
 
tsja, JanB, ik had al gezegd dat ik de discussie niet meer aanga. Inmiddels weet ik voldoende uit mijn ritten met Garmin-bezitters.
 
Goed veel wijzer word ik er nog niet van :) ,ook de gebruikte termen klinken me vreemd in de oren.Maar dat vertelt miss meer over mij dan over jullie (no worries) :X

Afijn wat ik van een apperaat verwacht is dat ik mooie routes kan rijden natuurlijk,maar ook routes downloaden en van mij woonplaats(De Wijk) naar bijvoorbeeld Leeuwarden rijden,of Utrecht of wat dan ook en dan via een route die in ieder geval niet over de snelweg gaat.Zelf routes maken,door bijvoorbeeld routes aan elkaar te plakken of gewoon helemaal zelf te maken.En de gereden route opslaan.

Dit verwacht ik ervan,en ohja als ik een keer met de auto ver weg moet (wintersport, etc) moet zoon ding ook naar behoren werken,mag wel voor die prijs.
Ik geef liever in 1 keer wat meer geld uit dan dat ik later moet denken,kut had maar wat meer uitgegeven.

BVD voor jullie reacties!!
 
Je wilt dus alle mogelijkheden mbt uitzetten van routes én je wilt 'm in de auto gebruiken? In dat geval, zeker als het wat meer mag kosten, zou ik gaan voor de Zumo 550 (zit meteen de hele bups bij voor montage in de auto).
Software om routes uit te zetten, hoop instelmogelijkheden, goed scherm (iets dat ik niet gelezen heb in de vergelijking met de TTR, maar het Zumo scherm is absoluut beter, helderder en scherper, ook in zonlicht) Dan ook nog het telefoonboek en als je dat leuk vindt, een MP3 speler.

Oh ja, hoewel ze door sommigen verguisd worden, kijk eens op de site van Waypoint, word je een hoop wijzer van in het gebruik van allerlei termen mbt Satnavs.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag voor het eerst met GPS gereden en op onbekende terrein is het wel lekker relaxed rijden... puur op de commando's afgaan, mij hoor je niet klagen.
 
Je wilt dus alle mogelijkheden mbt uitzetten van routes én je wilt 'm in de auto gebruiken? In dat geval, zeker als het wat meer mag kosten, zou ik gaan voor de Zumo 550 (zit meteen de hele bups bij voor montage in de auto).
Software om routes uit te zetten, hoop instelmogelijkheden, goed scherm (iets dat ik niet gelezen heb in de vergelijking met de TTR, maar het Zumo scherm is absoluut beter, helderder en scherper, ook in zonlicht) Dan ook nog het telefoonboek en als je dat leuk vindt, een MP3 speler.

Oh ja, hoewel ze door sommigen verguisd worden, kijk eens op de site van Waypoint, word je een hoop wijzer van in het gebruik van allerlei termen mbt Satnavs.

Ik meende het al maar met zulke bedragen wil je van te voren goed weten wat wel en niet kan.Maar zal nog ff wat bij klussen en schaf maar zoon Zumo an *O*
 
Misschien heb ik het gemist maar wat maakt nou dat een TTR niet zou deugen of dat een Zumo niet zou deugen ?

Ik kan met beide routes plannen, routes rijden, en natuurlijk ook van A naar B. Ik kan ook met beiden routes van anderen inlezen. Dus zal het toch een beetje op details aankomen ?

Ik heb ook beide apparaten tegelijkertijd met dezelfde routes bezig gezien en kan nou niet zeggen dat er groot onderscheid is als je het eerlijk bekijkt toch ?

Kent iemand trouwens deze software:
Telefonie - Coolblue - alles voor een glimlach
 
Laatst bewerkt:
Dat is een discussie die niet zal verstommen. Maar goed.....

Het programma ziet er leuk uit en het is ook niet erg duur. Makkelijk voor vakanties. Maar waarschijnlijk meer bedoelt voor gebruik met de auto dan met de motor.
 
hebt zeker gelijk. Gedoe met een TT in een tanktas is natuurlijk helemaal niets. Een Tomtom Rider oid is absoluut veel makkelijker op de motor.
Ik gebruik mn TT enkele keren per jaar op de motor, en twee keer per week in de auto. Ik wilde niet de meerprijs betalen voor een Rider, omdat ik hem zelden op de motor gebruik.

Voor sporadisch gebruik op de motor is de Tomtom one denk ik wel redelijk geschikt. Binnenkort de Noord-west Friesland route rijden. Dan weet ik meer Triumph Daytona 675

Nou eh, toevallig ben ik wel met de tt in de tanktas naar griekenland gereden. Headsetje van lidl eronder en de ander in mij oor en rijden maar. Geen probleem.
 
Goed veel wijzer word ik er nog niet van :) ,ook de gebruikte termen klinken me vreemd in de oren.Maar dat vertelt miss meer over mij dan over jullie (no worries) :X

Afijn wat ik van een apperaat verwacht is dat ik mooie routes kan rijden natuurlijk,maar ook routes downloaden en van mij woonplaats(De Wijk) naar bijvoorbeeld Leeuwarden rijden,of Utrecht of wat dan ook en dan via een route die in ieder geval niet over de snelweg gaat.Zelf routes maken,door bijvoorbeeld routes aan elkaar te plakken of gewoon helemaal zelf te maken.En de gereden route opslaan.

Dit verwacht ik ervan,en ohja als ik een keer met de auto ver weg moet (wintersport, etc) moet zoon ding ook naar behoren werken,mag wel voor die prijs.
Ik geef liever in 1 keer wat meer geld uit dan dat ik later moet denken,kut had maar wat meer uitgegeven.

BVD voor jullie reacties!!

Uit mijn eigen ervaringen met verschillende navigatieapparaten kan ik je in iedergeval zeggen dat de TomTom Rider prima voldoet aan jouw eisen :)
 
Mmmmm,toch hoor ik van anderen weer andere geluiden (ik noem geen namen) maar afijn,ik wil hier niet een discussie op laten waaien,zou zonde voor het topic zijn.

Keb al een keuze gemaakt

Bedankt voor jullie reacties,en miss tot later als ik vragen heb hoe zoon ding werkt :)
 
Volgens mij zijn dat van die discussies die lijken op welk merk motor het beste is *O*

Niet helemaal...... misschien vind jij Harley de beste motor ter wereld (gokje.... 8-) ), maar jij gaat die Harley toch niet aanprijzen als uitstekend geschikt voor circuitgebruik? NEE....niet antwoorden..... :+

Dat is wat hier wel gebeurt. Twee duidelijk verschillende apparaten en toch blijven mensen beweren dat ze eigenlijk precies hetzelfde zijn...... Daar heeft een toekomstige koper gewoon niks aan. Er zitten een aantal duidelijke verschillen tussen de TTR en de Zumo. Geef ze aan en laat de toekomstige koper z'n keus bepalen. Zo moeilijk is dat toch niet?
 
Twee duidelijk verschillende apparaten en toch blijven mensen beweren dat ze eigenlijk precies hetzelfde zijn......

_O- ROFLMAO _O-

Altijd mooi, mensen die allerlei testen hebben gelezen en daaruit een spijkerharde conclussie trekken en menen dat het niet anders is en kan zijn _O-

Veel plezier met het prediken van het Garmin geloof :W

Ondertussen rij ik wel weer een lekkere toer met mijn TTR wat volgens jou niet kan :W ;)
 
LEZEN blijft een kunst...... Jij kwam duidelijk niet verder dan de TTR reclamefolder..... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan