tom tom route vraag

rutgertjuh

MF veteraan
Donateur
16 jun 2004
19.330
7.031
Nijkerkerveen
Ik heb een tom tom op mijn motor.
Het model weet ik zo uit mijn hoofd niet.
Soms maak ik routes op de computer en die laadt ik dan naar de navigatie.
Op zich gaat dat prima.
Maar zo af en toe, als ik de route dan op start dan maakt hij er wat anders van.
Ik krijg dan geen melding dat hij gaat herberekenen oid.

Een paar weken terug een route vanuit limburg naar duitsland.
Alles binnendoor over kleine weggetjes.
De navi stuurt me gewoon de snelweg op en laat mij over allemaal grote wegen rijden.

Er zal vast in mijn instellingen iets niet goed staan, maar ik kom er niet uit......
 
Ik heb een tom tom op mijn motor.
Het model weet ik zo uit mijn hoofd niet.
Soms maak ik routes op de computer en die laadt ik dan naar de navigatie.
Op zich gaat dat prima.
Maar zo af en toe, als ik de route dan op start dan maakt hij er wat anders van.
Ik krijg dan geen melding dat hij gaat herberekenen oid.

Een paar weken terug een route vanuit limburg naar duitsland.
Alles binnendoor over kleine weggetjes.
De navi stuurt me gewoon de snelweg op en laat mij over allemaal grote wegen rijden.

Er zal vast in mijn instellingen iets niet goed staan, maar ik kom er niet uit......
Helaas, kunnen we niets mee als je zelf niet weet wat voor navigatie je hebt.

Is de navigatie van voor, of na 2014?
 
Wat voor programma gebruik je voor het maken van routes?
MyDrive bijvoorbeeld maakt automatisch een route, en een track.
De rest van al die software weet ik zo niet.
 
Ik maak ze online. Via de site van TT.
Ik zou ook niet weten of het anders kan.
Ik denk dat dat myDrive is. Waarschijnlijk geen MRA.

Nu loop ik eigenlijk vast omdat ik de voorganger heb uit 2013, zonder track mogelijkheid.
Ik heb hier allemaal dus geen ervaring mee, hoe het exact zit en moet.
 
Eigenlijk kan dat niet gebeuren dat als de track overal binnendoor gemaakt is, dat de TomTom je dan alleen maar over grote wegen stuurt. Als het echt een track is tenminste.

Maar je gebruikt MyDrive en volgens mrGPS kan er dan eigenlijk weinig mis gaan.


Hier houd het voor mij op, vannacht of morgen zullen er wel anderen reageren die er zelf ook mee werken.
 
Moet je niet gewoon iets simpels, als herberekenen, uitzetten in je menu?
Of vermijd snelwegen aanvinken.
Ik noem maar iets wat in me opkomt.
 
Moet je niet gewoon iets simpels, als herberekenen, uitzetten in je menu?
Of vermijd snelwegen aanvinken.
Ik noem maar iets wat in me opkomt.
Herberekenen kun je bij TomTom niet uitzetten.
Dat zal die altijd doen, behalve bij een GPX track, dat is een kruimelspoor.

Het zou kunnen dat Rutger misschien gewoon het voorheen gebruikelijke ITN formaat gebruikt, dan gaat het ook mis.
Maar ik weet niet of dat mogelijk is in MyDrive, want die maakt er uiteindelijk automatisch een track van, na klikken verzend naar de TomTom.

Tenminste, dat lees ik in de uitleg over MyDrive.

Als het misgaat, dan gaat het mis buiten de TomTom, dus in MyDrive waarschijnlijk.
Je kunt in MyDrive inderdaad vermijd snelwegen aanvinken.
Je kunt alles vermijden aanvinken trouwens.

Maar als MyDrive van de gemaakte route eenmaal een GPX-track gemaakt heeft, dan kan er daarna eigenlijk weinig mis gaan bij het exporteren naar de TomTom.
De instellingen in het menu van de TomTom hebben dan geen invloed meer.
 
Laatst bewerkt:
Als je een route maakt in MyDrive en deze naar de TomTom Rider 4x0/5x0 stuurt heb je twee opties.

1 - Verzend Tussenstops
Nu zullen alleen de Stops (route punten) die je in MyDrive hebt aangemaakt voor deze route direct worden verzonden naar de Rider. (Max 20 Stops) Deze route is dan direct actief op je Rider (of zodra je deze aanzet) Het rijden werkt hetzelfde als een .ITN route die je met USB kabel om Micro-SD kaartje op de Rider zet. (max 255 Stops) Je zult alle Stops in volgorde moeten afgaan en de Rider gebruikt de ingestelde routevoorkeuren op de Rider om de route te berekenen. (b.v. snelste route + off-road vermeiden) Om niet op snelwegen even kronkelwegen of kortste route selecteren i.p.v. snelste route.

2 - Sla op in mijn routes + Synchroniseer deze Route als Track
Nu zal MiDrive een zeer exacte beschrijving van het in MyDrive getonde pad over de wegen opslaan onder "Mijn Routes" op de Rider. (hierbij gaan de Stops verloren) Bij het laden van deze Track zal de Rider er een Route van maken die over toegankelijke wegen loopt op zijn kaart. Deze route zal de geladen Track zo goed mogelijk volgen. Bij verkeerd rijden zal hij snel een route berekenen terug naar je Track. (In dit geval is de kans dat je op snelwegen komt die niet in de route zaten zeer klein.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan