TomTom 930 op de motor?

weer een frank

Die hard MF'er
5 jul 2005
562
0
Utrecht
Ik overweeg een TomTom 930 te kopen en die ook te gaan gebruiken op de motor.

Ik snap dat dat ding daar eigenlijk niet voor bedoeld is vanwege robuustheid en waterbestendigheid. Dus dat neem ik op de koop.

De vraag is dus of er mensen zijn die iets dergelijks hebben uitgeprobeerd en waar je op moet letten.

Zijn er bijvoorbeeld bevestigingsmogelijkheden. Ik hoorde het gerucht dat er 'cases' zijn waar je zo'n ding in kan plaatsen en die wel op de motor te bevestigen zijn.

Iemand nog tips?
 
Dit iets? Linkje

Verder past'ie misschien wel in één van de Otterboxen. In combinatie met een Ram Mount is dat een waterdichte en robuuste oplossing...

Of in dit ding van GPSMOTORRAD. Daar is ook wat meer over te vinden hier op het forum.
 
Laatst bewerkt:
Ha die Hertog, ik wist niet dat je met een Garmin een TomTom kon bevestigen. Weer wat geleerd. :+

Maar even serieus. Ik heb net mn Garmin verkocht omdat ie me niet beviel, dus da's voor mij geen optie.

Wat voor Garmin was't... :?

Ken me haast niet voorstellen dat ie niet beviel... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook een garmin is niet heilig.

Ik kan me (als garmin gebruiker) goed voorstellen dat als je van tomtom af komt de garmin nogal wat ogen en haken heeft. Een tomtom is akelig gebruiksvriendelijk, alles is logisch en verzorgd, en dat wil bij garmin wel eens anders zijn.

Waarom ik dan toch bij garmin blijf heeft te maken met het mapsource gebeuren/tourmogelijkheden. Deze zijn in mijn ogen weer vele malen beter, maar zodra er een andere fabrikant komt met een motor geschikt systeem (geen rider1 of 2) dat wel aan mijn verwachtingen voldoet, dan zal ik zeker overwegen om een overstap te wagen!

:]
 
Wat voor Garmin was't... :?

Ken me haast niet voorstellen dat ie niet beviel... ;)

Het was een Zumo 550. Heb m 2 maanden gebruikt, zowel met de motor als in de auto. Zeker 5.000km mee gereden. Daarvoor had ik een TTR v1.

Net een TomTom 930 gekocht, wat een feest *O*

Maak hier nog wel wat foto's als ik de tips van Tha_Biker heb nagetrokken.
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen TomTom rider???

Via het progamma Tyre kan je er routes op zetten en maken

Dat kan je met alle Tommies. De 930 is het topmodel van TomTom.

Vandaag 800km mee gereden.

tomv1.jpg


tomv2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan