Tomtom bevestigen op stuur

stinuswr

MF'er
4 nov 2011
209
0
Hallo !


Ik heb sinds enkele weken een 12volt voorziening in mijn Yamaha XT 660 X.

Ik ben in het bezit van een auto gps TomTom One :
TomTom-ONE-140s-2.jpg


Ik zou deze graag op mijn stuur bevestigen. Voordien maakte ik deze gps vast met colsonbandjes en ducktape, ben hem nooit kwijtgespeeld maar zou toch graag iets stevigers hebben en zodat ik de gps van de motor kan afhalen als ik hem ergens heel even moet laten staan.

Wat raden jullie aan van eventuele zakjes of bevestigingssteunen of dergelijke ?


Groeten *O*
 
MediaMarkt heeft daar standaard oplossingen voor. Ik heb hem ook op het stuur geschroefd, in mijn geval voor de originele TomTom one. Zit als een huis.
 
Heb ook gewoon een auto tom tom, weet niet zeker hoe dit heet maar komt bij de Halfords vandaan met veel verschillende soorten en maten, voor een schappelijk prijsje
large


MediaMarkt heeft daar standaard oplossingen voor. Ik heb hem ook op het stuur geschroefd, in mijn geval voor de originele TomTom one. Zit als een huis.
zon zelfde idee :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al vier jaar een Ram-Mount en zal er nog jaren mee doen.
Heeft nu al op een voertuig of zes dienst gedaan.
En heb nu een GPS laptimer ook aangepast naar de kogel.
Kan snel wisselen van Garmi navigatie naar circuit only laptimer.
Perfecte investering dat ding. *O*

De rest is gefreubel. :P
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een houder gefrabriekt voor de Mio.Moet nog aangesloten worden, maar als je handig bent kun je zelf zoiets wel maken. Materiaal is alu 1,5 mm en tochtstrip aan binnenzijde tegen beschadigingen van trillingen.
full


full


full
 
Hou er wel rekening mee dat gewone TomTom's voor de auto niet zo schok-bestendig zijn als TomTom's voor de motor.

Ik zelf heb dan een motor TomTom en die heeft een speciaal bevestigkitje meegeleverd die je dan heel makkelijk op je stuur kan bevestigen! (Ram-Mount)
 
Niet waterdicht en minder schokbestendig dan de versies speciaal voor motorrijders.

Je kunt beter een motor-versie hebben die je ook in de auto gebruikt dan andersom.
Minder schokbestendig heb ik nooit wat van gemerkt..... Wel van verroeste oplaadstekkers.
Autoversie is in ieder geval een stuk goedkoper en ligt qua ontwikkeling een paar jaar voor op de TomTom rider.
 
Bij mediamartk heb je van hama een stuurhouder, waarbij je los verschillende opzetstukjes voor verschillende modellen tomtom kunt kopen. Heb deze ook voor mijn tomtom
 
Ik gebruik een hoedje van GIVI aan het stuur waar zowel een TomTom als mijn telefoon met navigatie in kan. Werkt ook prima!
 
Niet waterdicht en minder schokbestendig dan de versies speciaal voor motorrijders.

Je kunt beter een motor-versie hebben die je ook in de auto gebruikt dan andersom.
En dan nog... Ik heb een prachtig topmodel van TomTom in de auto zitten..en het een oude One v3 in de kast liggen. Die verkopen zal misschien 30euro opleveren? Oftewel voor dat geld neem ik de gok wel om hem eens op de motor te zetten. :Y
 
Oké bedankt ! Ik ga volgende week eens naar de mediamarkt. Indien ze me daar niet kunnen helpen ga ik zelf maar wa knutselen of zo'n RAM-mount aanschaffen !
 
Ik heb op m'n xt660r (zelfde stuur en dashboard) m'n Zumo 220 met een u-bolt ram mount bevestigd. De nav past precies tussen het remvloeistof reservoir en dashboard. Ziet er netjes uit en is erg stevig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de auto tomtom altijd in het kaartleesvak van een kleine tanktas. Aangezien de auto tomtom niet zo schokbestendig en waterdicht is, vind ik het dus verstandiger om de tomtom boven in de tanktas te doen.
 
In de mediamarkt geweest, daar hadden ze niets. In de auto5 ook niet.
Ik ga dus eerst zelf iets proberen te knutselen :)
 
:W Oma,

Ik heb een soort telefoonhoesje waar mijn TT XXL precies in past, aan de achterzijde zitten 4 sleufjes (Stanleymesje, links&rechts en boven&onder) waar klittenband doorheen is gehaald. Beetje strak om het stuur heenwikkelen en gaan!
Ritsje zit aan de onderkant zodat ik ook de voeding er in kan pluggen.
Is geloof ik redelijk spatwaterdicht en zit niet vastvast om eventuele schokken op te vangen.
Kan wel eens een foto maken mocht je willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan