Tomtom go app, kan route niet maken, gpx bestand

Skip1972

MF'er
24 mei 2020
193
83
Ik heb op mijn Android telefoon de TomTom go app. Soms download ik gpx routes en rijd deze. Dat gaat over het algemeen wel prima.
Nu heb ik een route, die ik in TomTom My Drive prima zie, maar op de telefoon in de app, zegt ie, geen route mogelijk.... Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
 
Zijn de gebruikte wegen beschikbaar op de geladen kaarten?
MyDrive kent meer wegen dan de kaarten van de GO app.
(Of zetten er restricties in de weg)
 
Vreemd ik kan de route gewoon opstarten in mijn TomTom GO app V3.1.
Wat heb je bij vermijden aan staan. En is de kaart van dit deel van Duitsland geladen.
 
Soms....kan je je zelf wel voor het hoofd slaan....Duitsland er bij opgezet....route laad mooi...
thnx voor de tip Roadrider!
 
Zelfs op de iPhone werkt het. Heb je de kaart van Duitsland wel op je telefoon staan?

Edit: zie dat je zelf ook net tot die conclusie was gekomen 😉👍
 
Heb volgende kaarten: belgie, duitsland west & zuidwest, frankrijk centraal & noordoost, luxemburg, zwitserland, nederland.
Wat kan er dan nog ontbreken?
 
Screenshot_20220617-174608_GO.jpg


Net even geprobeerd, maar bij mij gaat het wel. Heb wel de kaart van heel Europa er op staan. Misschien moet jou Frankrijk Zuid er ook nog bij?
 
Bij mij lukt het nu ook.
Waarom nu wel? Geen idee.

wat denk jij: is deze rit te doen op 1 dag?
Lijkt me wel te doen op 1 dag. Maar met pauzes e.d. lijkt met dat je er langer over duurt dan die aangegeven 6:35. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik zou vroeg weggaan, en op tijd tanken. Het is niet zoals in Nederland dan er om de 5km een tankstation zit
 
Volgende probleem, zucht.
ik heb 7 routes (voor een trip naar de Franse Alpen) geïmporteerd in TomTom MyDrive.
in go navigatie app zie ik 6 routes.
wat kan er mis zijn met deze route
 
Ik heb een tomtom en verbaas me steeds meer hoe ongebruiks vriendelijk dit systeem is.
Eerst dacht ik zal wel aan mij liggen sta nu op de camping en staat een andere motorrijder die zit er ook al mee te kutten.
Hij wil iets simpels doen een route downloaden en krijgt dat niet voor elkaar via de app.

Vervolgens wil im een route met hem delen mm lukt niet steek een geheugen kaart er in lees ik, dat kan toch via bluetooth nee dat lukt ook niet .

Ja werkelijk sta je daar gewoon de simpelste dingen werken niet zo nerd proef waarom.....
..

En tomtom verbaasd zijn dat iedeen zijn telefoon

Krijg elke keer melding die ik weg klik laadpalen ,euh heb toch aangegeven dat ik die poi niet wil.
Als ze nu eens luisteren naar de meeste mensen hoe zij de navigatie willen gebruiken.
 
Ik heb een tomtom en verbaas me steeds meer hoe ongebruiks vriendelijk dit systeem is.
Eerst dacht ik zal wel aan mij liggen sta nu op de camping en staat een andere motorrijder die zit er ook al mee te kutten.
Hij wil iets simpels doen een route downloaden en krijgt dat niet voor elkaar via de app.

Vervolgens wil im een route met hem delen mm lukt niet steek een geheugen kaart er in lees ik, dat kan toch via bluetooth nee dat lukt ook niet .

Ja werkelijk sta je daar gewoon de simpelste dingen werken niet zo nerd proef waarom.....
..

En tomtom verbaasd zijn dat iedeen zijn telefoon

Krijg elke keer melding die ik weg klik laadpalen ,euh heb toch aangegeven dat ik die poi niet wil.
Als ze nu eens luisteren naar de meeste mensen hoe zij de navigatie willen gebruiken.
helemaal met je eens. Dan server weer niet bereikbaar, dan weer niet te uploaden. Dan werkt synchroniseren weer niet. Mijn POI zie ik weer niet op TomTom Drive. Ik kom uit de techniek, het is kleuterschool kwaliteit. Ik kan niet anders concluderen dat dit totaal geen prio heeft voor TomTom en dan te weten dat ze ondertussen mijlen achterlopen op de Garmin XT
 
Ik heb hem ff ingeladen op mijn PC. De geïmporteerde route is bij mij direct OK, Bij "de snelste" zegt TT dat die niet compleet is.. . Gewoon ff inladen en opslaan op de PC, daarna synchroniseren. Tsja TomTom, wat moet je er van zeggen
Lukt me nog niet.
ik heb de laatste 40 km gedeleted.
dan lukt het wel.
rarara?
 
Terug
Bovenaan Onderaan