Tomtom go app, kan route niet maken, gpx bestand

We zullen onze plan wel trekken.
de anderen hebben een Garmin.
Dat niet alles van een leien dakje loopt, kan ik aanvaarden.
Maar het is telkens zo’n lange zoektocht naar de oorzaak.
De juiste duidelijke foutmeldingen zou al veel oplossen , werk aan de winkel TomTom
 
Ik haal tegenwoordig de route door kurviger heen, en sla hem dan op als route en track, dan laad ik hem via internet (mydrive) die gps file, altijd wel 1 van de 2 die werkt dan. Klinkt omslachtig, maar als het niet werkt zoals het moet, dan moet het maar zoals het werkt.
 
Goedemorgen,

Sinds vorige jaar gebruik ik ook de TT app. Opzich heel fijn, laad snel, werk prima etc.

Ik ervaar ook problemen met het 'geen route mogelijk', dat is wel erg vervelend. Af gelopen zomer heb ik een tourtje met een maatje door Oostenrijk, Italie, toen weet naar Oostenrijk weer Italie en via Zwitserland en weer terug terug naar Oosterijk. Alle juisten kaarten hebben we beide op de telefoon. Soms konden we routes niet inladen en de volgende dag weer wel. Dat is natuurlijk reuze vervelend als je in het buiteland van hotel naar hotel rijd en juiste over bepaaalde passen wil rijden rijden etc ( daar maken we de routes voor, althans ik ).

Waar volgens mij een knel punt zit is het volgende. Routes maken deed ik vroeger via tyre ( goede oude tijd ) en tegenwoordig via my route. Op 1 of andere manier vind ik het vanuit my drive minder fijn om routes te maken. Als er een weg afsluiting of iets dergelijk in zit en de route in ingeladen vanaf my route kan hij de route niet (her)berekenen vermoed ik. De mensen die de storing ook krijgen, maken jullie de routes ook in andere programma's. Ik denk dat het vanuit een ander programma een soort statisch ( als een track ) werkt ofzo. Als er dan een actuele afsluiting / rondleiding in zit kun je hem niet openen

Een oplossing kan zijn om het via TTmydrive routes te maken. Of heeft iemand nog andere suggesties mbt de foutmelding en of om het te omzeilen dat hij hem toch altijd kan inladen er vanuit gaande dat het probleem zit routes ta maken in een ander programma dan TT?
 
Ik maak mijn routes via kurviger.de en soms haal ik die route dan door gpsshaper.
In kurviger kun je aangeven om alleen de tussenpunten (max aantal kun je aangeven maar 50 is vaak genoeg) te geven of om er een track van te maken.
 
Ik heb z'n beetje alle apps getest en ik blijf tom tom go de fijnste app vinden.
Ik had ook steeds geen route mogelijk. Oplossing was simpel, route ging door Duitsland en ik had die kaart niet gedownload.
 
Ik maak mijn routes via kurviger.de en soms haal ik die route dan door gpsshaper.
In kurviger kun je aangeven om alleen de tussenpunten (max aantal kun je aangeven maar 50 is vaak genoeg) te geven of om er een track van te maken.
Ja precies. Dus vanuit Kurviger is dat probleem nooit opgetreden met de tt app?
 
Ik heb z'n beetje alle apps getest en ik blijf tom tom go de fijnste app vinden.
Ik had ook steeds geen route mogelijk. Oplossing was simpel, route ging door Duitsland en ik had die kaart niet gedownload.
Ik wil de TT app ook het liefst blijven gebruiken. De app vinden we fijn. Alleen het geen route mogelijk heel vervelend. volgens mij heeft het nog steeds met weg afsluitingen te maken en dan hij niet kan herberekenen, de routes kan aanpassen / omleiden maar dat het punt vd route die op de afgesloten weg staat.

Ben benieuwd of iemand daar nog iets over kan zeggen / een oplossing heeft.
 
Standaard staat in mytomtom niks op vermijden, maar in mijn TomTom app staan veerpont en zandwegen wel uit, misschien dat er een tussenpunt net naast de weg staat en dus een zandpad moet worden genomen?
 
Standaard staat in mytomtom niks op vermijden, maar in mijn TomTom app staan veerpont en zandwegen wel uit, misschien dat er een tussenpunt net naast de weg staat en dus een zandpad moet worden genomen?
Ook dat is niet het geval helaas.

Voorbeeld: voor de vakantie heb ik vaker even op verschillende dagen de routes gecheckt. Bij 1 route kon ik hem op sommige dagen wel openen en sommige dagen niet. Vandaar mijn vermoeden dat het met wegafsluitingen te maken heeft. Gaat die route over de weg vd wegafsluiting krijg je dus denk ik geen route mogelijk. Dat is volgens mij t meest voor de hand liggende scenario. Als er dingen qua route ( zandweg bijv ) aan / uit staan zou het altijd wel of niet moeten kunnen laden.

Echter uitgaande van weg afsluitingen dan valt niet zoveel aan te doen vrees ik?!
 
Ook dat is niet het geval helaas.

Voorbeeld: voor de vakantie heb ik vaker even op verschillende dagen de routes gecheckt. Bij 1 route kon ik hem op sommige dagen wel openen en sommige dagen niet. Vandaar mijn vermoeden dat het met wegafsluitingen te maken heeft. Gaat die route over de weg vd wegafsluiting krijg je dus denk ik geen route mogelijk. Dat is volgens mij t meest voor de hand liggende scenario. Als er dingen qua route ( zandweg bijv ) aan / uit staan zou het altijd wel of niet moeten kunnen laden.

Echter uitgaande van weg afsluitingen dan valt niet zoveel aan te doen vrees ik?!
ik heb dit ook wel eens gehad....de ene keer wel en de andere keer niet.... had ik geen satelietbereik in huis..😇
Toen ik daarachter was ging ik even bij het raam staan als het niet lukte en dan ging het wel.goed....
 
Lees net dit topic...
Ook ik gebruik de TT app op de gsm. heb een abonnement voor 0,99c per maand en werkt prima.
Begrijp ik nu dat het mogelijk is om een gpx bestand in deze TTapp te krijgen en op die manier een vooraf gemaakte route te rijden?
Ik dacht altijd dat alleen Garmin met GPX werkt en TT met iets anders....
 
Klopt op de pc via de my drive. Daar kun je zelf een route maken of een gpx route toevoegen en die koppelen aan je tt go app
 
Nee, routes moet via de website (website kun je ook met je mobiel benaderen, maar moet je wel aangeven dat je de desktop versie wil gebruiken).
 
ik heb dit ook wel eens gehad....de ene keer wel en de andere keer niet.... had ik geen satelietbereik in huis..😇
Toen ik daarachter was ging ik even bij het raam staan als het niet lukte en dan ging het wel.goed....
Als dat het is 🤪.

Echter denk ik het niet helemaal is. Ik kon namelijk route 1 wel laden, route 2 niet en vervolgens route 1 wel ( om het te proberen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan