TomTom Go Mobile

Ja dat had ik dus inderdaad. Het mooie van het navigeren met de telefoon is dat je op je telefoon Kurviger een rondje laat uitstippelen vanuit je huidige locatie en dit direct kunt rijden. Helaast werkte dit nu dus niet, omdat het eindpunt hetzelfde is als het startpunt en de tomtom stuurt me dus gewoon naar het einde toe.

Hoe stel je in dat je naar het beginpunt kan rijden of dat je zo in de route instroomt?

De eenvoudige methode is om in Kurviger.de na het genereren van de rondrit het Rode eindpunt te verslepen naar een punt iets verder terug op de route.
En hierna pas de track te exporteren.
 
Denk dat het in een navigatie ook gaat.
En zo'n smartmobieltje ken dat niet :?


Tuurlijk wel, ik kan hem in de MRA app aanpassen als ik wil.
 
Het gaat wel inderdaad, maar omdat je werkt met kurviger, myride en tomtom go is het even zoeken waar je het beste kan wijzigen.
 
Er staat;
Zodra de update beschikbaar is, kunnen gebruikers van de oude versie hun lidmaatschap meenemen naar de nieuwe versie. In-app aankopen worden wel omgezet in abonnementen die automatisch vernieuwd worden.
Je betaalt dan dus uiteindelijk €18 per jaar, wat iets goedkoper is dan de vorige versie.


Er lijkt dus niet veel te veranderen voor bestaande gebruikers al worden het wel abonnementen die automatisch vernieuwd worden.

En CarPlay is wel een handige toevoeging voor veel auto's. Nu nog hopen dat Android Auto binnenkort ook ondersteund gaat worden in NL en door TomTom.
 
Ik gebruik recent een Blackview 6800 Pro zonder simkaart.
Met Tom Tom Go mobile , werkt perfect .
Ik heb het jaarabonnement genomen.
Thuis via wifi kaarten downloaden , thuis via de pc Tom Tom Mydrive ( routeplanner ) routes maken en deze worden in Go mobile ( wel synchroniseer deze route als een track op mijn systemen aanvinken ) geladen en rijden maar.
Dat gaat allemaal zonder 3 of 4 G.
Maar hoe monteer je je navigatie of telefoon dan?
 
Er lijkt dus niet veel te veranderen
Nou, dat van die kaarten is wel mooi: zelf samenstellen en wekelijkse updates.

Allereerst kun je kaarten op maat downloaden. In plaats van dat je een heel gebied zoals Benelux of West-Europa moet downloaden, kun je nu kiezen voor kaarten op landen- en regioniveau. Deze kaarten zijn tussen de 300 en 500MB groot en je kan daardoor dus je eigen kaartenpakket samenstellen. De kaarten worden overigens ook wekelijks geüpdatet, zodat je kaarten sneller bijgewerkt zijn met de nieuwe verkeerssituaties.
 
Als test de TomTom go app geïnstalleerd op mijn iPhone 11 en paar korte test ritjes gemaakt. Ook de MyDrive app geïnstalleerd en kan hierin routes maken en opslaan. In de TomTom go app kan ik echter geen functie vinden om deze route in te lezen / te starten. Hoe werkt dit bij jullie?
 
De TomTom Navigation App voor de iPhone heeft geen ondersteuning voor het synchroniseren van routes asl track vanuit MyDrive. Apple geeft hier geen toestemming voor.

Op dit moment werkt het ook niet voor de nieuwe 2.X NDS versie voor Android. TomTom heeft belooft dat deze functionaliteit voor Android terugkomt. (versie 1.18 werkt het nog wel)
 
Tomtom zag er hoopvol en gebruiksvriendelijk uit, maar dit is een domper! In de handleiding en op site van Tomtom staan de functies beschreven. Na nodige zoekwerk kom ik er inderdaad ook achter via: My Routes on TomTom Go Navigation app for iPhone

Vind het echt niet kunnen, dat je als groot bedrijf dit niet kunt fixen of over kan communiceren in meer dan een half jaar tijd. De app gaat zo weer van de telefoon en zoektocht gaat verder...... iemand nog tips?
 
Ik hoor goeie dingen over de app Scenic, maar persoonlijk nog geen ervaringen. Ik volg graag of er nog andere tips voorbij komen, zit met dezelfde vraag
 
Apple geeft hier geen toestemming voor.
Je kunt wel POI's/waypoints uit MyDrive synchroniseren, alleen geen routes. Apple zou het ene wel toestaan, maar het andere niet? Die logica ontgaat mij...

Die opmerking komt regelmatig terug, "het mag niet van Apple". Dat is echter onzin, gegevensuitwisseling is gewoon mogelijk. Via je eigen platform kan het al heel lang, en via bestandsuitwisseling is het ook al een tijdje mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt wel POI's/waypoints uit MyDrive synchroniseren, alleen geen routes. Apple zou het ene wel toestaan, maar het andere niet? Die logica ontgaat mij...

Die opmerking komt regelmatig terug, "het mag niet van Apple". Dat is echter onzin, gegevensuitwisseling is gewoon mogelijk. Via je eigen platform kan het al heel lang, en via bestandsuitwisseling is het ook al een tijdje mogelijk.

Het verbaasde mij ook maar dit is het antwoord wat ik kreeg van een TomTom insider.

Gelukkig geeft men nu wel aan dat zodra de Route sync geschikt is gemaakt voor NDS men deze ook weer wil proberen te introduceren op de iOS versie.
 
Ha ja, bij TomTom wordt al gauw de schuld gelegd bij Apple (gegevensuitwisseling of Bluetooth verbindingen), terwijl andere bedrijven daar geen problemen mee hebben...
 
De TomTom Navigation App voor de iPhone heeft geen ondersteuning voor het synchroniseren van routes asl track vanuit MyDrive. Apple geeft hier geen toestemming voor.

Op dit moment werkt het ook niet voor de nieuwe 2.X NDS versie voor Android. TomTom heeft belooft dat deze functionaliteit voor Android terugkomt. (versie 1.18 werkt het nog wel)

Hoi,

Net contact gehad. Pas na doorvragen geven ze toe dat deze functie er niet meer inzit. Ik heb een klacht ingedient omdat ook de oude versie connectiviteit met GPS kan verliezen op termijn.
 
Ha ja, bij TomTom wordt al gauw de schuld gelegd bij Apple (gegevensuitwisseling of Bluetooth verbindingen), terwijl andere bedrijven daar geen problemen mee hebben...

Ik lees toch veel meer problemen met Bluetooth BLE en iOS13. Oudere Bluetooth protocollen geven inderdaad geen probleem.
Maar ik ben met je eens dat TomTom beter naar zijn klanten moet gaan luisteren en de prioritijd voor het oplossen van problemen moet verhogen.
 
Ik heb dit weekend gereden met de 1.18 versie, maar deze liep toch heel regelmatig vast waardoor de app zich opnieuw moest opstarten. Dat is lastig met navigeren natuurlijk, maar nog lastiger is dat je dan niet terug komt in de app met navigatie maar met de route overview. Dit betekend dus iedere keer handschoen uittrekken, update melding wegklikken en op rijden drukken.

Ik heb nog een jaar abbo, maar op deze manier twijfel ik of ik dat blijf gebruiken. Wellicht overstappen naar mra met navigatie?
 
Ik lees toch veel meer problemen met Bluetooth BLE en iOS13. Oudere Bluetooth protocollen geven inderdaad geen probleem.
Maar ik ben met je eens dat TomTom beter naar zijn klanten moet gaan luisteren en de prioritijd voor het oplossen van problemen moet verhogen.
Bluetooth is het hele probleem toch niet? Het gaat er meer m dat de hele functionaliteit gewoon niet door tomtom in de app gebouwd is.

Ik heb een tijd Sygic gebruikt. Hiermee kon je ook routes inladen via dropbox. Werkte opzich prima, totdat Sygic geen dropbox meer ondersteunde. Het schijnt wel te kunnen via icloud, maar daarmee is het maken van 'adressen' weer een dingetje.

Ik zet mn geld voor nu in op Scenic. Totdat hierbij de functies weer afgenomen worden...
 
Waarom niet Osmand, met op de achtergrond TomTom Amigo voor verkeersinfo en flitsers, als hetgaat om GPX routes te rijden.
Voor van A->B en WW kan je ook prima Amigo gebruiken.
 
Bluetooth is het hele probleem toch niet? Het gaat er meer m dat de hele functionaliteit gewoon niet door tomtom in de app gebouwd is.

Routes laden direct vanaf het toestel via de app is inderdaad nooit in de app gebouwd.
Onderweg de tracks laden via MyDrive, de verkeersinformatie en Siri ondersteuning gaat via de MyDrive App en Bluetooth BLE. Dit werkt op dit moment niet goed met iOS 13. iOS 12 en Android werkt wel goed.

TomTom heeft een firmware update belooft maar die duurt langer als ik had verwacht.
 
Beeline lijkt me ook wel wat.
Klein en simpel.
Je kan de mobiel in je zak houden als je wilt en ziet alleen maar over hoeveel meter/Km je ergens af moet slaan.

Iemand (al) ervaring met Beeline?

 
Beeline lijkt me ook wel wat.
Klein en simpel.
Je kan de mobiel in je zak houden als je wilt en ziet alleen maar over hoeveel meter/Km je ergens af moet slaan.

Iemand (al) ervaring met Beeline?

Da's aardig aan de prijs, €230 kost die. Ze hebben ook een fietsversie die op het oog precies hetzelfde kan, maar die kost €120?
TomTom had een tijdje geleden ook zo'n apparaat, de VIO. Die kon meer dan deze, want die toonde ook nog een kleurenkaart op het scherm. Was ook een stuk goedkoper. Blijkbaar was het toch niet zo'n succes, hij wordt niet meer gemaakt.
Als een groot bedrijf als TomTom zo'n ding maakt is één ding, maar als je een (veel te duur) apparaat koopt van een onbekend bedrijfje zou ik er toch maar eerst goed over nadenken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan