Tomtom one nieuwe sd kaart

Alexnieuwenhuize

Die hard MF'er
15 aug 2010
779
0
Amstelveen
he,

Ik heb een tomtom one al een hele tijd liggen, wil hem nu eens op vakantie gebruiken. Het probleem is alleen dat er alleen benelux op staat, dus ik dacht koop een wat grotere sd kaart (zat vol) en haal ergens een kaart vandaan gooi dat er op en klaar.

Dat werkt dus niet :( heb sd kaart gekopieerd op harddisk daarna op nieuwe sd kaart). als ik de nieuwe SD kaart nou via laptop open gaat gelijk dat tomtom home aan, en werkt het gewoon kan ik updaten en alles doen. Als ik de sd kaart in de tomtom stop zegt ie dat het de verkeerde SD kaart is.

Ik heb toch niks illigaals gedaan? moet toch gewoon een grotere SD kaart kunnen gebruiken in deze tom tom.

hoop dat iemand weet wat ik fout doe.
 
Ik weet nog steeds niet wat ik fout doe, gekopieerd back up der op gezet werkt nog steeds niet. SD kaart in de pc herkent ie hem wel maar in de tom tom niet.
 
SD kaart geformateerd in FAT?

Alle (dus ook eventueel verborgen) bestanden naar de SD kaart gekopieerd?

Welke software staat er op je ONE, ondersteund deze wel SDHC kaarten. (nieuwste applicatie software downloaden met je andere kaart erin vanaf TomTom site)

Als je een exacte kopie hebt gemaakt en je kaart is goed geformateerd en je TomTom kan SDHC kaarten lezen, dan maakt de grote van je kaart niet meer uit.

Kleine kaart tot 2Gb is meestal gewone SD kaart, 4Gb is meestal een SDHC kaart
 
Laatst bewerkt:
Het probleem zit idd in SDHC, doe morgen nog een poging de Tomtom te vernieuwen met nieuwere Bootloader en Navcore ( wat dat ook inhoud). SD kaart zou moeten werken volgens alle fora van navigatie, maar ligt dus aan de software van tomtom one die nog geen SDHC ondersteunt.

Morgen dus even een poging doen dit te fixen en anders donder ik hem weg :P.
 
Het probleem zit idd in SDHC, doe morgen nog een poging de Tomtom te vernieuwen met nieuwere Bootloader en Navcore ( wat dat ook inhoud). SD kaart zou moeten werken volgens alle fora van navigatie, maar ligt dus aan de software van tomtom one die nog geen SDHC ondersteunt.

Morgen dus even een poging doen dit te fixen en anders donder ik hem weg :P.

Dat is wel heel erg, maar als je hem weg flikkert, wil ik hem wel overnemen voor een symbolisch bedrag ;)
 
Ik zou tomtom hier eens voor bellen als ik jou was..

_O-

Die zullen je eerst heel hard uitlachen en je vervolgens een nieuwe SD kaart willen verkopen met daarop de gewenste kaart.

[edit]En de site van GPSUnderground lijkt een beetje gehacked te zijn dus ook daar kunnen ze je tijdelijk niet verder helpen doet 't weer _O- [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nou tomtom vrouw 1 wist eigenlijk niks werd ik doorgestuurd naar iemand anders. Die kwam idd met een nieuwe sd kaart kopen met maps enzo er al in en het goede besturingsprogramma.
Maar voor die prijs kan je beter een nieuwe tomtom kopen :P.
 
bios aanpassen dan besturings prog aanpassen. maar was dus te conservatief begonnen. want wou sd kaar 1 origineel laten maar daar moet je dus eerst de bios mee aanpassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan