Ik zit te kijken naar de TomTom Rider 4x0 Essentials Kit, dit eigenlijk alleen voor het afschermkapje voor de houder van de 450. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het slim om te doen of overbodig?
Ik heb bij iemand gezien die de steun direct op de accu had zitten dat binnen enkele maanden er flink wat aanslag en corrosie aanwezig was. Dus die spanning doet wel degelijk wat maar hoeveel die enkele maanden met rijtijd overeenkomt? Dat mag je voor je zelf bepalen ;-)Ik zit te kijken naar de TomTom Rider 4x0 Essentials Kit, dit eigenlijk alleen voor het afschermkapje voor de houder van de 450. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het slim om te doen of overbodig?
En vocht zit ook in de lucht dus dat lukt dan wel.
... Eerst had ik alles direkt op de accu aangesloten, met als resultaat dat na een half uur de accu leeggetrokken was...
Straks maar eens testen, aansluiten en de volgende dag kijken of de motor nog start.
ook al is het technisch volstrekt onmogelijk dat de motorsteun de accu in een half uur leegtrekt;
Neemt niet weg dat het sowieso beter is het toestel geschakeld aan te sluiten; om redenen voornoemd.
Ik zit te kijken naar de TomTom Rider 4x0 Essentials Kit, dit eigenlijk alleen voor het afschermkapje voor de houder van de 450. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het slim om te doen of overbodig?
mmmm, oke. Ik was van plan om de rider direct op de accu aan te sluiten. Met de Garmin heb ik hier nooit problemen mee gehad. Straks maar eens testen, aansluiten en de volgende dag kijken of de motor nog start. Ik heb weinig zin om ergens te staan en dan een lege accu te hebbenOndertussen ook maar uitzoeken hoe ik 'm geschakeld aansluit. Bedankt voor de reacties.
Nope, geen relais, maar een diode ertussen solderen: Aansluiten van een Garmin Zumo op een GS met canbus
Het praktische probleem is nu wel opgelost, echter niet het intrigerende raadsel.