TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Mijn Rider 450 kon niet meer koppelen met mijn smartphone. Hij zag de telefoon wel maar de telefoon niet de Rider. Na een software reset (aan/uit-knop vasthouden tot het zwarte scherm met teksten komt) en een nieuwe instal met MyDrive Connect werkt de koppeling weer.
Maar tot mijn verbazing heb ik nu weer de oude software (applicatieversie (0) (12-10-2017) en mis een paar instellingen, zoals de drie mogelijkheden bij aanraakgevoeligheid. Dat zijn er nu weer twee.
Ook bij herhaald aansluiten met MydriveConnect krijg ik de melding dat de Rider up to date is....
Hoe krijg is de laatste software?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst proberen de Rider nog een keer een factory reset te geven.

Als dat niet werk zijn er volgens mij nog twee opties;
1 contact opnemen met TomTom support.
2 wachten tot hij spontaan weer update bij b.v. de volgende release.

Zelf heb ik met een 410 een vergelijkbaar probleem gehad. Na ongeveer een maand deed de update het toen weer. En er was niet eens een nieuwe versie uitgekomen.
 
Doe 1. maar :) Dan zetten ze de update voor je klaar. Gebeurt vaker.
Of gewoon wachten idd, maar ja, het is al bijna voorjaar :)
 
Ik heb al een paar keer een factor reset gedaan maar ook dat werkt niet. Ik ga morgen bellen.
Ik wist niet dat ze een update voor je klaar kunnen zetten.
(Gelukkig ben ik dus niet de enige...;))
 
Doe 1. maar :) Dan zetten ze de update voor je klaar. Gebeurt vaker.
Of gewoon wachten idd, maar ja, het is al bijna voorjaar :)
Nou, ik heb vanmorgen gebeld maar ik heb moeten l*llen als Brugman om de mevrouw van de Servicedesk duidelijk te maken dat mijn Rider 450 nog de oude applicatieversie had.... Volgens haar zou die nooit geupdate worden! Terwijl ik duidelijk maakte dat er na mijn versie nog drie maal een software update heeft plaatsgevonden. Na enige twijfel heeft ze mijn zaak doorgezet naar de technische afdeling. Over het klaar zetten van updates had zij nog nooit gehoord...zucht!
Ik heb nog een mail gestuurd met de versienummers die na mijn applicatie zijn vrijgegeven, misschien helpt dat.
Nu maar wachten wat er gebeurt, ik heb nog niks vernomen.
 
Zucht ... steeds meer helpdesken zetten oetlullen in in de eerste lijn om ... tja, om wat ...
De TT helpdesk stond een paar jaar geleden nog bekend als zeer goed, snel te benaderen, zeer hulpvaardig, etc.
Kots :r
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik werd ook een beetje moedeloos. Het werd een welles nietes spelletje. Ze had in ieder geval weinig (geen) kennis over updaten van software e.d.
Na het raadplegen van een collega kwam ze met de oplossing om mijn zaak door te zetten naar de technische afdeling.
Nu maar afwachten of die gaan reageren. Anders ga ik gewoon weer bellen....
 
Gisteren en vandaag weer contact gehad met de helpdesk nadat ik een "oplossing" via de mail aangeboden kreeg, namelijk een recover, die ik al drie keer had uitgevoerd..... En dus niet de oplossing bied.
Vandaag kreeg ik een andere "oplossing" : er staat een nieuwe kaart klaar en dan zou bij het updaten gelijk de laatste Navcore meegenomen worden. Niet dus! Nog steed de applicatieversie uit 2017 terwijl na deze versie nog drie andere zijn uitgekomen.
Ik wil dus versie 18.202.0024, hoe kom ik in godsnaam aan deze navcore....:-(
 
Gewoon effe mailen dat de navcore niet mee is gekomen. Die navcore moet apart hebben gestaan via een linkje denk ik. Kaart en navcore zijn niet 1 bundel.
 
Heb je je MyDrive downloadfolder al eens leeggemaakt? Kan zijn dat daar een corrupte file in staat die alles verziekt. Gewoon alles in de folder verwijderen en dan voor updates laten checken.
 
Ik heb vandaag maar weer even gebeld. Nu wel een hulpvaardige medewerkster aan de lijn gekregen die wel snapte wat ik bedoelde. Zij ging het verzoek om de nieuwste Navcore klaar te zetten bij de technische dienst neerleggen.
Net nog even gekeken, maar er staat nog niks in de wacht.
Ik zal ook nog even naar de downloadfolder kijken.

Edit:
Vandaag een mail gekregen dat de nieuwste navcore klaar zou staan. En warempel, na het aansluiten van de Rider stond de nieuwe Navcore in de wacht en heb ik deze kunnen downloaden. Het heeft me wel de nodige moeite gekost, maar het is gelukt!
Ik heb wel ervaren dat je erg afhankelijk bent van degene die je aan de lijn krijgt bij Tomtom. Er zitten er een paar tussen die er niet veel van snappen....
 
Laatst bewerkt:
Net de nieuwe 10.25 kaart en flits updates op de Rider 550 gezet. Gaat toch een stuk eenvoudiger met de 550, aanzetten lader aansluiten op update klikken en 50 minuten later klaar is kees.
 
Vreemd ik vond 50 Minuten al lang voor de update. Net dezelfde update uitgevoerd op de Rider 550 van mijn vrouw en nu weer gewoon binnen 30 minuten de nieuwe 10.25 kaart en flits updates op de Rider 550 gezet .
 
Die van mij had ook ruim een half uurtje nodig. En aan m'n wifi/internet ligt het niet. Maar dat vind ik niet erg. het was ook ruim 7 gig. Heb liever dat ie er langer over doet en dat het goed gaat. Dan snel en een foutmelding ;)
 
Tja, vroeger waren het uren .... Nu is een uurtje al lang? Sorry hoor, maar ik vind dit echt...
 
Tja de vorige kaart update lukte op beide Riders binnen een half uur via Wifi.
Op het TomTom forum lees ik "Full install and ready to use 17 mins 22 secs (Stop watch)"

Dan valt bijna 50 minuten toch weer iets tegen ;) maar ook daarmee was ik tevreden.
 
Ik heb de indruk dat dat vooral aan de servers van TomTom ligt, mijn laptop stond laatst ook een eeuwigheid te downloaden, en meldde zelfs een aantal keren dat hij geen verbinding met de server kon maken.
 
Nu de tomtom updates heeft gehad is het weer een drama.
Als ik het geheugenkaartje formatteer via de tomtom dan geeft de pc aan dat de kaart vol staat. En Als ik via de pc de externe geheugenkaart formatteer op Fat32 dan ziet de tomtom het kaartje niet.

Vorige jaar is de tomtom ook al een keer opgestuurd (onder de garantie) maar ze vinden de tomtom prima werken.

Dit draadje de afgelopen weken wat uit het oog verloren; mijn excuus. Toch even reactie op bovenstaande:

Het is vrij droevig als een dealer cq TT helpdesk vanwege bovenstaande probleem het toestel laat opsturen naar TomTom. Er is namelijk helemaal niets mis:

Je kunt het SD kaartje OF voor routes gebruiken OF voor kaarten. Niet allebei tegelijk.

- Wil je het voor kaarten gebruiken dan moet je de kaart in het toestel formatteren; de kaart is dan niet meer bruikbaar om andere bestanden op te zetten.
- Wil je de kaart voor routes gebruiken dan moet hij 'gewoon' FAT32 geformatteerd zijn; het format waarmee de kaart ook geleverd is, maar waarnaar je 'm via de PC ook terug kunt zetten. Het kaartje mag max 32GB zijn. Zeker als het gaat om routes zul je daar maar een fractie van gebruiken, dus kies gerust een (aanzienlijk) kleinere.
 
Even een vraagje.

Ik heb afgelopen weekend mijn Rider 410 en GO5200 geüpdate en zie dat er een schuifje is bijgekomen (of hij was er altijd al en is me niet opgevallen) namelijk: "Reisgeschiedenis bewaren". Ik denk: "Hey, hoef ik nu niet meer automatisch aan te zetten dat er een track wordt opgenomen tijden het rijden". Vol goede rij ik dus een rond met dat schuifje op "aan". Bij thuiskomst check ik onder "mijn routes" of er want nieuws tussen staan. "Jammer"

Wat doe dat schuifje dan wel is nu mijn vraag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan