TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Even een snelle vraag, mijn vader heeft de Rider 550, ik zelf de Rider 400. Is het mogelijk alle routes en gegevens over te zetten van de 550 naar de 400? Dank.
 
Even een snelle vraag, mijn vader heeft de Rider 550, ik zelf de Rider 400. Is het mogelijk alle routes en gegevens over te zetten van de 550 naar de 400? Dank.
Dat kon, en kan binnenkort ook weer via My Route App. Tevens zijn er toch ook mogelijkheden om dit te verzenden naar elke TT gebruiker, maar ik weet niet exact de manier.
 
Dit: Load Track gebruiken
Voor degene die net als ik het nog best veel werk vinden om voor de vakantie meerdere Tracks naar je TomTom Rider(s) te sturen via MyDrive heb ik een programmaatje gemaakt waarmee dit eenvoudiger gaat. Bekijk onderstaande video voor een korte demo.
(@ 0:25 zijn vijf Tracks geupload naar twee MyDrive Accounts inclusief bijbehorende Track Point POI OV2 naar één account)


Ook de functionaliteit van GPX Track 2 OV2 is ingebouwd. (rijden met POI Track point overlay heeft mijn persoonlijke voorkeur)

Downloaden kan via Load Track | Roadrider
 
Voor de liefhebbers er zijn weer nieuwe kaarten v10.45 beschikbaar.
(Het kan zijn dat ze nog niet direct zichtbaar zijn voor jou Rider. Dan morgen weer proberen)


On Tuesday 25th February 2020 we have released maps v10.45

All maps (except India, Africa, South Africa Swaziland, and Lesotho) for PND's, Motorcycle, Automotive, Truck, and Camper will be released on the 25 of February.

The map version will be 10.45.

Netherlands speed limits changes will be included in the 10.45 map version.

(In NL from the 12th of March the speed limits will drop to 100km from 06.00-19.00. During the evening and the night from 19.00-06.00 the speed limits won't change)


Maps for GO Mobile app's will be released on the 3rd March 2020(tentative), The version will be 10.45.

~~ The maps of India, Africa, South Africa Swaziland, and Lesotho are planned to be released on the 24th of March. Map version will be 10.46

 
Ik heb sinds gisteren een tweedehands Rider 40, deze is gekoppeld aan mijn iPhone. En ik heb mijn MyDrive account ingevoerd. Ik zie wel mijn plaatsen in de Tomtom, maar niet de routes. Wat doe ik niet goed?
 
Klopt je moet in MyDrive Web de route openen en het schuifje sync als track aanzetten.

Indien je GPX bestanden in de Rider wil zetten via de cloud kun je ook Load Track gebruiken.
Dit gaat sneller eb hij zet het sync vinkje al voor je.
zie Load Track | Roadrider
 
Ik ben vooral op zoek naar een manier om routes in MyRoute App vanaf iPhone of iPad rechtstreeks in mijn Rider te zetten. Zonder tussenkomst van een PC.
 
Dat kan met de MyRoute App App.

MyRoutes -> Open een route -> Page menu -> Save as -> TomTom MyDrive (beta)
Maar MRA gebruikt hier nog een oude manier van uploaden die af en toe problemen kan geven met MyDrive.

Zelf ben ik nu bezig om te kijken of ik Load Track(lite) ook geschikt kan maken voor Android. Dan zijn er geen problemen met MyDrive en werkt het ook met losse .GPX bestanden en andere apps.
(Zal nog wel even duren Android werkt op sommige punten heel anders en om dit te leren eerst een paar eenvoudigere apps maken/aanpassen)
(iPhone is stuk makkelijker om te maken maar weer stuk lastiger door de jaarlijkse Developers boete van Apple)
 
Net nog even getest op mijn iPad.
En werkt. (ondanks wat vreemd gedrag. Stopen en starten van de app hielp)

Let op! je moet wel echt de route openen.
 
Het account wat je in MRA gebruikt om je Route naar toe te sturen moet hetzelfde account zijn als het account wat je in de TomTOM GO app gebruikt
 
Het account wat je in MRA gebruikt om je Route naar toe te sturen moet hetzelfde account zijn als het account wat je in de TomTOM GO app gebruikt

Dank voor de poging, maar dat is redelijk basale kennis voor mij. Het synchroniseren van routes met MyDrive lukt inmiddels. Gek genoeg verschijnen ze niet in de MyDrive app op mijn iPhone. Voor het sturen van routes uit MRA pruts ik nog even verder.
 
Voor de myrouteapp gebruikers. Het is eindelijk mogelijk om alleen de de gpx track te downloaden. Dit zodat je niet de route en de track in je toestel hebt en de kans op het kiezen van de route ipv de track nul is.

Het is nog niet helemaal simpel hoe het werkt maar het is al vast een begin....
Je dient de gekozen route te openen vervolgens "opslaan als" en dan verschijnt de optie "gpx 1.1 (track)"..
Kortom kies je in het overzicht van al je routes "opslaan als" dan zie je de optie niet. Maar ik denk dat het een kwestie van tijd is dat ze deze optie ook toevoegen.
 
Plaatje:
MRA-TRACK.PNG
 
Ik ben er achter wat mijn probleem was. De routes vanaf MRA waren wel zichtbaar in MyDrive in de browser op mijn PC, maar niet in de MyDrive App op mijn telefoon. Kennelijk is de app streng. De route moet echt herkenbaar zijn als track. Dus op de pc in MyDrive de route bewerken ('Bewerkt route') en dan opslaan zonder echt te bewerken. De MyDrive app herkent dan de track.
 
Wie heeft advies voor mij, vandaag gaan toeren met mijn TomTom400, cardo packtalk en moto g5s plus.

Route erin gezet, TomTom aan, packtalk aan en als beide verbinding hebben, pas Bluetooth Tethering aan. Toen beginpunt van de route aangevinkt om daar naar toe te rijden.

Alles gaat goed, maar onderweg blijft de route blauw staan en actuele snelheid wordt netjes aangegeven, maar in de balk rechts staat nu continu iets in de trant van 100% herberekenen route...

Pas op het startpunt verspringt het en werkt het weer opnieuw.

Ook waren er geen spraak instructies meer. Maar dat kan ook komen doordat mss mijn mobiel de TomTom heeft over ruled oid.

Ook denk ik dat TomTom bluetooth Tethering beter niet had moeten kiezen, maar net zoals tegenwoordig verbinding had moeten leggen via wifi hotspot.

Wat is de goede methode van aanzetten, Eerste TomTom
Tweede headset
Derde Bluetooth Tethering

Of is een andere volgorde beter?
 
Wie heeft advies voor mij, vandaag gaan toeren met mijn TomTom400, cardo packtalk en moto g5s plus.

Route erin gezet, TomTom aan, packtalk aan en als beide verbinding hebben, pas Bluetooth Tethering aan. Toen beginpunt van de route aangevinkt om daar naar toe te rijden.

Alles gaat goed, maar onderweg blijft de route blauw staan en actuele snelheid wordt netjes aangegeven, maar in de balk rechts staat nu continu iets in de trant van 100% herberekenen route...

Pas op het startpunt verspringt het en werkt het weer opnieuw.

Ook waren er geen spraak instructies meer. Maar dat kan ook komen doordat mss mijn mobiel de TomTom heeft over ruled oid.

Ook denk ik dat TomTom bluetooth Tethering beter niet had moeten kiezen, maar net zoals tegenwoordig verbinding had moeten leggen via wifi hotspot.

Wat is de goede methode van aanzetten, Eerste TomTom
Tweede headset
Derde Bluetooth Tethering

Of is een andere volgorde beter?

Bij het begin van de route, moet je bovenin het scherm op "start route" tikken, als ik me niet vergis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan